Dumme nye barnehagelov!!

Thunderella

Gift med forumet
Flere som har fått med seg at det kun er barn født før 31.08.2008 som har krav på barnehageplass i år??
Kun barn som har fylt 1 år innen utgangen av august faller inn under "garantert barnehageplass".
Barna født etter dette må fordele plassene som er til overs.

Fantastisk.

Link til gruppe på facebook http://www.facebook.com/home.php?#/group.php?gid=49803483159
Oppfordrer alle til å melde seg inn, så kanskje vi kan bli mange nok til å gjøre noe med det!!

vet[:'(] idiotisk, min er født 6 dager for sent. Sjakktriks fra regjeringen.. juuuhuuu...

Nødløsning siden de ikke klarte å innføre 100 % barnehagedekning.

I norge skal man tydeligvis ikke føde barn på høsten! *klappe*

Sånn var det i 2007 også, snuppa mi er født i november 06 men fikk likevel barnehageplass da jeg var alenemor og student[8D]

ORIGINAL: Cici03

Er det mulig?? Hva med de som har barn som blir et år etter det og MÅ ut i jobb???

Vi har et stort problem!!
Tenk på de som allerede er hardt rammet av finanskrisen, nå må antagelig mange klare seg på en inntekt i tilegg..

Hvor faen er logikken??

Man kan da ikke forkjellsbehandle familier på bakgrunn av barnas fødselsdato?!
Da burde i tilfelle foreldre med høstbarn få en form for økt kontantstøtte så hjulene skal gå rundt!!

Igjen, jeg oppfordrer alle til å melde seg inn i gruppen på fjesboka.

ORIGINAL: Kranglefanten

Sånn var det i 2007 også, snuppa mi er født i november 06 men fikk likevel barnehageplass da jeg var alenemor og student[8D]

Aleneforeldre og studenter har i de fleste tilfeller prioritering. Heldigvis for dere!! :)

Synes opplegget er urettferdig for alle jeg. Eneste det er rettferdig for er de som er født i juni-juli-begynnelsen av august. Hvis jeg skulle vært garantert barnehage plass til Lillemann når han var et år så måtte jeg sittet å betalt på en plass fra August til Januar, uten å ha bruk for den. Og enda verre er det jo fordi som er født februar-mars-april, som må betale for plass i 8-9 mnd uten å ha ungen der...[8|]

Slik var det faktisk sist barnehageår også. Vi som søkte da, måtte ha barn som var fylt 1 år innen 31.08

Så slik er reglene år etter år. Det er ikke noe nytt for dere i år.

ORIGINAL: Thunderella

Aleneforeldre og studenter har i de fleste tilfeller prioritering. Heldigvis for dere!! :)

Nav fikset plassen for meg faktisk. Slik at jeg skulle slippe å gå hjemme og kunne få meg en utdanning. Ei venninne av meg som også er alenemor til en gutt født 1 oktober fikk ikke bhg plass da hun ikke skulle gå skole.

Jamen... Søsken da? Storesøster er jo født før den datoen men lillebror er født etter. Men må jo ha begge inn samme sted...... [&:][8|]

ORIGINAL: *Mama*

Jamen... Søsken da? Storesøster er jo født før den datoen men lillebror er født etter. Men må jo ha begge inn samme sted...... [&:][8|]

Søsken blir prioritert[;)] Iallfall her i byen.

ORIGINAL: *Mama*

Søsken blir prioritert[;)] Iallfall her i byen.

Vis ikke så går vi personlig konkurs.. [&:]

Har fått med meg det der, ja. Skikkelig høl-i-hatten..
de har jo ikke klart å skaffe full barnehagedekning, så da må de finne på noe sånn at de dekker ryggen..... skikkelig stas. Trenger ikke barnehageplass i år selv, mn ser ikke noe lysere på våren 2010 da den lille jeg venter nå helst skulle kunnet starte.....

nå er begge mine født før august..
men herregud for en teit regel!!!!!!!!!!!!!har ikke ord......!!!!!

er ikke alltid man kan planlegge når ungen kommer..så syns det er litt feil at de som er født 1sep kanskje ikke får plass...
de burde ha gjort det på en annen måte...ikke at jeg har noen gode forslag akkurat nå.....

ORIGINAL: Bdancer

vel hvis det ikke er plass til alle uansett så er det jo alltid NOEN barn som ikke får plass. og da er det jo logisk at de eldste barna får plass. Hva hadde du syntes om du ikke hadde fått plass med en gang og når barnet ditt var 1,5 år så fikk en ettåring plass istedenfor din unge? Veldig logisk synes jeg!

Enig! Så lenge det ikkje er full dekning må dei jo prioritere på eit vis. Vi står uten barnehageplass no, og kjem ikkje til å få før tidlegast i august. Muligens urettferdig det og, men sånn er det no berre. Vi har IKKJE råd til at eg går heime, og etter mykje om og men har vi pusla sammen barnepass tre dagar i veka.

Må bare få si til TS at regelen om garantert barnehageplass gjelder dersom barnet har fylt 1 år. Det er ingen garanti for barn mellom 0 og 1 år.

Er ikke noen ny lov det vel?
Her i Oslo har det ihvertfall vært sånn de siste par årene...

-Nytt i Oslo i år er at du kan søke hele Oslo, ikke bare den bydelen du bor.
-Søsken får prioritering i kommunal barnehage først fra i år , mange private bhg har hatt det bestandig.

Sånn var det ikke i 2007 nei, snuppa mi er født i juli og vi fikk allikevel ikke plass.

ORIGINAL: Pijah

Sånn var det ikke i 2007 nei, snuppa mi er født i juli og vi fikk allikevel ikke plass.

Når det er snakk om 2007 gjelder det for barna født i 2006[;)] Når det er snakk om 2008, gjelder det for barna født i 2007[:)]

Så joda, det var nok sånn[;)]

ORIGINAL: Thunderella

Aleneforeldre har IKKE prioritering! Men studenter har- alle ,enten de er en eller to. Men begge foresatte må være studenter. Enslige forsørgere er bare 1, derfor får vi studentplass når vi er studenter. Mange som ikke klarer å skille den delen der.  

Back
Topp