Nr 3 i april?
Glad i forumet
Jeg skal ta duotesten. Har fått time på torsdag til informasjon og blodprøve. UL får jeg når svarene fra blodprøven er kommet, ca 10 dager etterpå.
Er det flere som skal ta den testen?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg skal ta duotesten. Har fått time på torsdag til informasjon og blodprøve. UL får jeg når svarene fra blodprøven er kommet, ca 10 dager etterpå.
Er det flere som skal ta den testen?
Hva slags test et dette??Meister skrev:
Duotesten er en gentest der de tar blodprøver og UL der nakke nakkefolden måles og ser om fosteret har nesebein. Så legger de sammen alle funnene og regner ut en sannsynlighet for sjansen til å få ett barn med kromosomavvik på nr. 13, 18 og 21(Downs syndrom). Dette er en test alle som er 38 år eller eldre får tilbud om pga at det er større sannsynlighet for kromosomavvik jo eldre man er under graviditeten. I Norge er det økonomisk og ressursspørsmål som gjør at ikke alle får det tilbudet.
For de som ønske rå lese mer kan jeg anbefale: http://nevro.legehandboka.no/prover-og-svar/klinisk-kjemi/blodprover/dobbeltest-25598.html