duo/kombi barnevogn

Belive

Betatt av forumet
Hei. Noen som har noen barnevogner og anbefale? Har hørt at emmaljunga og Simo kombi skal være bra? Noen som har noen andre og anbefale? Noen som har noe negativt og si om emmaljunga og simo kombi? Alle tips mottas med takk :)))

Vi har Emmaljunga Edge Duo combi.
Var knallfornøyd med den til gutten vår, og jeg gleder meg til å bruke den igjen. Den er helt super å trille - riktignok ute. Inne på kjøpesenter kan den føles litt stor, men jeg brukte den igrunnen mer på tur enn på senter, så det var riktig vogn for meg.

Den har utrolig mange finesser, og jeg digger at det er teleskophåndtak, integrert myggnetting i kalesjen, valgfri kjøreretning og valgfritt understell. Kunne ikke tenkt meg en annen vogn!

Jeg forguder Simo-vognene, og skal selv ha Simo kombi til min lille :) Det jeg liker med simo er at de er veldig stabile og robuste vogner. Ja, de tar stor plass og er kanskje de tyngste på markedet, men det veier bare opp for min del, da det bidrar på å øke sikkerhet til den som ligger nedi :) Det er god demping/fjæring  i understellet, og sammen med lufthjul gjør det at den vognen er en fryd å trille (så lenge det er tilstrekkelig luft i hjulene vell og merke ;)) 

Men dette er nå min mening, og jeg er glad for at jeg har klart å overbevise min kjæreste om at det er den beste vognen til vårt lille gull <3 

Lykke til med vognjakten :) 

Tusen takk for svar! Jeg må vel ta meg en tur etterhvert og se hvilken vogn jeg faller for
;-)

jeg er helt forelsket i emmaljunga mondial duo combi<3 blir nåkk denne på meg. flere venninder av meg har denne og den er super god å trille med, lett og enkel og håntere;) gå for den;)

Jeg har kjøpt vogn fra BabyActive Ballerina og har falt pladask for de utrolig fine designene på disse vognene i tillegg til forholdsvis lett vekt (14kg). 

http://www.mimmis.no/kategori/63-barnevogner.aspx

Emmaljunga og Simo er nok de mest solgte i Norge, men de er også blant de dyreste på markedet, så har man litt begrenset med økonomi er BabyActive absolutt et godt alternativ da de er til halve prisen! BabyActive har produsert vogner i 45 år, og har blant annet produsert understell for både Brio og Simo, så ingen kan komme å si at de er useriøse selv om de er ukjente i Norge! :-) 

Anbefaler deg å kikke litt rundt, søke på nett osv før du bestemmer deg, så slipper man å angre etterpå fordi man bestemte seg for fort! 

Vi er superfornøyd med Easywalker Sky. Jeg synes også at Emmaljunga-vognene er lekre å se på, men de er så ufattelig tunge (i forhold til Easywalkeren vår). Jeg går mye på grus, asfalt, i skog og oppoverbakker så jeg hadde aldri takla en tung vogn. Den er fantastisk å ha med på shopping også :-) Men du må nesten bare se an hvilke behov du har! Lykke til med valget

Jeg har både Simo kobi og Emmaljunga nitro city. Begge 2011 modeller. Simoen er nok den mest solide og robuste ja... Skal mye til for at det blir noe ødelagt på den. Emmaljunga har ikke like solide deler.. Har hatt trøbbel med min allerede jeg.. Stanga inni kalasjen har knekt på begge sider.. Og så blir kalasjene så fort løse..

