Dumt spørsmål?

IsThisReal

Gift med forumet
❄️ Januargull 2023 ❄️
Februarbarna 2023
Jeg ser en del vlogger og blogger hvor folk advarer på det sterkeste å ha dyne i babysengen fordi ungen kan få dyna over nese/munn og slutte å puste. Dyne likestilles med teppe over vognen hos mange, men er jeg dum som lurer på hvorfor?

Da vi var små, sov vi med dyne fra vi var nyfødt... Og vi i denne gruppa skal ha baby på vinteren når det er 17-18 grader på soverommene.

Jeg kommer til å kjøpe sovepose uansett sånn at ikke alle klær blir sparket av om natten, men er det virkelig farlig å sove med dyne? :(

Jeg brukte dyne fra dag en... aldri noe problem. Jeg er litt som deg. Vi har ca 18 grader på rommet om vinteren. Man kan jo feste dynen med klemmer under madrassen så da beveger ikke Den seg ikke oppover.

Altså syns sovepose er minst like skummelt for snuppa greide å vrikke seg nedover i en sånn og vil mye heller ha dyne, men man må jo se til babyen og passe på da! :)

Brukte dyne til forrige babyen min, men festet den med klyper nederst i babynestet (som hun sov i i sengen) så det ikke var mulig at den skle opp og over hodet hennes.

Brukte dyne til forrige babyen min, men festet den med klyper nederst i babynestet (som hun sov i i sengen) så det ikke var mulig at den skle opp og over hodet hennes.

Jeg brukte dyne fra dag en... aldri noe problem. Jeg er litt som deg. Vi har ca 18 grader på rommet om vinteren. Man kan jo feste dynen med klemmer under madrassen så da beveger ikke Den seg ikke oppover.

Hvilke type klyper/klemmer brukte dere?

Altså syns sovepose er minst like skummelt for snuppa greide å vrikke seg nedover i en sånn og vil mye heller ha dyne, men man må jo se til babyen og passe på da! :)

Oi! Det er også skummelt! :eek:

Det har jeg aldri hørt noe om. Jeg brukte dyne på nr1 hver dag og natt (pledd om sommeren). Blir nok å brukes den her gangen og :)

Alt er farlig, hvis man begynner å fintenke. Man blir sprø til slutt...

Mine barn har alltid hatt dyne, og det skal denne babyen få også.

Ja det er sant! Men det er visstnok en "greie" i USA for tiden :p

Det er jammen meg mye rart i USA.. Dyne er livsfarlig, men det er helt greit å sette ettåringer fremovervendt i bil, å ha spedbarn sittende i bilstol på vognen på trilleturer, og å sette babyer på rundt et halvt år i paraplytriller.. :p
Syns å ha sett at de bruker små triller uten full liggestilling fra fødsel av også? Mulig jeg tar feil, men.. :) Tenker vi er heldige som bor i et godt opplyst land som Norge:)

Mye rart i USA:p Nei da, jeg skjønner bekymringen, men blir litt mye "det er farlig" ute og går.. Skal man henge seg opp i alt som kommer på nyheter osv så kan man nesten ikke leve.. :)

Også blir man nok ekstra usikker når man aldri har vært mamma før! :p

Oi! Det er også skummelt! :eek:
Hun min var ganske aktiv og en mester i å gjøre rare ting, men passet utrolig godt på for viste jo at man aldri vet hva de finner på ;)

Men ja utrolig viktig å passe godt på uansett hva man velger :)

Har ikke brukt dyne før de har fått stor seng, mine har bare sparket den raskt av seg og derfor ikke fått mye nytte av den. Har brukt sovepose som er tilpasset barnets størrelse slik at armene ikke forsvinner inn i posen :)

Back
Topp