Duo eller kombi vogn?

OnlyMe♡

Andre møte med forumet
Synes detta er vanskelig jeg! 

Hva velger man? Samme gjelder også med bilsete,hva velger man? Er jo så mye forskjellig,og jeg har virkelig ikke peiling på hva som er best og sikkert nok!:)

Vært å titta litt i dag,og endte bare med å gå ut igjen,litt fordi vi aldri fikk hjelp,og litt fordi jeg ble litt små stressa!:p Veit jeg vil ha Simo vogn,men veit liksom ikke om jeg skal velge Duo eller kombi vogn! Hmm.. 

Av erfaring, syns jeg simo var veldig tung og dette er noe du bør tenke på, løft vognene i butikken og sammenlign :) og hør etter smarte løsninger :) de barnesetene som er på markedet er alle sikre, men å ha base er et stort pluss! Hadde ikke det sist, og denne gangen var det ikke tvil :) mye enklere å ta sete inn og ut :) dette er bare mine erfaringer :)

Vi valgte kombi fordi da bærer man bare bagen, og slipper å slite ut kalesjen...

Vi har valgt duo pga plassen l baggen. Og siden vi igjen får vinter barn, blir det bedre plass til baby og voksiposen i en duo, har hatt kombi, men syns det ble så trangt.

Vi hadde duo ti lstorebror, og velger duo igjen...
De fleste kombivognene er litt tyngre, og blir mer slitt, da bagen blir tatt ut og inn av sportsvogndelen.Og så synest jeg at de vognene jeg har sett, er duo finest

Trudee skrev:
Av erfaring, syns jeg simo var veldig tung og dette er noe du bør tenke på, løft vognene i butikken og sammenlign :) og hør etter smarte løsninger :) de barnesetene som er på markedet er alle sikre, men å ha base er et stort pluss! Hadde ikke det sist, og denne gangen var det ikke tvil :) mye enklere å ta sete inn og ut :) dette er bare mine erfaringer :)

Er ikke enig i den påstanden, da det flere ganger har kommet frem at det blir solgt seter i norske butikker som ikke holder mål ift sikkerhet... Skal finne linker, bare spise litt først.

http://sikringavbarnibil.blogspot.no/2009/05/godtkjent-er-ikke-det-samme-som-sikkert.html

Hadde Simo Duo sist, og skal ha det denne gangen også. Bruker bre vogna fra sist. Jeg syntes Duo vogna ser bedre ut enn kombi, samt at bagen er større, og med voksi pose må man nesten ha en vogn der det er plass til den.

Har hatt kombi før og går for Duo denne gangen.

Jeg vil ha en bag som varer lengre.

Og det er Simo det er snakk om. Vi ha en som er stor og stødig.. har ingen planer om å løfte på vogna, jeg skal trille på den. Og klarer uansett fint å løfte den inn i bilen de få gangene det evnt blir aktuelt. 
Så å trekke frem at de er tunge å løfte er feil.

De nye modellene (fra i år) så er vognene mindre, så derfor ble valget på duo lett. Forrige var født i juli og da vinteren kom fikk jeg ikke plass til posen oppi kombibagen på 06 modellen. så vil ikke tenke på hvor trangt det ville blitt i den nye modellen. vil og kunne bruke bagen lengre enn et par mnd. Med Duo har man jo mulighet til å sette de opp i bagen. Det hadde jeg ikke på kombibagen da.

