Dundyne eller fiberdyne?

Mamma842

Forelsket i forumet
Jeg synes det er så vanskelig å bestemme seg! Tenker å kjøpe en 65x80 dyne til bruk i seng og i vogn ved behov, for så å gå over til 80x100 utover høsten og vinteren når vi bytter til sprinkelseng. Burde jeg da kjøpe en sommerdundyne, eller en tykk dundyne, eller fiberdyne, eller HVA?

Hva gjør dere?

Jeg har ingen erfaring med dette egentlig, bare hører på mamma som jobber på Kid interiør =P
Der anbefaler de dundyner.. Fordi det er naturlig og puster.. men dundyne eller sommerdundyne er jeg mer usikker på.. Vi har fått to dundyner som vi skal bruke.. Men siden vår første kommer i juni, så vet jeg liksom ikke så mye hvordan det funker enda =P

Dun. Den "puster" om sommeren også. Finnes dundyner i forskjellige tykkelser også. Her har hele familien dundyner. Har kjøpt liten dundyne til lillebebis også. Den er ikke spesielt tykk og tung, men lett og fin.

Dun uten tvil. Den regulerer varmen godt.
Vi brukte den minste str i grindsengen ganske lenge også.
Synes den store ble så veldig stor i forhold til ungen. Men akkurat det er nok smak og behag:)

Jeg kjøper bare fiberdyner :) Fordi det er billig :p

Men pass på når dere kjøper dun, at det er "snilt dun". Tror KID skal være trygge da ;)

Jeg har også kjøpt dundyne til senga. Den er vel med på å regulere temperaturen på en helt annen måte enn fiber. Var veldig usikker jeg også, er så vanskelig når barnet blir født midt på sommeren. Men som sagt; temperaturreguleringen avgjorde for min del

Hwr har jeg en dun og en fiber, jeg har alltid sverger til dun men så fikk jeg en gutt med atopisk eksem så alt på lilsom revurderes:p reagerer på så masse rart

Jeg synes det er så vanskelig å bestemme seg! Tenker å kjøpe en 65x80 dyne til bruk i seng og i vogn ved behov, for så å gå over til 80x100 utover høsten og vinteren når vi bytter til sprinkelseng. Burde jeg da kjøpe en sommerdundyne, eller en tykk dundyne, eller fiberdyne, eller HVA?

Hva gjør dere?

jeg har kjøpt inn to dundyner, en i str til vogn/vugge og en større til sprinkelsengen... :-) blir det evt for varm om sommeren har vi mange gode tepper hun heller kan bruke, og babysafe sovepose :-)

Vi har kjøpt to fiberdyner og en sovepose. Får se hva vil brukes mest.
dyn som alle naturstoffer er mer bakterievennlig enn fiber... Det, prisen og det at vi selv bruker fiber, var argumentene :)

Har 65x80 dundyne til lillebror :) Husker vi brukte den str ganske lenge med storesøster...følte den neste str ble så stor i forhånd til størrelsen hennes :)
Storesøster bruker også dundyne...både sommer og vinter :)
Aldri opplevd at hun har blitt for varm, enda hun er varm av seg, så tydelig at dun puster veldig bra :)
På de aller varmeste nettene har hun brukt bare ett tynt teppe :)

Her brukes det bare dun og det er gull :) 65x80 til vogna og 80x100 i sprinkelsenga. Blir det for varmt bruker vi teppe i steden.

Back
Topp