Dumt spørsmål om uker

Marens_lille_ugle

Betatt av forumet
Alle sier forskjellig, så jeg spør dere. Er man egentlig i uke 37 når man begynner på 36+0 eller når man begynner på uke 37+0?

Jeg ville sagt jeg var i uke 33 der. For du er jo ferdig med uke 32 siden du har 32 fullgåtte uker, og er 2 dager inn i uke 33?

Ja, det er bare logikken i det som hodet mitt ikke klarer helt å tilpasse seg. Selv om jeg forstår at det er slik man beregner i svangerskapet. Står i appen at jeg er i graviduke 33.

Hvis man ser i en årskalender så har vi nå kommet til 1. dag i uke 29. Så jeg sier jo at vi er i uke 29. Hehe, men jeg skjønner det er annerledes man tenker i et svangerskap. Det er bare så rart når det skiller seg fra hvordan man vanligvis tenker :)

Ja, det er bare logikken i det som hodet mitt ikke klarer helt å tilpasse seg. Selv om jeg forstår at det er slik man beregner i svangerskapet. Står i appen at jeg er i graviduke 33.

Hvis man ser i en årskalender så har vi nå kommet til 1. dag i uke 29. Så jeg sier jo at vi er i uke 29. Hehe, men jeg skjønner det er annerledes man tenker i et svangerskap. Det er bare så rart når det skiller seg fra hvordan man vanligvis tenker :)

Jeg er enig. Det er så forvirrende :)

Enig med dere alle! Legen min sier 32 når jeg er i 32+X, men det er egentlig 33 :p Jordmor sier det riktige da.... Men jeg bruker bare å si "33—etellerannettrorjegkanskje" :D

Helsevesenet teller antall uker som har gått, f.eks 30 uker bak deg, mens nåværende uke 31 telles på folkemunn :)

Blir som med århundre - vi er født i det 20. århundre, dvs 1900-1999. Jeg er 32+1 på vei, dvs i uke 33.

Back
Topp