Dummeste tingene du har fått høre som gravid?

Aicelain

Elsker forumet
Marsboerne 20 18
Oktoberlykke 2019
Hva er den dummeste kommentaren du føle du har fått som gravid :woot:? Man får jo høre mage meninger og kommentarer :wtf:

Det værste noen har sagt til meg er "spis litt mindre da" :(. Var ikke kult å høre når man hadde med seg en matpakke med 3 brødskiver med salat ost og skinke på. Er jeg sulten spiser jeg

Hva er den dummeste kommentaren du føle du har fått som gravid :woot:? Man får jo høre mage meninger og kommentarer :wtf:

Det værste noen har sagt til meg er "spis litt mindre da" :(. Var ikke kult å høre når man hadde med seg en matpakke med 3 brødskiver med salat ost og skinke på. Er jeg sulten spiser jeg
Jeg har ikke hørt så mange meninger om magen, men kjenner jeg blir ganske lei av bilder i media av damer som er rundt 6-8 måneder på vei med 6 pack å ikke tegn til gravide mage. Da blir jeg usikker å føler meg skikkelig feit, noe som jeg egentlig ikke er.

Det dummeste må være svigerfars reaksjon på at vi nå venter nr 3. Nå fikk vi gi oss.

Hva som lå i den, forstår jeg ikke helt. Han har 3 barn selv. Han var vell og merke 37, 40 og 42 når han ble far. Mot sambo som var 44, 46 og litt avhengig om denne kommer før eller etter bursdagen hans 47/48. Og selv om jeg er 10 år yngre. Er jeg jo ingen ung hoppe. Men tenker det er opp til oss.

Oi, var det prøverør eller?

Skjønner ikke hvorfor så mange spør om det der, bare fordi det er tvillinger.. De fleste vet også at vi har 3 barn fra før, så det ville kanskje vært litt rart om vi gikk til prøverør for få enda fler [emoji85]

Jeg svarer jeg altså, men synes likevel det er et dumt spørsmål [emoji28]

Svigerfar som mente det var sunnere å ta seg en øl som gravid enn å ikke gjøre det...

Svigemor som meinte det absolutt ikkje var frekt av samboeren min å røyke foran meg når eg er 5 uker gravid og prøvde på harde livet for å slutte. Han var derimot "oversnill" i hennes auge om han tok røyken utendørs.

Oi, var det prøverør eller?

Skjønner ikke hvorfor så mange spør om det der, bare fordi det er tvillinger.. De fleste vet også at vi har 3 barn fra før, så det ville kanskje vært litt rart om vi gikk til prøverør for få enda fler [emoji85]

Jeg svarer jeg altså, men synes likevel det er et dumt spørsmål [emoji28]
Det er ikke så uvanlig med tvillinger. Mange er jo tvilling uten å vite det.

Noe spesielt å tro det er prøverør denne gangen, om de vet at de tre andre er selv laget.

At svigermor mente jeg var fanatisk når vi ba henne ta røyken ute, og ikke i nærheten av meg.. Blir spennende når vi skal si at vi ikke vil at hun røyker mens hun e i nærheten av mini, og kår hun passer mini.

At svigermor mente jeg var fanatisk når vi ba henne ta røyken ute, og ikke i nærheten av meg.. Blir spennende når vi skal si at vi ikke vil at hun røyker mens hun e i nærheten av mini, og kår hun passer mini.
Får høyra at eg er "ekstrem" for at eg ikkje vil at dei skal røyke nær babyen. Galskap! Men eg står på mitt der - er forberedt på at det blir ukomfortabelt.

Jeg har en mannlig leder som kunne fortelle at han vet alt om svangerskap, siden konen hans var gravid to ganger på åttitallet.... Så han var meget bestemt på at nå var jeg ikke kvalm eller sliten lenger, for konen hans var helt ferdig med det i uke 12. Så da så... Og jeg som gikk rundt og trodde jeg fremdeles var konstant uggen og utslitt, så feil kan man tydeligvis ta.

Jeg blir også litt oppgitt over alle som fremdeles tviholder på troen om at gravide ikke skal løfte mer enn kanskje fem-seks kg... Selv kvinner på min egen alder. Best å sitte mest mulig i ro, kaaanskje delta på noe gravidyoga eller gravidsvømming en gang i uken, eller to om man lever litt på kanten.

Venter nr.4, har to ganger fått høre at vi "trenger ikke befolke verden alene" :shifty:
- Som om det var intensjonen..

Er mest lei av å høre andre kvinner fortelle om hvordan resten av graviditeten min kommer til å være...
Typ: "de bekkensmertene blir du kvitt bare du gjør litt yoga regelmessig" "svangerskapskvalmen forsvinner før uke 12 den, bare vent å se" "akkurat slik hadde jeg og det, så jeg vet at snart så kommer du til å...."
Alle graviditeter er forskjellige, når skal folk forstå det?

Back
Topp