Dunk! sa det!..

Pearl

Forumet er livet
Må bare le litt.. Gutten min har fått nytt rom og stor seng for 2 dager siden og i går kveld hørte vi et brak inne på rommet hans.. Kom inn på rommet og der satt en forfjamset liten gutt på gulvet med dyna foran seg og skjønte ikke helt hva som hadde skjedd.. Han hadde rullet ut av senga han gitt.. Heldigvis slo han seg ikke - ble nok mest skremt - men håper han har "lært" å holde seg litt mer unna kanten av senga.. Har ikke sengehest på senga pga lav kant fremme (hemnes dagseng så er lukket på 3 sider,men med lav kant på ene siden) så den ville uansett ikke stukket opp mer enn et par cm over madrassen... Håpet er jo at han skal lære seg å flytte på seg når han nærmer seg kanten - men gjentar det seg må vi vel prøve å finne tak i en større sengehest.. Har andre noen erfaringer med dette? Før eller siden må han jo lære å sove i "åpen" seng....

Kan du stikke noe mellom madrassen og sengekanten?

Vi har en som sover like rolig som en hjulvisp.. Så vi snekret en sengehest selv ,etter en del dunk-vrææææl på natta[8D]. Han skvatt jo så fælt når han våknet med et brak stakkar[:D]. Eldstemann hadde ikke det problemet,han lå rolig om natta.

En liten periode så måtte vi sette sengen feil vei... altså åpningen mot veggen...
Men på den sengen snuppa har så er ikke den kanten så høy...

sett sengen med åpningen mot veggen. På det viset lærer han fortsatt å sove i storseng, men slipper å falle ut. [;)] Etter en stund skjønner nok kroppen at man skal ligger mer rolig i en storseng[:)]

vi har sengehest på.. og måtte ta vekk den ene madrassen, ellers ble det for høyt.. han sover veldig urolig så den blir nok stående på ganske lenge..

Kunne sikkert "snekret" en slags sengehest, men når kan man forvente at de lærer da?? Om jeg lager en sengehest nå blir det jo som en ny sprinkelseng bare mye større??? (den er helt lukke på 3 sider) En eller annen gang må man jo "lære" hvor grensen til sengen går?
I hvilken alder kan man forvente at barn skjønner/lærer sånt da??
Mannen min falt faktisk ut av seng en gang når vi fikk ny seng, han hadde i årevis sovet i en "kane"seng med høye kanter på sidene, så skaffet vi oss en "vanlig seng" der det kun er hodeende på sengen og han klarte altså å rulle i gulvet.. Det skjedde en gang og aldri igjen...

ORIGINAL: Pearl

Kunne sikkert "snekret" en slags sengehest, men når kan man forvente at de lærer da?? Om jeg lager en sengehest nå blir det jo som en ny sprinkelseng bare mye større??? (den er helt lukke på 3 sider) En eller annen gang må man jo "lære" hvor grensen til sengen går?
I hvilken alder kan man forvente at barn skjønner/lærer sånt da??
Mannen min falt faktisk ut av seng en gang når vi fikk ny seng, han hadde i årevis sovet i en "kane"seng med høye kanter på sidene, så skaffet vi oss en "vanlig seng" der det kun er hodeende på sengen og han klarte altså å rulle i gulvet.. Det skjedde en gang og aldri igjen...

Veldig kjedelig den dagen ungen går i gulvet med hodet først og får en hjernrystelse da.. Og jo - det KAN faktisk skje.. Jeg har en her hjemme som ramlet på "riktig" sted og nå skjeler han og er langsynt.
På Ikea har de lave sengehester som ikke stenger hele åpningen. Ikke er den høy heller på Hemnessenga, men akkurat nok til at han registerer at det er en kant der, og ikke ruller seg videre..

Legg noe mykt å lande på foran senga? Sånn at han merker at han ramler ut men ikke blir skadet? [:)]

ORIGINAL: SistemannIMagen

her har vi stukket en bok ned mellom madrassen og kanten.

det funker gull[:)]

Vi har Hemnes dagseng til snuppa, og vi har også sengehesten fra Ikea. Den står ikke så stødig på den senga, på grunn av den "dalen" ned på midten foran, men den gjør nytta si! Hun skjønner at hun ikke skal trille lenger, når hun ruller inntil den.
Jeg ville kjøpt en sånn.[;)]

Back
Topp