Dumme legen min!

Piksi

Forumet er livet
Desemberskattene 2014
Var på kontroll idag så klarer han å lire ut av seg, uke 34, ja da er du ferdig om 4 uker da. Jeg bare: øh er ikke ett svangerskap 40 uker da.. Så svarer han: jaja men du som er andre gangs og bla bla bla, blir nok fødsel i uke 38 her.
Og jeg vet jo at han ikke kan forutsi min fødsel men oppi hodet så begynner jeg med en gang å håpe at da kanskje det skjer før termin.
Er så synd, for ventetiden etterpå da blir jo så lang:(

Jeg måtte tilbake igjen også, for han ville jeg skulle ta vaksina, og det hadde jeg jo tenkt å hoppe over....
Så nå sitter jeg for andre gang blant masse hostende snørrete smittebærene folk på venterommet:)

Hehe, ja hadde det bare vært så vel :P Jeg har også en eldre mannlig lege med litt rare forestillinger, så mye av det han sier, især rundt graviditet, tar jeg med en klype salt. Forrige svangerskap gikk jeg gravid samtidig med en venninne av meg, som hadde termin 3 uker før meg, og hun har samme lege. Hver gang vi møttes måtte vi sammenligne hva vi gjorde på kontrollene, fordi han gjorde forskjellig med oss hver gang, og sa forskjellige saker. Blant annet i slutten kjente han på magen hennes og mente det var en liten baby, mens hos meg mente han at det ble en stor baby. Vel, vi fikk begge to store barn, det var snakk om kun 100gram som skilte dem :P

Jeg husker at legen min sa til meg ca to uker før termin sist gang at jeg ikke kom til å gå til termim og at jeg kom til å føde snart. Jeg dro hjem og gjorde meg helt klar! Vel, han kom 12 dager over termin så det var fire laaange uker :p

Forresten så er du ikke alene om å håpe at baby kommer før termin. Men de sier det vanligste er at de kommer på ca samme tidspunkt som førstemann! Jeg prøver heller å fokusere på datoen jeg vet at jeg uansett ikke er gravid lenger, med termin 2.des blir jeg satt igang rundt 8.des om han ikke kommet til da. :) Herlig å tenke på!

Haha med 4 svangerskap bak meg, ALLE født over termin ler je bare når folk sier at denne nok kommer før.

Husker jordmor i svangerskap nr 3 sa at jeg sikkert kom til å føde før termin og jeg fikk jo skyhøye forventninger, så de dagene på overtid som i seg selv er eviglang ble jo et mareritt.
Med nr 4 ble vi enig i at jeg nok er en som går over termin.

denne gang har jeg termin 4 desember, men jordmor har satt meg opp på kontroll til og med 12 desember :P

Åhoi.. Tenk at de kan si sånn da?? Må bare på og innstille seg på feks overtid og heller bli overrasket. Ellers blir det jo så hardt de siste ukene som du sier.

Har selv termin 22 des og holder en knapp på 28 :P bare noe med den dagen. Men det er hvertfall noen dager på overtid. Hehe..

Jeg har Espen Ester Benestad Perelli til fastlege, han er helt topp og så utrolig vittig lege skal man lete lenge etter ;)

Åhoi.. Tenk at de kan si sånn da?? Må bare på og innstille seg på feks overtid og heller bli overrasket. Ellers blir det jo så hardt de siste ukene som du sier.

Har selv termin 22 des og holder en knapp på 28 :P bare noe med den dagen. Men det er hvertfall noen dager på overtid. Hehe..

Jeg har Espen Ester Benestad Perelli til fastlege, han er helt topp og så utrolig vittig lege skal man lete lenge etter ;)
Wow, jeg er redd jeg bare hadde blott sittende å glane på han jeg.
Han er "mann" på jobben eller?? :)

Jeg har direktøren på Ahus som fastlege, han er fastlege en dag i uka...

Wow, jeg er redd jeg bare hadde blott sittende å glane på han jeg.
Han er "mann" på jobben eller?? :)

Han er mann på jobb, men vel.. Ganske femi stil uansett. Hehe.. Han er en veldig forståelsesfull lege og vi har god dialog når jeg er der.. Neste time skal vi snakke om seksualitet i og etter svangerskapet :P gleder meg ;) han har også bare praksis 2 dager i uka, så ikke alltid like lett når man lurer på noe. Hehe..

Legen bør jo vite bedre enn å sette håp i gravide om å føde tidligere...

Så kjedelig når de sier sånt. Man bør jo ta det med en klype salt, da ingen kan vite når babyen kommer, ikke engang legene ;p Men samtidig så er det jo tross alt leger, så det blir jo litt sånn at man har det liggende i bakhodet ;) Kjedelig å gå rundt å vente på at noe skal skje før termin. Jeg håper at jeg kan få et par uker før termin denne gangen(har termin 19., og det hadde vært deilig å fått baby, og så hatt litt tid hjemme til å kommet seg i orden før jula), men jeg har lovet meg selv at jeg ikke skal begynne å vente og bli utålmodig før termin ;)

Så kjedelig når de sier sånt. Man bør jo ta det med en klype salt, da ingen kan vite når babyen kommer, ikke engang legene ;p Men samtidig så er det jo tross alt leger, så det blir jo litt sånn at man har det liggende i bakhodet ;) Kjedelig å gå rundt å vente på at noe skal skje før termin. Jeg håper at jeg kan få et par uker før termin denne gangen(har termin 19., og det hadde vært deilig å fått baby, og så hatt litt tid hjemme til å kommet seg i orden før jula), men jeg har lovet meg selv at jeg ikke skal begynne å vente og bli utålmodig før termin ;)

Håper også på å få før termin som er 20 des, men oddsen er i mot meg som førstegangsfødende :/ men lov å håpe;)

Dumme lege!!!
Jeg falt også for den. Alle sa at andremann kommer før tiden. Gjorde ikke det, gitt!

Også opplevd og komme på føden tett opp mot termin bpde pga lite liv og falske alarm og etter sjekk fått beskjed om at jeg nok kommer tilbake innen 1 døgn. Da føles det uutholdelig lenge og gå 2-3 uker til.

Jeg håper også på å få littegranne för termin, blir det ks, blir det vel uansett för.. Har termin 24.desember, vil gjerne feire jul hjemme med to små<3

Back
Topp