Dumt spørsmål.

~lykkelig med barn~

Elsker forumet
Juli13-jentene
Nok et "dumt" spørsmål.
Ammoniakk er jo ikke helt bra for gravide. Men hva med hjortetakksalt/natron? Er det trygt i matvarer? Blir ikke det til ammoniakk? :rolleyes:

Jeg har spist masse tørre kjeks med det i, og antar jo at det er trygt i mat. Men kom liksom til å lure likevel... :p

Det ville vært frarådet på Matportalen dersom det var farlig. Tenker jeg.... :-)

Nei det tror jeg ikke du skal være bekymret for.
De anbefaler oss jo å spise mye tørr kjeks når kvalmen står på, så nei, ikke bekymre deg.
Du må prøve og slappe av litt nå og ikke tenke så mye på alle disse matvarene ;)
Tenk så fint det gikk for de fleste til og med før de fant ut at "alt" var farlig :)

Ingen spørsmål er dumme!!! Lurer og på en ting,Salmiakk,er det farlig for oss gravide?? Eg pleier og vaske vinduene mine så har eg litt av det oppi..

Ingen spørsmål er dumme!!! Lurer og på en ting,Salmiakk,er det farlig for oss gravide?? Eg pleier og vaske vinduene mine så har eg litt av det oppi..
Jeg ville sørget for at det var god utlufting mens jeg vasket med salmiakk.
Aller helst brukt en slik maske.
De gassene som salmiakk gir fra seg er ikke bra enten du er gravid eller ikke.
Men om du bare har en liten dæsj, så holder det nok å lufte godt mens du vasker ;)

Maske har eg ikkje,men terasse døra står på vid gap når eg vasker :D Lukter jo stramt men prøver å ikkje pusste rett oppi bøtta.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum

Maske har eg ikkje,men terasse døra står på vid gap når eg vasker :D Lukter jo stramt men prøver å ikkje pusste rett oppi bøtta.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum
I verste fall så hjelper det litt om du knytter et skjerf over munn og nese ;)
Men vil tro det er godt nok å lufte godt og ikke trekke pusten rett oppi bøtta ;)

Back
Topp