Duppen på dagen

Guria

Elsker forumet
Ja, jeg lurer på hvor lenge deres barn sover på dagtid? Og om dere har noen frist for når barnet ikke får sove mer. Feks. er det noen som har klokken 14 som en frist.

Nelly Linea sover ca. 2 timer på duppen sin. Den er ca. fra klokken 11.30-13-30. Hun legger seg klokken 19 og er veeeldig klar for å ta kvelden da. Vi har faste rutiner som hun kjenner god til, fra kveldsmat til hun er i seng. Likevel er ingen netter like.. Noen netter våkner hun bare 1-2 ganger og det holder å få smokken så er hun borte igjen. Andre netter må vi stå og stryke på henne og eventuelt legge oss på gulvet inne hos henne. I natt var hun våken 5 ganger og jeg fikk en stk meget frustrert og sint mann på morgenkvisten..

Han vil vi skal ta kontakt med helsestasjonen, mens jeg er litt mer tilbakeholden. Jeg tror det kan dreie seg om den nye barnehagen som hun har sin andre uke i. Alt går veldig bra der, men likevel tror jeg kanskje hun kan drømme mye om ting som skjer der. Vi hadde det likt i sommerferien også, da reiste vi rundt og møtte nye folk nesten hver dag. Også da var nattesøvnen helt forferdelig..
Jaja, en liten utblåsning fra en sliten, varm og gravid mamma [8D]

Her får han sove når og hvor mye han vil. Han har selv kuttet ut den laaaaange duppen han pleide å ha på formiddagen, så nå står han opp mellom 8 og 9, og sover da ikke før klokken 1 ca. Da sover han i ca. 3 timer. Han får styre det selv ja. Bare veldig glad for at han begynner å være litt mer våken enn før...

Eline bynt me sånn våkenperiode på natta i ferien ho [&:] Da e ho våken ca 2 tima i strekk medt på natta. Ska lov dæg man bli sliten av sånt ja! Tru d e en blanding av ferie/nye inntrykk å at hjørnetennern e på vei. Dem e fremdeles ikke ut, men d roa sæg litt me våkenperiodan når vi kom heim. Men de siste nettern så har d verre påån igjen. I natt så mått æg legg mæg på sofan i stua t slutt. (Tommy å Eline va på soveromme) Tommy har itj bynt å arbei enda, så da e d han som tar ho på natta da.

I barnehagen så søv Eline rundt 1 t 1,5 time i barnehagen. Ho søv aldri etter to, å vekkes t andre måltide. (rundt halv to ca?)

Forstår egentlig på dere at det er litt normalt det er. Bare like slitsomt for oss alle [8D]

Jena mi sover ikke mye til 8-9 nei Moira! Hun er våken 6.20 og legger seg 19. Får sove 2 timer, og våkner selv etter de 2 timene. Men på søndag var hun så sliten (etter nattens tull) at hun sov 3 1/2 time! Dumme oss lot henne sove så lenge, skulle ha vekt henne etter 2.. Natt til mandag ble liksom ikke noe bedre kan man si.

I dag har jeg blåst opp en luftmadrass, så kan jeg ligge komfortabelt under nattevåken i allefall.

Tenk snart har jeg 2 som skal herje på natta [8D] La oss håpe lillebror har arvet sitt fars gode sovehjerte [:D]

Isak sover to timer på dagen,gjerne mellom tolv og to. Vil han sove lenger,får han lov til det. På mandag skal han begynne i park,så da skal vi forsøke å forsyve luren hans litt. Han skal jo bare være der fra ti til to og da vil jeg at han skal få mest mulig ut av de timene [:)]

emma sover enten 2 dupper, hver på 1,5 time, eller en stor dupp på ca 3 timer.. Varierer på alt ettersom når hun står opp..
I dag la vi henne ca kl 12, og kl litt over 15 måtte jeg vekke henne for middag[:-]
Hun legger seg ca kl 20 hver kveld uansett, og sover til 08-09[:)]

ORIGINAL: Guria

Ja, jeg lurer på hvor lenge deres barn sover på dagtid? Og om dere har noen frist for når barnet ikke får sove mer. Feks. er det noen som har klokken 14 som en frist.

