Dumme legevakt

2 små og en huleboer

Forumet er livet
Er 6-1, hadde blødninger i natt.
Er på ferie i en annen by enn der jeg bor, så ringte legevakten.
Etter en stund ringte en lege meg tilbake.
Og siden jeg "bare" skal være her frem til mandag, og så bruke 3 dager på å kjøre hjem, så kunne det vente til jeg kom hjem til fastlegen min...
Der var den ferien ødelagt. Er nervevrak her jeg sitter.

Er det muuuulig[8|] Synes frem til mandag + 3 dager hjem er lenge nok til å få lov å sikke innom legevakta jeg da..
Du får trøste deg med at du da slipper sikkert 4 timer i kø på legevakta[8D] Og hvis blødningene fortsetter eller øker i mengde så må du ringe tilbake å høre om du kan få UL og ikke "bare" en sjekk på legevakta.

Huff og huff!! [:o]

Når jeg hadde MA og startet å blø litt i april, ringte vi legevakta. Da fikk vi beskjed om at vi kunne bare ta det med ro, og vente i 3 dager til vi var ferdig med høytiden og kunne dra til fastlege. DET var rimelig uaktuelt, for å si det sånn! Jeg ble jo lettere hysterisk med en gang! Så vi ringte rett opp på gynekologisk avdeling på sykehuset vi, og forklarte situasjonen (hadde hatt en SA 4 mnd tidligere). Fikk komme med en gang, selv om det ble litt venting der da... Det kunne gjerne ha vært en uskyldning blødning for min del også, men da er man jo helt utslitt og nervevrak av å gå å tenke på det i flere dager!

Er veldig trasig å ikke få hjelp når en bør ha det!! Mas litt på dem du, så du slipper å gå å være så redd og ødelegge hele ferien din!

Men, om du ikke blør noe videre nå da, så er det stor sjans for at det er bare en helt uskyldig blødning!!! [:)] Krysser fingrene masse for deg!!! Går bra dette, skal du se!! [:)]

Krysser masse fingrer for deg!!

ORIGINAL: litjpia.tm

Når jeg hadde MA og startet å blø litt i april, ringte vi legevakta. Da fikk vi beskjed om at vi kunne bare ta det med ro, og vente i 3 dager til vi var ferdig med høytiden og kunne dra til fastlege. DET var rimelig uaktuelt, for å si det sånn! Jeg ble jo lettere hysterisk med en gang! Så vi ringte rett opp på gynekologisk avdeling på sykehuset vi, og forklarte situasjonen (hadde hatt en SA 4 mnd tidligere). Fikk komme med en gang, selv om det ble litt venting der da... Det kunne gjerne ha vært en uskyldning blødning for min del også, men da er man jo helt utslitt og nervevrak av å gå å tenke på det i flere dager!

Er veldig trasig å ikke få hjelp når en bør ha det!! Mas litt på dem du, så du slipper å gå å være så redd og ødelegge hele ferien din!

Men, om du ikke blør noe videre nå da, så er det stor sjans for at det er bare en helt uskyldig blødning!!! [:)] Krysser fingrene masse for deg!!! Går bra dette, skal du se!! [:)]

Det er egentlig det som er problemet som jeg prøvde å fortelle dem.
Jeg har hatt 2 MA'er, begge med små blødninger når den døde. Det ble oppdaget først 5 uker senere.
Har ikke lyst til å gå med død spire i flere uker igjen

Er det mulig ja... Ville ringt og ringt helt til de tok deg inn jeg. Forklar situasjonen din og at du er nervevrak! Ellers ville jeg gjort som litjpia.tm ring direkte til sykehuset.
Det har jeg gjort de siste dagene når det har vært noe, spurt etter vakthavende gynekolog..

Er det mulig?! [>:]
Blir helt sjokkert når jeg hører sånt! Hadde vært helt annerledes om du hadde vært 20 uker på liksom...
Opplevde det samme som deg da jeg mistet i april...

Får håpe det er en uskyldig blødning, men du må slappe masse av å ikke anstreng deg så mye.. Det fikk jeg beskjed om da jeg ringte!

ORIGINAL: Eier av en gutt

ORIGINAL: litjpia.tm

Det er egentlig det som er problemet som jeg prøvde å fortelle dem.
Jeg har hatt 2 MA'er, begge med små blødninger når den døde. Det ble oppdaget først 5 uker senere.
Har ikke lyst til å gå med død spire i flere uker igjen

Huff!! Skjønner deg godt ja!! Det der er helt fælt!! Men, kan du ikke prøve å ringe fastlegen din da... høre hva han sier? Mulig han/hun kan ta en telefon til sykehuset? Skader i allefall ikke å prøve!!! Bedre enn å bli sittende og ikke få gjort noe...!

Sender masse varme tanker!!

Er det seriøst mulig?? Herregud for noen leger vi har altså. Sier som de andre, ring igjen! og igjen! og igjen! Helt til du blir tatt på alvor!
Og fortell om de tidligere MAene dine..

Håper alt ordner seg, dette høres virkelig ikke noe gøy ut...

*stor trøsteklem*

søte deg.
jeg ville tatt turen ned på legevakten og krevd undersøkelse.
du har RETT og KRAV på helsehjelp om du trenger det. selv om du ikke er i "rett" kommune.

ORIGINAL: Maren Helene

Er det seriøst mulig?? Herregud for noen leger vi har altså. Sier som de andre, ring igjen! og igjen! og igjen! Helt til du blir tatt på alvor!

*stor trøsteklem*

sign.teite leger,tar ingenting på alvor!!!håpe d går bra me deg[:D]

får pushe på litt. om du ikke får komme til så har du rett å gå til pasientombudet. og klage...

ORIGINAL: Nommiz

Krysser masse fingrer for deg!!

ORIGINAL: turteldue

søte deg.
jeg ville tatt turen ned på legevakten og krevd undersøkelse.
du har RETT og KRAV på helsehjelp om du trenger det. selv om du ikke er i "rett" kommune.

Sign!

Håper det går bra, og at du får kommet inn for en sjekk! Er så vondt å gå å bekymre seg..

ORIGINAL: Maren Helene

*stor trøsteklem*
MANGE KLEMMER!

Det har sluttet å blø nå.
Tror jeg bare tar det med ro, og avventer.
Dersom  det ikke begynner igjen, venter jeg til jeg kommer hjem.
Fastlegen min er fantastisk. Hun kommer til å sende meg på UL når jeg kommer hjem.
Får dessverre ikke ringt henne nå. Hun er på ferie, og kommer ikke tilbake før på mandag.

Takk for omtanken jenter

Herregud for ett knøl!!
Håper det gir seg med blødninger da og at det går bra til du kommer hjem og får skjekket det!!

Back
Topp