Dumt spørsmål om alder

Kaja.T

Glad i forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Det er så mange som spør hvor gammel snuppa er, og jeg vet aldri helt hva jeg skal si. Hun var 20 uker i går, men er hun samtidig 5 måneder? Hun ble født den 18.okt, så etter kalenderen er hun ikke 5 måneder før 18.mars. Men i uker var hun på en måte 5 måneder i går. Er det bare jeg som er litt usikker? Hva sier dere andre når folk spør?
 
Jeg sluttet med uker etter fylte fire måneder. Nå sier jeg x måneder og x uker (ikke alltid jeg har full call på antall uker...). Tror det er vanlig å bruke måneder når de er så "store".
 
Jeg aner heller ikke hva jeg skal si, men har ikke hatt peiling på hvor mange uker hun er de siste to mnd så nå har jeg begynt å si måneder. Mye lettere både for meg og folk vi kjenner, isteden for å si uker også må alle regne :p
 
Sier mnd og gjerne, nettopp blitt x, er x mnd eller er snart x mnd
Og vi følger dato så han er født 8. Oktober og er 5 mnd idag [emoji7]
 
S er født 16.10, så nå sier jeg at han snart er 5 måneder :) Liker ikke å bruke uker, for når andre sier det til meg, aner jeg ikke hvor gammel ungen er [emoji14]
 
S er født 16.10, så nå sier jeg at han snart er 5 måneder :) Liker ikke å bruke uker, for når andre sier det til meg, aner jeg ikke hvor gammel ungen er [emoji14]

Enig, slutta med uker da han runda 3 mnd [emoji1303]
Sier også "snart", "litt over" eller "... og en halv", etter som det passer seg.
 
Folk er som regel egentlig ikke så veldig interesserte, det er mest en høflighetsfrase, og derfor er det heller ikke så viktig om man svarer det ene eller det andre. ;)
"Nesten 5 mnd," eller "5 mnd," eller "h*n er født i oktober.." It's all the same. ;)
 
Jeg skrev visst i oktoberforumet :p Var ikke tiltenkt :p
 
Jeg slutta med uker for lenge siden. Mista helt kontroll :p men nå sier jeg 4,5 måned og snart blir det vel "snart 5 måneder" ;) de fleste måneder har jo flere dager enn fire uker, så 20 uker er ikke det samme som 5 måneder, man må følge dato :)
 
Jeg slutta med uker for lenge siden. Mista helt kontroll :p men nå sier jeg 4,5 måned og snart blir det vel "snart 5 måneder" ;) de fleste måneder har jo flere dager enn fire uker, så 20 uker er ikke det samme som 5 måneder, man må følge dato :)

Signerer den [emoji4]
Kalender-dato som gjelder, dvs 20.e hver måned her. Emilie er 4,5 måneder. Etterhvert blir hun snart 5 måneder [emoji6]
 
Jeg sier måneder, og når hun blir 12 måneder så sier jeg år. Og da litt over 1 år, 1,5 år osv. Syns det er litt håpløst når folk sier uker lenge og samme med måneder. Jeg syns ikke alderen til et barn skal virke som et mattestykke :p
 
Det er så mange som spør hvor gammel snuppa er, og jeg vet aldri helt hva jeg skal si. Hun var 20 uker i går, men er hun samtidig 5 måneder? Hun ble født den 18.okt, så etter kalenderen er hun ikke 5 måneder før 18.mars. Men i uker var hun på en måte 5 måneder i går. Er det bare jeg som er litt usikker? Hva sier dere andre når folk spør?
Ble litt forvirra av det samme tidligere... Nå er det lettere, sier bare måneder.
 
Takk for alle svar! Da blir det kun måneder fremover; er enig i at det er mye enklere. Og ikke minst, da er ikke mini 5 måneder riktig ennå. ;-)
 
Sier at hun er x måneder. Følger fra dato til dato, så blir også blir snart x måneder. Nå blir hun straks 6 måneder da:)
 
Back
Topp