Det var mine argumenter :P hehe

Eeeeh, veldig relevnt hvilken vekt det er på vogna! Du skal tross alt ut og inn med ganske ofte. Men for all del! Jeg skrev at dette var mine erfaringer og du har ikke peiling på mine erfaringer må jeg si! Syns måten du skrev på er totalt unødvendig. Kall meg gravid og følsom, men bare fordi noen har andre erfaringer enn deg betyr ikke at de er feil fordi! Ha en fin dag! :)

Da kan man vel spørre i butikken hvilke ster som kommer godt ut i test? :) det gjorde vi, og så langt veldig fornøyd med vekt, enkle løsninger og måten setet er festet :)

Vi har Basson Duo vogn å e kjæmpefornøyd :o) Ei god å stødig vogn, litt tung,men æ e sterk, så d går bærre fint :) Ska jo bare løftes inn å ut av biln for vårres del :o) Vognvalg e vanskelig for aill har ulike kriterier for kjøp av vogn ;)

Vekt kan være et stort poeng eller et lite - litt ettersom hvor man bor, har man bil, må man opp trapper osv..flott å nevne sånt så en kan ha det i bakhodet da man skal ut å se på vogner Jeg hadde en duo sist og var kjempefornøyd med den- desverre har 13 år satt sine spor så her blir det ny! Tror det blir duo nå også..ikke peiling på merker lengre, bare hørt om en minidel av de som finnes så tror jeg skal begynne i butikker å se på, kjenne på osv..

Vi har simo duo, og jeg må innrømme at det er en tung vogn og løfte ut og inn av bilen. Veldig fin å gå tur med. Må bare ha riktig lufttrykk i dekka ;) Det får du som regel hjelp med i butikken du kjøper vogna i :)

Skal ha et nytt barnebilsete, og jeg har veldig lyst til å ha en vogn man kan koble på den igjen, hvis man bare skal ut en tur i butikken :) Veldig kjekt :) Så det når jeg var i Frankrike. Var veeeldig mange som gikk med det, i stedet for de digre barnevognene :) Og i og med at jeg har et par vogner fra før, så vil jeg ha en sånn :P

Jeg går for kombi vogn fordi jeg synes det er veldig praktisk med bærebagen. Våre barn har alle sovet i bag de første månedene, fordi den er så lun og trygg for babyen. Sprinkelsenga og vugga blir gjerne for åpen og kald til den lille kroppen.

Jeg har hatt 2 kombivogner fra brio, ønsker meg egentlig Simo kombi nå, men vi får se om jeg tar til takke med brio'en... problemet med briovogna er at bagen er ganske liten på den

Alle vognene vi har er duovogner. For oss har det MYE å si på vekten til vognen. Om det er på tur eller inn og ut av bilen. Og så sliter du ikke ut sittedelen for den ligger å venter til du er ferdig med bagen.

Vi skal ha en av de beste merkene på bilsete. Så skal vi ha en base i hver bil, så vi slipper å flytte på den. Og for oss er det viktig at bilsetet kan klikkes på vognen. Alfa og omega når du skal en kjapp tur i butikken!

Hvor stor eller liten du trenger bagen kommer jo litt an på størrelsen på babyen også. Min hadde god plass i brio happy duo bagen til han var 7mnd. Og så må vi ha plass til voksipose oppi, men når det nærmer seg slutten på å bruke bag, så vil det nok holde med en dyne eller sommerpose.

Vi skal ha duo. Men den vognen vi skal ha finnes dog bare som duo. Jeg skyter egentlig mest inn her for å si som Amnion og Trudee; vekt kan ha mye å si! 
Jeg kommer til å løfte vogna inn og ut av bil nesten daglig, opp og ned trappa hjemme, i bakker og i tung snø. Kroppen min er en underlig sak som sjelden fungerer som den skal, jeg kan ikke løfte tungt. Derfor er det überviktig for meg med en lett vogn. Vi har bugaboo cameleon som veier 9 kg. :) 

Og en annen ting, vi trenger ikke enorme bagger selv om vi får vinterbarn. Det er nok verre å få sommerbarn sånn sett, siden de gjerne bruker bagen den første vinteren også. En nyfødt tar jo minimalt med plass selv om vi har pose i vogna :) Vår første var født i mai, og lå i bag til januar/februar. Han hadde dunpose og god plass da vi bytta til sportsvogn.

duo simo vogn:)

Back
Topp