"Dunking" bak øynene.

LilleBurugla

☆ En del av Juni-13 ☆
jentene i juni13
Tilgangsansvarlig
VIP
Hei. Jeg lurer på om noen kan svare meg på hva dette KAN være.

Jeg får ganske ofte en slags dunkende/stikkende smerte bak ett eller begge øynene.
Jeg har hele tiden tenkt at det kommer av at jeg sliter med veldig stiv nakke, men fysioterapeuten min hadde aldri vært borti at noen fikk vondt bak øynene pga nakken.

Smertene blir verre utover dagen/kvelden og til slutt må jeg bare legge meg. Noen ganger hjelper paracet og ibux, andre ganger ikke. Jeg blir veldig lys ømfintlig, så tv/tlf/dagslys gjør det verre. Også om jeg må konsentrere meg om å se/lese. Om det kun er det ene øyet, så kan det hjelpe å holde hånden forran, men det forsvinner ikke.

Grunnen til at jeg har tenkt nakken er at om jeg blir massert så kjenner jeg det stråler opp i hode, og bak øynene.

Fysioterapeuten nevnte at det kunne være synet, men jeg mener jo selv at jeg ser helt perfekt. Hehe.

Noen som har vært borti det samme?

(For ordens skyld så vil jeg nevne at jeg vet dere ikke er leger, men siden det ikke er bråhast så går det jo ann å spørre :D )

Tatt en sjekk av øynene?
Er du forkjølet kan du få slike smerter også.

Har noe ala det samme, kommer i perioder når jeg er sliten og veldig stressa. Går noen mnd mellom hver gang, men kjenner med en gang det kommer at det ikke er vanlig hodepine :) Nevnte det for legen min en gang og hun mente det kunne være migrene eller klusterhodepine, men sjekka ikke noe mer ettersom jeg har det så sjeldent :) Etter "anfallet" (og smertestillende + en natt søvn) er over får jeg en merkelig smak i munnen og akutt lyst på noe søtt :)

Jeg hadde sånn før.. Jeg kan ikke dette, men å begynne med omega 3 kapsler virket for meg. Har du sjekket deg for jernmangel?

Jeg får ganske ofte en slags dunkende/stikkende smerte bak ett eller begge øynene.
Jeg har hele tiden tenkt at det kommer av at jeg sliter med veldig stiv nakke, men fysioterapeuten min hadde aldri vært borti at noen fikk vondt bak øynene pga nakken.

Smertene blir verre utover dagen/kvelden og til slutt må jeg bare legge meg. Noen ganger hjelper paracet og ibux, andre ganger ikke. Jeg blir veldig lys ømfintlig, så tv/tlf/dagslys gjør det verre. Også om jeg må konsentrere meg om å se/lese. Om det kun er det ene øyet, så kan det hjelpe å holde hånden forran, men det forsvinner ikke.

Grunnen til at jeg har tenkt nakken er at om jeg blir massert så kjenner jeg det stråler opp i hode, og bak øynene.

Fysioterapeuten nevnte at det kunne være synet, men jeg mener jo selv at jeg ser helt perfekt. Hehe.

(For ordens skyld så vil jeg nevne at jeg vet dere ikke er leger, men siden det ikke er bråhast så går det jo ann å spørre :D )
Migrene

♡Overgangen feb/mars♡

Tatt en sjekk av øynene?
Er du forkjølet kan du få slike smerter også.

Har ikke det, pratet først med fysio på fredag om dette. Som sagt, alltid trudd det var nakken.

Jeg er egentlig tett i nesa/tett i halsen ganske ofte så vanskelig å skille en mindre forkjølelse, men sånn vondt i hode har jeg oftest flere ganger i uka...

Sjekk ut www.migrene.no under diagnose og se om det er noen av de forskjellige typene som passer til det du beskriver :) Høres veldig migrene ut for meg, ihvertfall...

Migrene

♡Overgangen feb/mars♡
Har noe ala det samme, kommer i perioder når jeg er sliten og veldig stressa. Går noen mnd mellom hver gang, men kjenner med en gang det kommer at det ikke er vanlig hodepine :) Nevnte det for legen min en gang og hun mente det kunne være migrene eller klusterhodepine, men sjekka ikke noe mer ettersom jeg har det så sjeldent :) Etter "anfallet" (og smertestillende + en natt søvn) er over får jeg en merkelig smak i munnen og akutt lyst på noe søtt :)

Trudde ikke migrene gikk over med paracet og ibux? Som skrevet over, det går gjerne over da, men ikke alltid.

Trudde ikke migrene gikk over med paracet og ibux? Som skrevet over, det går gjerne over da, men ikke alltid.

Går over med paracet og ibux + søvn her også :) Legen sjekka aldri noe mer så vet ikke om det er migrene eller bare legen som trodde det :)

Jeg også har vært plaga med stikkende/lynende smerte bak øynene...spesielt det ene. Kiropraktoren min sa det kom pga.nakkeplager...har vært veldig plaga med stiv nakke/skuldre...er spesielt når det er veldig stramt helt i festet ved nede ved kanten av hodeskallen bak og på sidene :p Får også smerter opp langs tinningen.. Er no dritt ;)

Jeg også har vært plaga med stikkende/lynende smerte bak øynene...spesielt det ene. Kiropraktoren min sa det kom pga.nakkeplager...har vært veldig plaga med stiv nakke/skuldre...er spesielt når det er veldig stramt helt i festet ved nede ved kanten av hodeskallen bak og på sidene :p Får også smerter opp langs tinningen.. Er no dritt ;)

Se det ja. Da er det nok nakken. Ja det er helt forferdelig! Får så vondt at jeg blir kvalm og brekker meg. Huff..

Hadde lignende problemer for en stund tilbake, og kiropraktoren min sa faktisk det samme-at det hang sammen med nakken.
Men jeg hadde alikevel fått sjekka synet, for selv om du selv synes at det er bra, så kan det være at øynene dine strever litt med enten nærsynthet/langsynthet.

Jeg ville, som noen skriver over her, fått sjekka synet hos optiker. Høres for meg ut på beskrivelsen din som det kan være det:) Ellers tenker jeg kronisk bihulebetennelse? Lykke til i hvert fall:)

Sent from my iPad using BV Forum

Høyt eller lavt blodtrykk?

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

Rar fysioterapaut! Jeg har det der OFTE! Og jeg ser absolutt sammenheng med hvor stiv nakken er. Jeg sliter med nakken nemlig, og det går opp og ned hvor ille den er. Jeg kan også få det om jeg har feil styrke på briller/linser, men det er nakken som er hovedsynderen. Det kommer som regel når jeg er så stiv at jeg kjenner musklene også strammer seg i halsen og oppover på siden av nakken hos meg.

Eg fikk sånn i sommer ! Har alltid hatt migrene som trykker på en side på hodet,aura og flimring. Denne gangen kjentes d ut som noen stakk en spiker bak øyeeplene . Va altså en ny versjon av migrene. Hjalp m søvn og hvile :-P

Høres ut som migrene. Jeg har slik migrene, uten aura. Hjelper med ibux+paracet sammen og søvn. Det kan utløses av stress bla. Med en gang du merker symptomer på det så ta smertestillende, eller så kan du risikere at det ikke går over om du tar smertestillende for sent.
Jeg ville tatt en tur til legen for å være sikker. Den gang måtte jeg fylle ut et "migreneskjema" som kartla hva slags hodepine det var. Men den pleier jo å opptre på samme måte hver gang, så da var det ingen tvil.
Håper du finner ut av hva det er. Lykke til!

Back
Topp