Duotest og ord UL

Guttemamma10og13

Gift med forumet
Eg måtte ta Duotest og de fant forstørret nakkefold. Men blodprøvene sammen med avviket som ikke var så stort fikk vi svar på at sannysnligheten for at noe er galt er lav. Mer fikk vi ikke vite, så eg har ikke tallene. Og eg glemte så klart å spørre om tusen ting som eg lurer på no.
Eg er kjempe spent på ord. UL på mandag. Hva vil de kunne se? Siden de tar duotesten i en spesiell uke av svangerskapet. Vil de kunne se viss det er noe galt med barnet i forhold til det til de så på duotesten?
Vil vi kunne få ett bedre svar på sjansene vi har eller ett endelig svar?

Er veldig spent og litt nervøs for ultralyden. Eg vet liksom ikke hva eg kan forvente meg.. Noen som har vært gjennom dette før og vet?

Det er jo slik at hvis risikoen er høyere enn 1:250 etter beregningene etter begge testene, så skal du få tilbud om fostervannsprøve for å få et endelig svar. Siden du ikke har fått det, så må jo tallene dine ha vært bedre enn som så, da er jo sjansene egentlig ganske små. Men tenk gjennom alt du vil spørre om før ultralydene, slik at du får svar på det du ønsker!

det er vel helt vanlig. men ville skrevet meg opp en liste og ha den med til ultralyden. det er så fryktelig lett å glemme

Back
Topp