dumme lege!!

Milla1988- mittførstebarn<3

Spent på min første graviditet <3
Septembermødre <3
jeg liker virkelig ikke legen min!!! i dag spurte jeg om å få bekreftelse på at jeg er gravid etter uke 26 for å levere med søknad til nav, men fikk som svar at den kan jeg få en mnd før fødselen å sende inn da! så da stakk vi innom nav for å prøve å skjønne oss på hvordan vi skal søke foreldre penger, å de sa jeg må ha bekreftelse på graviditet! så da dro man tilbake til legen, sendte mannen min inn så han kunne forklare å ordne opp! å det funket bedre. så han kan hente den på torsdag hihi. den mannen tar seg så bra av situasjoner jeg ikke takler! =)

jeg har også en genfeil som heter leiden mutasjon, som har noe med at jeg kan få blod propp. vi spurte legen tidlig om jeg måtte inn på sykehuset til oppfølging, legen påstår hun undersøkte det men fikk som svar at det ikke er nødvendig. spurte jordmor om det samme, hun undersøkte mens vi var der og sa at vi skal henvises til sykehuset for oppfølging å at dette var viktig!!
jeg blir så sint når legen min motsier alt jeg sier og det virker som ho ikke bryr seg om at man er gravid!

jeg har også negativt blod og det står at man skal ta blodprøve i uke 28, uke 32 og uke 36, men neida det var vist heller ikke nødvendig før i uke 36!! blir bekymret jeg! føler at om man stoler på denne legen ender man opp som død til slutt!

det er vist heller ikke nødvendig å sjekke meg for jernmangel, noe jeg har men ikke tar medisin for, og for masse andre ting, for de testet jo i februar å det er vist ikke nødvendig å sjekke ut ting da!! blir så frustrert :(

Bytt lege!!!! Går jo ikke an å gjøre sånt! Burde vel egentlig melde det også, men det er jo litt mer styr

det er ingen annen lege ledig i denne kommunen! å det blir så langt å reise hvis jeg må ha lege i en annen kommune :(

Jeg hadde samme problem som deg, det endte med at jeg ringte resepsjon til legekontoret, og forklarte situasjonen. Var veldig frustrert når jeg ringte (og gråt nok et par tårer og), og det endte faktisk med at jeg fikk en ny lege ut graviditeten :) Så det kan jo være verdt et forsøk.

Har en gjøk til lege jeg også.. Måtte kjempe for å få søkt om svangerskapspenger da jeg har en jobb som slettes ikke hører hjemme sammen med svangerskap. Det virker som han har absolutt null peiling på gravide..

Sent from my iPhone using BV Forum

Her er legen laangt unna, men jeg beholder han fordi han er SÅ flink og snill :)

Sent from my iPad using BV Forum

Jeg har lege i et annet fylke faktisk :-p tar 30 min å reise da, så ikke så langt. Men ligger rett ved jobben min, men nå som jeg er sykemeldt er det ikke så praktisk. Viktig å finne en lege som er grei og som man stoler på!
Husk at han blir legen til barnet ditt også..

Sent from my iPhone using BV Forum

Bytt lege er mitt råd. Burde ta deg på alvor!!

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

makan til lege! Jeg fikk beskjed av nav at det holdt med å ta kopi av helsekortet når man hadde vært på en kontroll etter uke26.. Bytt lege, kjedelig å lang vei, men bedre å faktisk få hjelp når man faktisk først må til lege..

heldigvis har jeg ei jordmor som er helt fantastisk, men som er i ferie nå. sendte gubben til legekontoret i går for å hente bekreftelsen, men resepsjonisten hadde glemt å si til legen at vi hadde kommet tilbake å krevd en, og resepsjonisten var ikke der i går, så gubben hadde blitt skikkelig sint, for legen hadde vært frekk mot han! så han ble skikkelig sint, men var saklig og sa at den skal ho ha klar til fredag, så gikk han!

så ble ikke mer imponert av legen for å si det sånn! syns leger i dag er for slappe med ting! og jeg er jo ekstra bekymret siden jeg bærer et lite, viktig liv inni meg! hadde det kunn vært meg, hadde jeg ikke brydd meg så mye. men tenker jo på at babyen skal ha det bra da <3

Back
Topp