Dumt spm

Hysj...

Glad i forumet
Men under forsøk går man jo på lutinus, crinone osv. vet at det skal hjelpe for at egget skal klare å feste seg, men kan lutinus hjelpe mot at man ikke mister så lett? Vet at crinone gjør det, men er lutinus samme greia? Bør man ikke fortsette med lutinus etter forsøk om man har blitt gravid? Vet at crinone skal man fortsette til man er i uke 12, men usikker på lutinus. Første gang jeg bruker det. Har pco(s) så sjansen for å evt miste er jo større enn hos de som ikke har det.

Man fortsetter også med lutinusen på samme måte som crionen:) har alltid prut lutinus og gått beskjed og fortsette tvil uke 12 ved graviditet:)

Ved ferske forsøk slutter man med Lutinus den dagen man tester, og ved fryseforsøk så tar man det til uke 9 eller 12, husker ikke riktig.

Ved ferske forsøk slutter man med Lutinus den dagen man tester, og ved fryseforsøk så tar man det til uke 9 eller 12, husker ikke riktig.
Nei, dette varierer fra klinikk til klinikk. Jeg fikk beskjed om å fortsette til uke 10 da jeg testet positivt ved mitt 3. Fersk-forsøk. :-)

Ok :)
Jeg tilhører Porsgrunn. De sa det hadde ingen nytte å fortsette med Lutinus.
Dumt når det ikke er felles for hva som anbefales og ikke :(

Ja, det er store forskjeller på hva som blir anbefalt. Da jeg gikk til riksen så mener jeg de også sa progesteronstøtte i to uker. Hos privatklinikken sa de derimot progesteronstøtte i 10 uker og blodfortynnende i 12. Jeg føler i alle fall det er bedre å ta det noen uker ekstra :-)

Jeg hadde jo selvfølgelig lest skrekkhistoriene på nett om at "man ikke måtte finne på å kutte progesteronstøtten tvert ved positiv test, fordi det kunne føre til spontanabort".. Ringte derfor Hausken da jeg testet positiv og fikk beskjed om at all forskning tilsa at det ikke var skadelig å stoppe med lutinus/crinone siden kroppen nå produserer det selv, men de var klar over at mange kunne la seg stresse over skremselshistoriene på nett, så om det gjorde meg roligere så kunne jeg fortsette med lutinusen en gang om dagen frem til 7-ukers kontrollen. Og siden jeg er livredd for at noe skal gå gale, så gjør jeg det, men det er nok kun psyken det hjelper på ;)

jeg har siste dag på Lutinus i morgen :smiley-ashamed004 Da er jeg 5+5... Fikk beskjed av Porsgrunn at jeg kunne stoppe ved positiv test, men som mange andre var jeg engstelig for å stoppe brått. Fikk derfor beskjed om at jeg kunne bruke opp siste rest av pakken. Jeg har valgt å spre den utover for å trappe best mulig ned. De siste dagen har jeg hatt en lutinusfri dag, annenhver dag...

Lutinus og crinone er mer eller mindre samme medisin men med ulik form, og for noen litt ulike bivirkninger. Ulike klinikker gir ulike råd, men det er ikke farlig å fortsette å ta det i ukene etter positiv test. Både lutinus og crinone narrer kroppen til å tro at den er gravid.
Så spennende tider!!!!

Back
Topp