Duphaston vs Lutinus

Donorprøver2018

Flørter med forumet
Er nå igjennom vårt første ivf forsøk. Å får valget mellom Duphaston eller Lutinus etter uttak. Noen som har erfaring med Duphaston? Ser det ikke støttes av HELFO, men er det like bra som Lutinus, er det fristende å gå for tablett :wacky:

Jeg brukte Duphaston ved to fryseforsøk, og synes det var himmelen ifht til Lutinus. Selvom HELFO ikke støtter det(enda) så var det absolutt verdt det synes jeg[emoji5][emoji1360]

Har ikke erfaring med den, men Cyclogest er MYE bedre enn Lutinus, og det får man igjen fra HELFO. Legen må bare skrive at du reagerte på Lutinus, altså du må ha prøvd Lutinus eller Crinone først. :)

Er det like god effekt av Duphaston når det er tablett man tar vs.noe man "legger inn" direkte? Tenker at det kanskje er bedre opptak med noe som blir tatt opp av slimhinna!? Eller er jeg på blåbærtur nå :rolleyes:
Jeg har gått på Crinone. Får veldig lite bivirkninger av sprøyter/tabletter/vaginalkrem :happy:
Hvorfor er Cyclogest bedre?

Er det like god effekt av Duphaston når det er tablett man tar vs.noe man "legger inn" direkte? Tenker at det kanskje er bedre opptak med noe som blir tatt opp av slimhinna!? Eller er jeg på blåbærtur nå :rolleyes:
Jeg har gått på Crinone. Får veldig lite bivirkninger av sprøyter/tabletter/vaginalkrem :happy:
Hvorfor er Cyclogest bedre?

Cyclogest ga meg hvert fall mindre sånne griseri nedentil som Crinone (den jeg synes er verst) og Lutinus (hakket bedre enn Crinone synes jeg). Og jeg ble tørr og sår nedentil av Crinone over tid (skulle ta til uke 12). Den klumper seg og blir tørr. Lutinus ga meg fryktelig mye utflod og skapte også da lokal irritasjon nedentil. Cyclogest må man ligge rolig med i 30 minutter, men så er den ferdig. Trenger bare truseinnlegg akkurat da liksom, ikke hele døgnet som de to andre. Og jeg tar kun morgen og kveld, så da er det greit med den ligginga og (den sklir ut om jeg ikke ligger rolig).

Sikkert enda bedre med en tablett man kan svelge, men om den er like dyr som de andre ville jeg nok heller fått refundert Cyclogest jeg da. Om du har nådd egenandel.

Jeg fikk også valget mellom Duphaston og Lutinus. Har gått på Lutinus før og synes det er noe gris. Ikke alltid det passer å finne et toalett å sette midt på dagen heller. Valgte Duphaston denne gangen, da klinikken forsikret om at det var like bra på ferskforsøk. Rimelige er de også, Lutinus er hvertfall tre ganger så dyr. Utrolig deilig å slippe griset og bekymre seg for såre slimhinner. Nå er jeg gravid og skal gå på tablettene frem til TUL neste uke :)

Duphaston skal ikke være noe dårligere opptak siden det er tablettform. Tilfører kroppen den progesteronen man skal ha. Den var ikke dyr. Lutinus mye dyrere, som nevnt over. Om det er ved ferskforsøk trenger man heller ikke progesteronstøtte like lenge som ved fryseforsøk [emoji5]
Edit: klinikkene har litt forskjellig praksis på hvor lenge man går på progesteron-tilskudd ved fersk vs. frys. Så du må jo bare se an vurderingen. Jeg var hvertfall glad jeg slapp Lutinus i tolv uker[emoji85]

Back
Topp