Duotest på Rikshospitalet *Resultat*

Nr 3 i april?

Glad i forumet

Hei

Jeg har termin i september og blir 38 år i år, har derfor fått tilbud om duotest. Fikk brev fra Riksen i dag med time når jeg er 10+6, er ikke dette tidlig?

Det står i brevet at det er time til informasjon om duotesten, har det gjort det samme hos dere? Kan det være at det kun er informasjon og så må jeg ta blodprøver og UL en annen gang? 

Har lest de trådene om duotest og ser mange har hatt vanskelig med å få timer, det har jeg sluppet unna.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Da har jeg fått resultatene og alt var strålende T21: 1/495 T18: 1/52743 T13: 1/71356

Jeg er så utrolig glad og har lyst til å rope ut til alle "JEG ER GRAVID". Nå skal jeg senke skuldrene og nyte svangerskapet

 
Jeg  ringte inn å fikk vite at siden jeg bor i Oslo så tar gir de informasjon og tar blodprøve først. UL time får jeg ca 10 dager etterpå når blodprøvesvarene er ferdige. 
 


baby2 skrev:
Jeg  ringte inn å fikk vite at siden jeg bor i Oslo så tar gir de informasjon og tar blodprøve først. UL time får jeg ca 10 dager etterpå når blodprøvesvarene er ferdige. 


Hei Baby2,

Først og fremst gratulerer med den lille spiren og velkommen hit!

Det er spennende tider dette, så flott at du får blodprøvene så tidlig, da får du beregnet svar samtidig som UL, så du slipper å gå slik og vente som vi måtte...

Jeg krysser det jeg har for at dere også får strålende resultater.

Lykke til med blodprøver og UL!


 

Tusen takk, og gratulerer selv med spiren og gode resultater

Jeg var i dag til informasjon og blodprøve. Jeg var ikke forberedt på å ta valg mellom duotest og fostervannsprøve (FV). Endte på duotest, men merker at det er en avgjørelse som like gjerne kunne blitt FV. FV ville gitt 100% riktige svar, mens nå har jeg valgt å få sannsynlighets svar!!! 

Flere som fikk det valget? 

Jeg var alene og det gjorde at jeg holdt meg til første ønsket, duotest. HÅPER bare vi får kjempehøye resultater.....

 
Hei igjen,

Vi fikk også det valget, men vi hadde (eller rettere sagt jeg) bestemt oss på forhånd for duotest, pga. at dette er helt ufarlig, og ta det heller derfra hvis resultatet på duotesten ble dårlig.

Heldigvis gikk alt bra, og nå bare gleder vi oss emoticon
 

Jeg valgte duotest, men var usikker. Valget kom så plutselig og jeg var der uten mannen, og trengte egentlig en å drøfte det med...men men Hvis resultatene blir gode så er jeg glad for valget, men hvis vi er i grenseland og ikke får tilbud om FVprøve så blir jeg å angre!!!

 


baby2 skrev:

Jeg valgte duotest, men var usikker. Valget kom så plutselig og jeg var der uten mannen, og trengte egentlig en å drøfte det med...men men Hvis resultatene blir gode så er jeg glad for valget, men hvis vi er i grenseland og ikke får tilbud om FVprøve så blir jeg å angre!!!


Vi fikk ikke resultater akkurat i grenseland ( 1 til 250), men ca 1 til 550. Vi fikk allikevel tilbud om fostervannsprøve. Hvis dere er usikre og allikevel ønsker fostervannsprøve så tror jeg dere får det. Lykke til uansett :)

 


Spirebaby skrev:


baby2 skrev:

Jeg valgte duotest, men var usikker. Valget kom så plutselig og jeg var der uten mannen, og trengte egentlig en å drøfte det med...men men Hvis resultatene blir gode så er jeg glad for valget, men hvis vi er i grenseland og ikke får tilbud om FVprøve så blir jeg å angre!!!


Vi fikk ikke resultater akkurat i grenseland ( 1 til 250), men ca 1 til 550. Vi fikk allikevel tilbud om fostervannsprøve. Hvis dere er usikre og allikevel ønsker fostervannsprøve så tror jeg dere får det. Lykke til uansett :)

Hvordan gikk fostervannsprøven? Var det i Oslo dere tok duotesten. For hun som hadde informasjon med meg sa at vi ikke fikk tilbud om FVprøve hvis resultatet var over 1:250. 



 
Vi tok duotesten på Rikshospitalet. Vi valgte å takke nei til fostervannsprøven. Det er riktig at man normalt sett ikke får tilbud ved resultat bedre enn 1 til 250, men vi fikk det allikevel. Mulig fordi det var så stort sprik mellom resultatene fra ultralyd og blodprøve.
 
Kort spmål, fikk du automatisk tilbud pga alder? Eller har legen din sendt henvisning i tillegg til at det er søkt om fødeplass (regner jeg med?)?
 


På'n igjen:) skrev:
Kort spmål, fikk du automatisk tilbud pga alder? Eller har legen din sendt henvisning i tillegg til at det er søkt om fødeplass (regner jeg med?)?



Jeg søkte fødeplass og oppfølging på riksen. På første time med jordmor så spurte jeg om duotest. Hun sendte søknad. Tror det er fastlegen som ellers søker. Hun tok kopi av helsekortet og festet en gullapp: ønsker duotest pga alder. Lykke til...
 
Hei hva betyr de tallene dine? jeg skal inn til duotest til mandag !! Hææ, gruer meg for at ikke svaret blir soleklart, men i grenseland!!  jeg skal til veiledning, ul og blpr er tatt..kjenner jeg gruegleder meg..
 
Gratulerer med gode resultat og med baby i magen:-)
 
Jeg har tatt duotest to ggr tidligere, og nå blir det vel en gang til... :)
 
Back
Topp