Duo test...

Panser

Flørter med forumet
Da er det min tur å ta ul som er siste del av duotesten... Oslo tur i morgen, rikshospitalet here I come...

Spennende! Masse lykke til! Jeg var på sus idag for del 2. Helt nydelig å se Bittelille på ul!! Forsvinnende liten sjanse for trisomi, sa jm :)

Jeg er 42 år så synes det er betryggende å ta den når tilbudet er der. Var en liten knott med hjerte som banket... Beregnet til 12+5 som stemmer godt med det jeg selv mener. Og liten sjanse før trisomi 21,18 og 13.... Termin 6/2....

Duo test er undersøkelser for å forsøke å finne ut om fosteret har genfeil

Duotest er en test der de beregner sannsynlighet før trisomi med hjelp av en blodprøve og tidlig ul. Dette tilbys til de som er over 38 år ved fødsel. Eller de med økt risiko før trisomi. Hvis denne slår ut med stor risiko får man tilbud om fostervannsprøve/morkakeprøve.

Jeg har time til fastlegen i neste uke. Må da bli henvist til duotest og andre ul. Har hatt ul i uke 12 i alle mine svangerskap pga hjertefeil.

Hei,

Sniker fra mars. Er det vanlig at første delen av testen tas i uke 9, og siste i uke 12?

Blosprøven og samtalen kan tas før, men husker ikke helt når blodprøven kan tas.... UL fikk jeg når jeg var 12+5.. Så er nok helt normalt.

Sånn ca. Tul tas i uke 12 - 14, veiledningssamtale og blodprøve ca 1 - 2 uker før. I uke 12 - 14 mangler 60 - 70% av fostre med trisomi neseben.

Back
Topp