DUNDYNE????

Babyynr4

Gift med forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Jeg lurer på om dere har kjøpt pute å dyne til den lille, og isåfall av hva...dun,syntetisk???

Grunnen til jeg lurer er at jeg kjøpte både pute å dyne i dun her om dagen.. Men da tante hørte dette sa hu: ånei du må ikke bruke dun,, stor fare for allergi osv.. hennes unger (mine søskenbarn) hadde fått allergi av div siden hun brukte dundyne på di når di var små!!!

Noen som har peiling??kan jo ikke være så gale vel.. [8|]

jeg har kjøpt fiberdyne (Høie Mascot Harmony) til vogna for jeg vil ikke ha dun på sommeren + at det finnes mye allergi i både min og mannen min sin familie.

Har tenkt å kjøpe Høie Allergo til senga hans!

Høie Allergo er markedets eneste dyne og pute anbefalt av Norges Astma- og Allergiforbund! Dyne og pute er fylt med Allerban® - en antimidd og antibakteriell fiber som hindrer midd, bakterier og sopp i å formere seg. Dynene har trekk i 100% hvit bomullscambric, Høie Clean Cotton og har lekkert grønnprikket kantebånd. Allergo barnedyner finnes som 2-lags thermodyne i tre størrelser.

Produktene er hygieniske, allergivennlige og vaskbar. De er pakket i bag og har 5 års garanti mot fabrikasjonsfeil.

Dette er hentet fra NAAF
Dun eller syntetisk dyne til baby?
Vi skal kjøpe dyne til babyen vi venter, og lurer på om vi skal skal kjøpe syntetisk eller dundyne.
Lurer på hva du anbefaler i forhold til astma og allergi?

Legen svarer:

Dundyner begynner først og bli "tvilsomme" etter noen år og spesielt hvis de blir utsatt for mye fukt. Når dun eldes, nedbrytes noe av det organiske materialet og dette kan virke som irritant på luftveiene. Ved vedvarende fukt kan det bli uheldig muggvekst. Men som sagt, nye dyner som tas godt vare på fungerer fint og er
varme.
Velger du kunstfiber, ikke kjøp de billigste. Vær sikker på at den ikke har irriterende lukt. De beste virker også lette samtidig som de er "fyldige".
Les varedeklarasjonen, noen sier at de er spesielt bra for oss med
ømfintlige luftveier. En fordel med mange kunstfiber dyner er at de er enkle å vaske eller rense.
Lykke til fra barnelege Thor-Øistein Endsjø

takk for svar.. tror jeg bytter det jeg har kjøpt, og heller kjøper Høie Allergo. Hvilke butikker selger den type?

ORIGINAL: laranja

takk for svar.. tror jeg bytter det jeg har kjøpt, og heller kjøper Høie Allergo. Hvilke butikker selger den type?

Jeg tror Kid og Jysk iallefall fører Høie!
http://www.hoie.no/Dealers
Her kan du søke på forhandlere i nærheten av deg[:)]

Interiørland i allefall! Der har vi kjøpt min.. Den er utrolig god og myk.. Jeg har ikke syns den har vært supervarm nå på sprengvinteren, men et fleecepledd under har gjort susen!! Kan absolutt anbefale den!!

ingen av mine har brukt dyne før de ble over et år, i vogna ble det fr varmt med dyne og i sengen ble den sparket av, jeg har brukt buller på dem (de posene du trer på barnet) og nå har de fått nye dundyner begge to, svale i varmen, varme i kulden. de vokser fra dynene før de blir "farlige"

ORIGINAL: Smula0608

jeg har kjøpt fiberdyne (Høie Mascot Harmony) til vogna for jeg vil ikke ha dun på sommeren + at det finnes mye allergi i både min og mannen min sin familie.

Høie Allergo er markedets eneste dyne og pute anbefalt av Norges Astma- og Allergiforbund! Dyne og pute er fylt med Allerban® - en antimidd og antibakteriell fiber som hindrer midd, bakterier og sopp i å formere seg. Dynene har trekk i 100% hvit bomullscambric, Høie Clean Cotton og har lekkert grønnprikket kantebånd. Allergo barnedyner finnes som 2-lags thermodyne i tre størrelser.

Produktene er hygieniske, allergivennlige og vaskbar. De er pakket i bag og har 5 års garanti mot fabrikasjonsfeil.

Hvor har du kjøpt den? Sånn dyne kunne jeg og ha tenkt meg til tulla[:D]

ORIGINAL: laranja

Jeg lurer på om dere har kjøpt pute å dyne til den lille, og isåfall av hva...dun,syntetisk???

Grunnen til jeg lurer er at jeg kjøpte både pute å dyne i dun her om dagen.. Men da tante hørte dette sa hu: ånei du må ikke bruke dun,, stor fare for allergi osv.. hennes unger (mine søskenbarn) hadde fått allergi av div siden hun brukte dundyne på di når di var små!!!

Noen som har peiling??kan jo ikke være så gale vel.. [8|]

For å være helt ærlig er ikke jeg så sikker på hva jeg har kjøpt,men den er ikke særlig tykk eller luftig så da er det vel ikke dun? [8|]

ORIGINAL: AnetteN

ORIGINAL: Smula0608

Hvor har du kjøpt den? Sånn dyne kunne jeg og ha tenkt meg til tulla[:D]

Kjøpte min på sparkjøp faktisk! Skulle kjøpe kluter til gullet, og vips så sto jeg forran en stor haug med Høie-dyner *ler* Visste jo jeg skulle ha den, så da regnte jeg med at den ikke kunne være særlig dyrere der enn andre steder (uten at jeg har sjekka!) Den kostet 299 der, og virker veldig god!

Back
Topp