Dumme jobben

Anis

Gift med forumet
Som liksom skal tilrettelegge..jeg har gitt beskjed at det er tungt å sitte i sentralbordet - hvem tror dere det er som alltid ender opp der??

Kommer om morgenen og får spm om hvor jeg vil være i dag(sentralbord, ekspedisjon eller "baklandet"-to rolige kontorpulter plassert et stykke bak disken")
"eeehhh...det er det samme.."
Får meg ikke til å si at jeg ikke orken den jævla telefonen, når alle de andre gir så tydelig beskjed med kroppsspråket at det er der de vi ha meg.
Sånn ellers har jeg jo snart fagprøve også, ble lovet at jeg kunne arbeide med denne i arbeidstida..har jeg fått tid til det? Neeeej..[8|][&:]

Sur i dag[X(]

må bare si i fra, huske å ta vare på deg selv i svangerskapet[:)]

fytti... HAAAAAATER sentralbordet!!!!!!!![:'(][:'(][:'(][:'(]
Vi har fast rulleringsplan på jobb, tredelte dager så vi slipper sentralbordet en hel dag om gangen...

Dette er jo jentesyndromet på sitt beste altså!! ANIS!!! *skammer deg litt*. DU MÅ SI IFRA!! Hvem skal vise deg og din kropp hensyn når ikke du gjør det selv? Hvem skal respektere dine ønsker når ikke du gjør det selv?

Du må rett og slett bestemme deg for hvordan DU vil at arbeidsdagen ser ut- hvor du vil jobbe og så gi klar beskjed når du blir spurt. Får nok sure fjeser og kjedelig kroppspråk men de kan ikke forvente at du leser deres tanker noe mer enn at de leser dine. Syns du kan ta kanskje 2-3 dager i uken hvor du kan si: Jeg kan ta sentralbordet jeg[:)] (selvom du hater det) og så de andre dagene sier du: I dag ønsker jeg meg den plassen eller noe sånt. Og så venter du til DE tar den praten med deg. Fordi HVIS det er sånn at de virkelig ordentlig trenger deg mest på sentralbordet så vil de til slutt si det. Og da står du med ditt på det rene. "dere har sagt at jeg skulle få sånn og sånn og når jeg blir stillt et spm om hvor jeg vil jobbe så hører jeg først og fremst på kroppen min og velger derifra. Det er dere som gir meg valget". Ballen igjen hos dem.

Hvis det blir sånn: Nei i dag må du ta sentralbordet altså. Da kan du si ja til det. Skjer det igjen dagen etterpå kan du smile og si ok jeg kan gjøre det - MEN da trenger jeg å være et annet sted imorgen. Eller noe i den dur.

Det er ikke lett å si ifra - det vet jeg. Men om de driter i dine ønsker så driter jo du i deres altså! Du har gitt uttrykk for dine ønsker, de gir daglig uttrykk for sine (det kroppspråket du snakker om) og det er stikk i strid med dine ønsker. Så da må du ta og påse at dine ønsker blir oppfylt.

Jobben mener nok godt, og mener sikkert å vise hensyn, men det er jo så vanskelig å huske på det når ansatte bare går rundt og later som at hun ikke trenger det.

Arbeidsgivere liker også heller konkrete ønsker (selvom ønskene er imotsatt retning til deres) enn en "samme det" innstilling. Så ikke vær redd å si ifra[:)][:)].

Det er din psykiske helse som gjelder og ditt fysiske form som gravid som gjelder her. Du vil ikke bli sittende hjemme flere mnd før fødsel og kjede deg ihjel så du må bare!!!! si ifra.

Du vet alt det jeg har skrevet, vi jenter har en tendens til å måtte bli påminnet regelmessig om at det er VI som bestemmer hvordan vi skal ha det. Akkurat som guttene![:)][:)]

sender bort en godklem sammen med kjeftingen og håper på at du ikke tar det illle opp[:)][:)]

Anis - si i fra!!!! *streng i stemmen*[>:]

ORIGINAL: *Emma08*

ORIGINAL: KathMor

Anis - si i fra!!!! *streng i stemmen*[>:]

ORIGINAL: *Emma08*

snakk til dem.. samme hva de viser med kroppen!!

ORIGINAL: *MissMe*

fytti... HAAAAAATER sentralbordet!!!!!!!![:'(][:'(][:'(][:'(]
Vi har fast rulleringsplan på jobb, tredelte dager så vi slipper sentralbordet en hel dag om gangen...

Ja det er grusomt, mest fordi den ergonmiske biten er helt grusom..dårlige stoler, to dataskjermer man må veksle mellom..bah[:'(]
Vi skal liksom rullere her også, men det blir ikke gjort i praksis[&:]
OG - jeg er lærling og skal liksom være toppen av bemanningen[8|]

Gode Tjukka[:)]

Jeg vet - det er jentesyndromet som kicker inn. Jeg pleier å gi den talen du nå gav meg til andre som har samme problemet. Greia er ikke at jeg hater sentralbordet fordi det er kjedelig, men fordi jeg får så innmari vondt av å sitte der..i går gav jeg beskjed så de skulle prøve å frigjøre meg[:)]

Blir litt irritert når jeg liksom skal være på toppen av bemanningen i og med at jeg bare er lærling, men dette blir ikke gjort i praksis. Her blir jeg brukt som en vanlig ansatt, og det skal de ikke gjøre.

Back
Topp