Duotest/dobbeltest

Tuttimi

Flørter med forumet
Novemberskattene 2014 <3
Noen som skal eller har vært til den testen? Det er en omfattende UL i tillegg til blodprøve, der resultatene totalt sier noe om risikoen for kromosomavvik. Les mer her

Jeg skal på tirsdag. Må si jeg både gruer og gleder meg. Tror ikke det er stor sjanse for avvik, jeg er "bare" 35 og har ingen tilfeller fra før i familie. Men tenker jo litt rundt det selvfølgelig..

Jeg var å tok den testen på onsdagen.. Jeg er 39, fikk ikke spm om vi ville, så vi spurte om å få tatt den pga alderen og at vi har barn fra før.
Hun som gjennomførte UL, sa alt så bra ut og kunne ikke se noe galt. Tok blodprøven, som vi ville få svar på mandag.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Det var gynekologen som spurte om vi ville ta den, fordi jeg blir 36 før termin og vi har 4 barn fra før. For de barna vi har sin del vil jeg gjerne ta denne testen. Det vil jo være en stor belastning på hele familien å få et barn med kromosomavvik. Føler det ville vært "urettferdig" overfor dem, både med tanke på tid, tilstedeværelse og økonomi.

Men vi tror jo selvfølgelig det skal gå bra denne gangen også! Ser på denne testen mer som en bekreftelse på at ting er som de skal, er ikke så bekymret for utfallet - enda ihvertfall, kan hende det endrer seg når tirsdagen nærmer seg.

Slik er det vi tenker også. Vi har 5 til sammen fra før, venter vårt første sammen. Hadde vært anderledes om dette hadde vært vårt første eller andre barn, da hadde vi ikke tatt testen. Men vi må ta hensyn til de andre også, uten å få dårlig samvittighet for de valget vi har tatt, evt må ta.

Jeg tok denne i går :) Tok blodprøver forrige uke da ;) Er 38, fyller 39 innen termindatoen.
Synes det var veldig greit og betryggende- og vi havnet jo på usedvanlig lav risiko da, så det har sikkert noe med saken å gjøre.
Puster litt ekstra lettet ut etter dette :)

Jeg tok denne i går :) Tok blodprøver forrige uke da ;) Er 38, fyller 39 innen termindatoen.
Synes det var veldig greit og betryggende- og vi havnet jo på usedvanlig lav risiko da, så det har sikkert noe med saken å gjøre.
Puster litt ekstra lettet ut etter dette :)

Det samme gjorde vi, er godt å få sjekket dette opp :-)

Vi var og tok denne ultralyden på tirsdag. Alt var helt fint, ingen grunn til bekymring. Nesebein og nakkefold var perfekt, så jeg trengte ikke ta blodprøvene engang. ;) Veldig greit å få det gjort, fikk en grundig sjekk av babyen.

Vi var og tok denne ultralyden på tirsdag. Alt var helt fint, ingen grunn til bekymring. Nesebein og nakkefold var perfekt, så jeg trengte ikke ta blodprøvene engang. ;) Veldig greit å få det gjort, fikk en grundig sjekk av babyen.
Så utrolig deilig det må være! Kunne fodt tenke meg det selv om jeg ikke er kvalifisert

Sent from my iPhone using BV Forum

Back
Topp