Duovogn eller kombivogn?

marihøne84

Blir kjent med forumet
Hei 

Jeg er litt forvirret her, hva er forskjellen på duovogn og kombivogn?

på kombivognen setter du bagen oppi sittedelen, mens på duovogna er det to deler og bagen går rett på understellet slik at du ikke trenger å ha sittedelen tilgjengelig før du trenger den :)

ilyena skrev:
på kombivognen setter du bagen oppi sittedelen, mens på duovogna er det to deler og bagen går rett på understellet slik at du ikke trenger å ha sittedelen tilgjengelig før du trenger den :)

Tusen takk! Er ikke alltid like lett å finne frem i denne nye verden!

Det sies også at duo vogna da har litt større bag enn ved kombivogn. Jeg hadde kombivogn sist men vurderer en duo nå. Velkommen til vognjungelen, man kan bli sprø av alle valgene!!!

Kjøp duo, den har mye bedre plass

gull_ungen_min skrev:
Det sies også at duo vogna da har litt større bag enn ved kombivogn. Jeg hadde kombivogn sist men vurderer en duo nå. Velkommen til vognjungelen, man kan bli sprø av alle valgene!!!

Vongjungelen er vist rett ord her! Jeg blir jo usikker av mindre og plutselig skal jeg inn i en helt ny verden.  Men det er litt morsomt også da. Det er sikkert ikke dumt med størst mulig bag med tanke på at vi skal ha vinterbaby.... hmmm

Man trenger jo ikke sååå mye plass når man får barn på senvinteren, så du MÅ ikke kjøpe duo ;-) Vi har kombivogn og har fått god plass til småen med voksipose oppi den, selv om vi fikk oktoberbarn. Babyene her kommer til å være seks måneder rundt august, så er jo bare de første par månedene man trenger litt ekstra plass til poser og sånn, ved seks måneders alder skifter man jo som regel til sportsvogna.

Vi liker kombi veldig godt, mye enklere å ta med seg en liten hardbag som ligger løst i sportsvogna, enn en stor duobag som må "kneppes" av.

Men, smak og behag :-)

vi hadde/har duovogn, men jeg lurer på om jeg har litt lyst på kombivogn denne gangen, av den enkle grunn at mykbag så så praktisk ut...! hvertfall i begynnelsen, når man kanskje bruker bagen litt inne også til at bebisen skal sove. bare å ta med seg inn...

Back
Topp