DUO-test

stortsettgla

Betatt av forumet
Noen andre som skal ha prenataldiagnostikk med DUO-test og TUL? Og vet dere hva dere vil gjøre om det oppdages kromosonfeil?

Jeg har takket ja, og har time på riksen når jeg er 12+4. Gjorde dette i forrige svangerskap også, men da var jeg ikke gammel nok til å få tilbudet her hjemme, så vi gjorde det i Sverige.
Vi er enige om abort om det viser seg at fosteret har kromosonfeil, men jeg er redd den avgjørelsen ikke er like lett å stå ved om man faktisk får problemstillingen...

Det tilbys vel alle over 38, då risikoen for kromosomfeil auker ganske kraftig då.

Me har tenkt oss på TUL, dersom det er kromosomfeil kjem me nok til å ta abort..

Noen andre som skal ha prenataldiagnostikk med DUO-test og TUL? Og vet dere hva dere vil gjøre om det oppdages kromosonfeil?

Jeg har takket ja, og har time på riksen når jeg er 12+4. Gjorde dette i forrige svangerskap også, men da var jeg ikke gammel nok til å få tilbudet her hjemme, så vi gjorde det i Sverige.
Vi er enige om abort om det viser seg at fosteret har kromosonfeil, men jeg er redd den avgjørelsen ikke er like lett å stå ved om man faktisk får problemstillingen...
Jeg har tenkt å takke ja til dette tilbudet. Mener å ha lest at det lønner seg å ta duotesten allerede i uke 8-9, uten at jeg er skråsikker på kilden.Sånn jeg har forstått det får man en score med bakgrunn i resultater fra duotest, ul og alder. Er det avvik her blir neste skritt prøve fra morkake tror jeg. Men den er selvfølgelig frivillig :) etter alt jeg allerede har vært i gjennom denne graviditet, gruer jeg med enda mer til dette :o

Jeg skal ha det. Men siden jeg ble flyttet 2 uker tilbake vet jeg ikke helt når enda:)

Jeg blir 38 veldig snart. Samboer er svensk, og i Sverige får alle tilbudet når de har passert 35, så vi tok testen i forrige svangerskap selv om jeg "bare" var 37. Vi bor i Norge, så vi måtte jo selvfølgelig betale fullt sjøl på privatklinikken vi gjorde det på.

Sist tok jeg blodprøve et par uker før UL. Timene jeg har fått fra riksen er på samme dag, antakelig fordi jeg må reise et stykke. Tror det er UL som er mest sensitiv i forhold til optimalt tidsrom.

*sniker fra oktober* Jeg får tilbud om DUO test da jeg har et barn med Down syndrom fra før. Veldig usikker på om jeg skal ta den for jeg kommer til å beholde uansett. Å få et barn med Down syndrom må være den største berikelsen jeg har fått i livet. Ville aldri vært foruten, så det måtte isåfall være for å forberede seg litt ekstra hvis vi skulle få et barn til med kromosonfeil :)

*sniker fra oktober* Jeg får tilbud om DUO test da jeg har et barn med Down syndrom fra før. Veldig usikker på om jeg skal ta den for jeg kommer til å beholde uansett. Å få et barn med Down syndrom må være den største berikelsen jeg har fått i livet. Ville aldri vært foruten, så det måtte isåfall være for å forberede seg litt ekstra hvis vi skulle få et barn til med kromosonfeil :)

Jeg også har et barn med Down syndrom fra før. Hun ble født med 3 hjertefeil (alle har vokst seg bra nå, så hun er nå hjertefrisk). Hun er nettopp blitt 3 år gammel, og et det aller beste jeg har i livet mitt. Hun ble født 5 uker prematurt, på bursdagen min.

Vi kommer sannsynligvis til å ta duo-test. For å evt kunne få bedre oppfølging av hjertet til barnet mens det er i magen enn det vi fikk med vårt forrige barn. Både 3-åringen og barnet i magen er prøverørsbarn. Jeg klarer ikke å ta bort barnet uansett hva resultatet skulle si.

Jeg er forresten 36 år.

Back
Topp