Duo- eller kombivogn???

Liten spire83

Forelsket i forumet
Jeg har funnet en vogn jeg liker sååååå godt, det er en Brio kombivogn. Men har fått høre av venner og andre kjente at det er bedre med Duovogn?! Hva synes dere inne her? Og til de som har kjøpt: hva kjøpte dere??

jeg tror at jeg kommer til å gå for kombivogn, ville bare høre inne her også.. [:D]
Det er jo så greit med baggen i den og sånn..er jo ikke alle steder man får med hele vogna inn...

Jeg har duovogn til gutten min nå. Grunnen til at mange kjøper duo er ofte at baggen i duovognene gjerne er større enn i kombi, så jeg kjøpte det siden gullet skulle bruke baggen om vinteren og trengte ekstra plass til pose osv. Men dette gjelger jo ikke når man føder i mars. (Hvis man regner at barnet bruker baggen ca 6 mnd). Men har inntrykk av at mange kombibagger ikke er så små lenger heller... En annen grunn til at jeg valgte duo var at på Emmaljunga er det meier under slik at baggen kan brukes som vugge. Veldig praktisk når man er borte og sånn! [:)]

Når det er sagt, så angrer jeg faktisk på at jeg ikke valgte vanlig dypvogn, og heller kjøpte en enkel sportsvogn etterpå. Den duo sittedelen blir forferdelig upraktisk å dra på etterhvert... Men det kommer vel litt an på hvem vogn man velger og type bil man har. Finnes sikkert mindre og lettere vogner! [;)]

oki, tusen takk for svar og deres mening folkens.
Jeg tror enda at jeg kommer til å velge kombivognen... [:D] Jeg synes at den er penere å se på. Hver sin smak dette her ja! [:)] [;)]

ORIGINAL: Helene...

Når det er sagt, så angrer jeg faktisk på at jeg ikke valgte vanlig dypvogn, og heller kjøpte en enkel sportsvogn etterpå. Den duo sittedelen blir forferdelig upraktisk å dra på etterhvert... Men det kommer vel litt an på hvem vogn man velger og type bil man har. Finnes sikkert mindre og lettere vogner! [;)]

Jepp, vi vurderer å kjøpe vanlig dypvogn (simo), og en enkel, tøff sportsvogn når mini blir større.

æ syns duo e ganske praktisk æ.. og i trøndelag snør det faktisk i mars og ..hehe så kan vær greit med en vogn med god plass.. kombi vogna e jo ganske stor men e så smal bagen syns æ..

har sjett på nett på simo duo.. den hva kjempe fin.. helt rein å enkelt.. men smakssak det.. kan jo vær man tregn bagen på høsten å.. e itj all som slutte å ligg helt i bagen når dem e 6 mnd.. kjem vel litt an på kor stor ungen evnt e.. om det passe osv...

Har egentlig ikke peiling på hva som er best..Men har sjekket litt på emmaljunga..Og Classic duo-vognen(med classic understellet) er faktisk 5 kg lettere enn kombi-vognen. Det er jo litt forskjell! Prøvde også å trille de litt i butikken, og syntes duo-vognen virket mye lettere/enklere å trille..Tror ikke vi kommer til å få bruk for den løse bagen i en kombi-vogn uansett heller.. Men dette må man jo vurdere selv - hva man får bruk for. Denne vogn-jungelen er ikke lett!!![&:][8|][:)]

Jeg tenker også på en Duo vogn. Mye på grunn av romslig bag og vekt. Men dypvogn + lett sportsvogn er jo også et alternativ. Det skal ikke være lett det her [:)]

hm..., ja det er vanskelig! Men ser de selger mye mer kombi- enn duovogner, så det betyr vel at det er de som er mest populære. Jeg fikk baby i november sist, og jeg merket aldri at baggen til kombi-vognen var for liten. Vi brukte termopose da, og ikke voksipose(de er jo litt større). Men nå som vi har baby på våren/sommeren, så er kombibaggen stor nok. Det mange klager på med duovognene, er at baggen blir for tung og upraktisk. Vi brukte i hvertfall den løse baggen mye sist. Men nå argumenterer jeg fælt for kombi, så har jeg ikke bestemt meg selv enda! [:D] Synes duovognene stort sett er penere jeg også.. Må vel gå noen runder og se, så jeg vet hvilken vogn jeg skal jakte på under januarsalget. [;)]

her blir det nok kombi! greit å ta med bagen inn på forskjellige steder hvis babyen sover osv:)
Var og kikket litt på en babybutikk i går, og simovognene er jo så fiiiiine...

Vi har kjøpt Simo kombi fordi det ble anbefalt oss av flere forhandlere. Vi bor i blokk uten heis og får vinterbarn, da var visst det best for oss.

Vi er skikkelig forelsket i Emmaljunga edge duo combi=) Men skal vente å se til jul/lanuar om det kommer noen gode tilbud. Jeg liker også Quinny ganske godt, men sambo er nok ikke helt komfortabel med 3 hjuling. Så tiden får vise. Haar vært å sett på de fleste butikkene her i Trondheim, og vi har utelukket kombivogn helt, synes bagene var trange, prøvde å legge en kombipose med en dukke nedi bagen, og det måtte danderes så mye for at barnet skal ligge behagelig. Hadde selv følt at jeg ble kvalt om det var meg som måtta ligge nedi den trange bagen med voksipose.[8D] Lykke til med vognkjøp alle sammen!!

Back
Topp