Duphalac (avføringsmiddel......)

Blåmann

Elsker forumet
Vi gir nå (etter råd fra hs) 5 ml duphalac hver dag for at mini skal slippe å slite med hard mage. Vi har prøvd svisker (tror jeg har kokt og most 4 store pakker hittil.....) avokado, masse vann, most frukt, grøt med mest mulig fiber, vi tøyer, bøyer, masserer, bruker temp, han har aldri bæsjet av seg selv i bleia, kun med vår hjelp på stellebordet - ja vi har stressa masse med denne bæsjingen. Da han begynte å gråte og bøye seg i bro da han måtte bæsje var det nok.

Etter en uke med 5 ml hver dag bæsjer han selv 2-4 ganger om dagen - fin og myk

Det er en fryd og endelig kunne skifte en real bæsjebleie!! Og han har det bedre selvsagt. Vi skal fortsette med denn dosen i noen måneder til magen hans er blitt fortrolig med fast føde, så får vi håpe han klarer seg helt på egen hånd etterhvert.

Og plutselig begynte jo gutten å spise grøten med glede, nå som den ikke besto av 50% sviskemos......

Flere som har måtte ty til denne løsningen?

nei, men det var igrunn et veldig godt tips!! her har han nettopp begynt å ta annen mat enn mm.. og jeg har merket at det går tregere og tregere, og bæsjen er blitt som leireklumper..den fester seg ikke i bleia en gang, er bare en klump som nesten detter ut da vi skifter... i dag har han jobba hardt, trykte seg nesten blå.. men kom aldri noe.. når jeg leste dette ga du meg et godt tips:) det du sier at han bøyde seg i bro... det gjorde nemlig min i dag da han gråt og ikke fikk ut noe... huff :(
hvordan var det dere hjalp han på stellebordet?

Vi har måttet ty til Betulac (sikkert noe av det samme som du bruker). Det er en væske som vi kan røre i feks grøten. William spiste sikkert et glass med sviskemos om dagen men den hadde null effekt, gjorde bare avføringen mørk mørk brun. Før vi begynte med Betulac, prøvde vi med frukt, grønnsaker, linfrø i vann, yoghurt... Vi måtte hjelpe han med bæsjen ca. anna hver dag. Med q-tips trikset..Da var han nesten ikke til å være med, så sint og irritabel. Men nå har det løsna og avføringen har blitt veldig myk og fin. Han bæsjer selv ca. 2-3 ganger om dagen, og det er jo bare så supert! I tillegg beveger han seg mye mer nå, og det hjelper jo også på magen

Oceania skrev:
nei, men det var igrunn et veldig godt tips!! her har han nettopp begynt å ta annen mat enn mm.. og jeg har merket at det går tregere og tregere, og bæsjen er blitt som leireklumper..den fester seg ikke i bleia en gang, er bare en klump som nesten detter ut da vi skifter... i dag har han jobba hardt, trykte seg nesten blå.. men kom aldri noe.. når jeg leste dette ga du meg et godt tips:) det du sier at han bøyde seg i bro... det gjorde nemlig min i dag da han gråt og ikke fikk ut noe... huff :(
hvordan var det dere hjalp han på stellebordet?

Hei, er her veldig sjelden, så beklager sent svar. Vi hjalp han på stellebordet ved å bøye beina hans opp mot magen og presset. Da fikk han trykketrang og presset selv også. Samtidig stakk vi en tempmåler dyppet i olje ca en halv cm inn i rompa, lirket litt rundt slik at "proppen" med bæsj løsnet litt. Da kom det som regel masse!

Håper du har funnet en løsning til poden din, ikke noe godt for de små å ha det slik. Også er det viktig at de ikke blir redd for å bæsje, for da har man virkelig et problem! Vi fikk beskjed av hs om at det viktigste var at barnet fikk gode bæsjeopplevelser emoticon også fikk man ta avvenning av avføringsmiddelet etterhvert.

Back
Topp