"Dump" smerte ved høyre eggstokk - hva kan det være?

Aleneprøver

Glad i forumet
Assistert-jentene
Sommerfuglene
Augustbarna2024
Jeg er 4+6 i dag etter å ha blitt gravid med IVF, og har helt siden ca 11 dpo vært øm ved høyre eggstokk/hatt en slags dump smerte som er ganske konstant. Smerten har ikke blitt mer intens, men den er der nesten hele tiden. Kjenner ellers nesten ikke noe stikking og strekking i livmor som forrige gang jeg var gravid. Har ikke hatt noen blødninger.

Men jeg bekymrer meg likevel halvt ihjel for at det kan være exu. Vet at det vanligvis innebærer mer smerter enn dette og blødning, men tenker at det siden det fortsatt er tidlig så har det bare ikke kommet dit enda? Eller kan det være en cyste som dukket opp samtidig med befruktning, er det noe som kan skje? Smertene føles ikke ut som de er i livmora, og plasseringen ville vel vært der om var ensidige ligamentsmerter?

Hcg var 132 14 dpo, og jeg fikk 2-3 på CB digital 4+4, så regner med at det er har vært noe stigning.

Noen som har erfart det samme, og så gikk det bra og fått en forklaring på hvorfor? Eller som har hatt exu som har startet som dette?

Jeg hadde liknende smerte som deg, og kjente meg også veldig bekymret. Ble sjekket med ultralyd, og de oppdaget da at jeg hadde en corpus luteum-cyste. Den gikk bort av seg selv etter en stund. :) Hvis du skulle føle deg bekymret, kan det kanskje være verdt det å ta en sjekk med ultralyd for deg også?

Jeg hadde liknende smerte som deg, og kjente meg også veldig bekymret. Ble sjekket med ultralyd, og de oppdaget da at jeg hadde en corpus luteum-cyste. Den gikk bort av seg selv etter en stund. :) Hvis du skulle føle deg bekymret, kan det kanskje være verdt det å ta en sjekk med ultralyd for deg også?

Takk! Har lurt på om det kan være noe sånt. Har bestilt meg en ekstra tidlig ultralyd til uka, så håper jo "bare" det er noe sånt som det. Hvor tidlig var du på ul da den ble oppdaget?

Takk! Har lurt på om det kan være noe sånt. Har bestilt meg en ekstra tidlig ultralyd til uka, så håper jo "bare" det er noe sånt som det. Hvor tidlig var du på ul da den ble oppdaget?
Var omtrent like langt på vei som deg da vi fant ut av det. :) Lykke til på ultralyd! :Heartpink Oppdater gjerne om du vil etterpå.

Var omtrent like langt på vei som deg da vi fant ut av det. :) Lykke til på ultralyd! :Heartpink Oppdater gjerne om du vil etterpå.
Det var heldigvis ingenting å bekymre seg. Fosteret var der det skulle og hjertet hadde begynt å banke :).

Smertene skyldes at den ene eggstokken var forstørret, noe legen mente kunne sitte igjen etter stimuleringen før egguttak.

Nå har jeg derimot hatt noen små blødninger de siste par dagene, så har fått det å bekymre meg over i steden..

Det var heldigvis ingenting å bekymre seg. Fosteret var der det skulle og hjertet hadde begynt å banke :).

Smertene skyldes at den ene eggstokken var forstørret, noe legen mente kunne sitte igjen etter stimuleringen før egguttak.

Nå har jeg derimot hatt noen små blødninger de siste par dagene, så har fått det å bekymre meg over i steden..
Så fantastisk med bankende hjerte og rett plassering! :Heartred
Jeg hadde også blødninger tidlig i svangerskapet mitt. Det gikk heldigvis fint, og når blødningene avtok og forsvant, kom de ikke tilbake igjen. Håper det samme gjelder for deg!

Back
Topp