Duppelurer

heltgrønn

Glad i forumet
Junilykke2018
♡Julekulene 2021♡
Er det noen spesielle tegn en kan se etter, som kan tyde på at baby er klar for å gå fra to til en lur? :D

Edit: Lille på 14 mnd har plutselig begynt å sove 2 timer på første dupp, mot 1 time og 20 minutter. Samt 1 time og et kvarter på nummer to.. Går liksom ikke helt opp dette og hun blir ikke trøtt før etter ordinær leggetid :woot:

Her ble det plutselig veldig vanskelig å legge han på kvelden. Gikk fra å sovne på 0-15 minutter til å holde det gående opp til 1 time.... Da kutta vi til en lur og da sovna han som vanlig på kvelden igjen. Skal sies at de første kveldene(de siste 30-60 minuttene før legging) var litt slitsomme, men det gikk seg fort til :)

Her ble det plutselig veldig vanskelig å legge han på kvelden. Gikk fra å sovne på 0-15 minutter til å holde det gående opp til 1 time.... Da kutta vi til en lur og da sovna han som vanlig på kvelden igjen. Skal sies at de første kveldene(de siste 30-60 minuttene før legging) var litt slitsomme, men det gikk seg fort til :)

Aha, skjønner! Hvor lang våkentid før natta etter at det ble en dupp? :cool:
Det er vanskelige greier den der søvnen altså..

Min begynte i bhg rundt ettårsalder, så da ble det naturlig med en dupp. Der skjer det mye mer, så de klarte å holde han våken lenger enn jeg klarte hjemme.

Min begynte i bhg rundt ettårsalder, så da ble det naturlig med en dupp. Der skjer det mye mer, så de klarte å holde han våken lenger enn jeg klarte hjemme.

Aha. Skjønner. Hun begynner ikke i bhg før neste år.. Men tidligere har hu slitt mye med søvn på natt og dag. Virker som. Trenden har snudd nå og at hun sover svært godt på dagtid :p og bedre på natt.. Mindre oppvåkninger.

Aha. Skjønner. Hun begynner ikke i bhg før neste år.. Men tidligere har hu slitt mye med søvn på natt og dag. Virker som. Trenden har snudd nå og at hun sover svært godt på dagtid :p og bedre på natt.. Mindre oppvåkninger.
Jeg sleit veldig med søvnen hans helt til permisjonen var over. Da ble det gradvis bedre, men bikket over året før han sov hele natten og sov en lang dupp på dagen. De sleit lenge med han i bhg også. Tålte ikke lyder og våknet etter kort tid. Plutselig ble det bare bedre:)

Er det noen spesielle tegn en kan se etter, som kan tyde på at baby er klar for å gå fra to til en lur? :D

Edit: Lille på 14 mnd har plutselig begynt å sove 2 timer på første dupp, mot 1 time og 20 minutter. Samt 1 time og et kvarter på nummer to.. Går liksom ikke helt opp dette og hun blir ikke trøtt før etter ordinær leggetid :woot:

Vi forsøkte litt sånn av og på fra 12 mnd. Rundt 14 mnd gikk det bare plutselig uten noen problemer :)
Så bare test. Tegnet her var at det var vanskelig å få til siste lur og han sov for lenge sånn at det ble tull med kvelden.

Her ville han ikke sovne til dupp to, evt sovnet mye senere enn normalt :)

Aha, skjønner! Hvor lang våkentid før natta etter at det ble en dupp? :cool:
Det er vanskelige greier den der søvnen altså..

Han blir lagt ca klokka 12, da sover han 1-1,5 time(vekker han hvis han sover lenger enn 1,5 time). Også legger han seg 18.30 :)

Back
Topp