Jeg vil absolutt anbefale deg å dra i en babyutstyrsbutikk og prøve å trille vognene før du kjøper.. Simoen har helt fantastisk vuggefunksjon og fjæring.. Og genialt stormtrekk.
Emmaljunga har "innebygd" myggnetting da.. Og det er jo også supert :-)

Jeg liker veldig godt Simo vognene.. Men er størst fan av Duo...   Og av Emmaljunga er d City Cross jeg har lagt min elsk på.... Og hvis noe heeelt annet sku vært aktuelt, så er heller ikke Brio Happy duo så værst

Jeg har emmaljunga city cross, mer for størrelse, hvor den skal benyttes og at den er veldig lett. Vi bor i 5. etasje, og på bare ett år har heisen stått/vært ødelagt tre-fire ganger over mange dager, så vi risikerer å måtte bære vognen opp trappene. Da er det litt greit at den bare veier 13 kg ;p Dempingen er også genial siden Bergen er dekket av brostein. Vugging by default :D

Er på jakt i "vogn-jungelen" vi også, et frustrerende men samtidig spennende sted!

Hva slags vogn man skal velge har jeg funnet ut er et helt personlig valg; Hvor skal den brukes? Vær og vind, størrelse på bilen din, når på året får dere barn osv osv...

Selv har vi termin 15.nov så vil ha ei vogn med god plass til en god og varm voksipose, og så spiller selvfølgelig vekta en rolle.
Kombivogner er (utifra hva jeg har skjønt) ofte tyngre enn duovogner.

Og jeg har falt helt og holdent for årets Simo duo vogn!

Lykke til med vogn valget : )

bebe confort. Utrolig fornøyd med vår:)

Arvet Brio kombivogn til vår første :) Robust vogn, som tåler endel! Vi bor på landet,så må ha ei som er egnet til all slags vei :o)

Nå til andremann ønsket vi å ha litt større bagdel, så da var valget enkelt, det måtte bli Simo kombivogn :o) Så vi har kjøpt ei som er pent brukt :)

Vi har kjøpt Emmaljunga city cross, med tanke på vekten. Bor i 3 etasje uten heis, så da er det greit å ha en lett vogn ;) Pluss at jeg syns Emmaljunga har de klart fineste vognene da! hehe

Hadde en Basson Parma duo forrige gang, og skal nok bruke den igjen. Stor bag med god plass til voksiposer, god plass på brettet under vogna, lufthjul og den er myyyye lettere enn både Emmaljunga og Simo. 
Eneste negative er at det er vanskelig å frakte den i mindre biler enn stasjonsvogner, men slik er det jo med de fleste bagvogner.. 

Jeg har kjøpt ei Simo kombivogn som jeg kom over på internett. Gleder meg allerede til å ta den bruk. Den har bra med fjøring, vuggefunksjon,lufthjul, justerbare kjøreretning, justert bart handtak, romslig regntrekk, mulighet til å forlenge sportsvogndelen med en ekstra del slik at den blir som en bag. Helt supert til mitt forbruk, som kommer til å trille mye turer i skogen på grusveier, og stier hvor det er mulig med barnevogn. 

Jeg er selv snart på vogn leting, må bare få denne samboern min litt mer på gli :) Han mener jeg stresser så mye. Er 19 uker på vei, så har fremdeles veldig god tid:)

Jeg er forelska i både Simo Duo og Emmaljunga Edge Duo, så aner ikke helt hvilken av disse det blir på meg. Men jeg satser på at jeg blir strålende fornøyd uansett:)

Gleder meg til å starte innkjøpene!

lille spire spire skrev:
Jeg er selv snart på vogn leting, må bare få denne samboern min litt mer på gli :) Han mener jeg stresser så mye. Er 19 uker på vei, så har fremdeles veldig god tid:)

Jeg er forelska i både Simo Duo og Emmaljunga Edge Duo, så aner ikke helt hvilken av disse det blir på meg. Men jeg satser på at jeg blir strålende fornøyd uansett:)

Gleder meg til å starte innkjøpene!

Bare sånn at du vet det, så tar hvertfall Emmaljunga fri 1-2 mnd i sommer fra produksjon... Vi kjøpte brukt da, så vi slapp å tenke på det, men det e rjo greit å vite :)

Back
Topp