Nelly Linea sover ca. 2 timer på duppen sin. Den er ca. fra klokken 11.30-13-30. Hun legger seg klokken 19 og er veeeldig klar for å ta kvelden da. Vi har faste rutiner som hun kjenner god til, fra kveldsmat til hun er i seng. Likevel er ingen netter like.. Noen netter våkner hun bare 1-2 ganger og det holder å få smokken så er hun borte igjen. Andre netter må vi stå og stryke på henne og eventuelt legge oss på gulvet inne hos henne. I natt var hun våken 5 ganger og jeg fikk en stk meget frustrert og sint mann på morgenkvisten..

Han vil vi skal ta kontakt med helsestasjonen, mens jeg er litt mer tilbakeholden. Jeg tror det kan dreie seg om den nye barnehagen som hun har sin andre uke i. Alt går veldig bra der, men likevel tror jeg kanskje hun kan drømme mye om ting som skjer der. Vi hadde det likt i sommerferien også, da reiste vi rundt og møtte nye folk nesten hver dag. Også da var nattesøvnen helt forferdelig..

Er akkurat som å lese om hvordan vi har det, både med søvn og mann [:D][;)] I dag våknet Eirik kl 5 og bare skreik, ingenting som funker for å roe han heller, tror ikke han er helt våken egentlig... Han begynte også i ny barnehage for 3 uker siden og tror det er en reaksjon på det. Her skal vi teste i helgen om det kan bedre seg på natta hvis han bare sover 1-1,5 timer på dagen. Han har liksom sovet 12 timer i døgnet ca tilsammen de siste mnd, og vil heller at han skal sove 10-11 timer på natta enn, 2 timer på dagen liksom. Og det nytter ikke å holde han våken lenger enn 19, da sovner han på gulvet om han så må[8D][:)]

Veldig godt å høre at det er flere som er i samme båt!

ORIGINAL: Antemor

ORIGINAL: Guria

Er akkurat som å lese om hvordan vi har det, både med søvn og mann [:D][;)] I dag våknet Eirik kl 5 og bare skreik, ingenting som funker for å roe han heller, tror ikke han er helt våken egentlig... Han begynte også i ny barnehage for 3 uker siden og tror det er en reaksjon på det. Her skal vi teste i helgen om det kan bedre seg på natta hvis han bare sover 1-1,5 timer på dagen. Han har liksom sovet 12 timer i døgnet ca tilsammen de siste mnd, og vil heller at han skal sove 10-11 timer på natta enn, 2 timer på dagen liksom. Og det nytter ikke å holde han våken lenger enn 19, da sovner han på gulvet om han så må[8D][:)]

Veldig godt å høre at det er flere som er i samme båt!

Ja hjelper å høre at man er ikke de eneste som plages, da er man ikke så alene om problemene [:)]

Her har hun fått seg en god forkjølelse, så lurer på om det har vært den som har plaget henne de siste dagene. Sikkert en kombinasjon av alt, forkjølelse, ny barnehage etc...

Lykke til videre! [:D]

Her sover Elise ca to timer på dagtid (som regel).

Vi har også slitt veldig med nattesøvn. Egentlig helt siden hun var ca halvåret. Her ble løsningen til slutt (etter å ha prøvd det meste som anbefales i bøker ol) å la henne komme over ila natta og ligge mellom oss. Da sovner hun som regel raskt og godt, og vi voksne får etterlengta søvn.

Hvordan vi skal gjøre det når nestemann kommer har vi ikke tenkt på enda, mulig vi bare må kjøpe oss en diiiger seng[;)]

Thea bestemmer egentlig litt selv når og hvor lenge hun vil duppe, såfremt vi ikke er ute på noe spesielt. Hun legger seg som regel 12, men hender det ikke blir før 13. Sover ofte i 1 1/2 time, men en halvtime og en time er vanlig det og.

Back
Topp