Dumme barnevernet :(

Milla1988- mittførstebarn<3

Spent på min første graviditet <3
Septembermødre <3
jeg og min samboer kjemper for å få hjem hans sønn fra institusjon, så jeg har måttet være med på besøk og har hatt de et par ganger på hjemme besøk. nå går det mot rettsak, for de har virkelig ingenting på oss, og det er de som har gjort masse feil i hele saken.
MEN så kommer problemet. jeg skal ha min første unge, jeg er 26 år og vet jo ikke hvordan det blir å være mor, siden dette er nytt for meg. så når BV spurte hvordan jeg blir som mor, var jeg ærlig å sa at jeg vet ikke. så i dems øyne er jeg usikker.
SÅ kom sjokket! fikk brev her om dagen at det er lagt inn en bekymrings melding på meg som mor! så jeg er innkalt til møte! :O de slengte med noen paragrafer om at ungen kan være utsatt for mishandling og at barnet ikke er i et trygt hjem. Ungen min er ikke født enda engang!!!!
Jeg sluttet å røyke 14 dager før jeg viste 100% sikkert at jeg var gravid. hadde en følelse på at noe var annerledes med kroppen min og hadde mine mistanker om en baby på vei, noe som stemte =) jeg spiser fisk hver uke og passer på å spise masse grønnsaker. tok de anbefalte vitaminene de første 3 månedene, men som sagt, eter grønnsaker for å være sikker på at han har alt han trenger.

så lurer jeg på, hvordan kan barnevernet sende inn en bekymrings melding, uten å kjenne personen? jeg har hatt et møte alene med ho som har sendt den inn! det ho ikke vet er at alle løgnene hennes i det referatet, kan jeg bevise med opptak! jeg satt i 10,5 time i går å skreiv ned hele samtalen, så jeg har mitt eget referat å vise til, så hun kommer ikke langt med sine løgner!

og de har blandet 2 samtaler inn i et referat, bare de sier jeg skal ha sagt ting i mai.. men på opptak fra august hører man hva jeg sier. de har vridd på hele samtalen og meningene jeg kom med! er så gla jeg tok opp!

er så redd for at de skal hente barnet mitt allerede på sykehuset! får ikke sove lengre, dette er andre natta uten mye søvn. er sliten, bare gråter og kjenner hjertet rase i bryst kassa hele dagen lang.

Jeg vet hvordan jeg er som person. og jeg kommer til å være meg selv mot ungen! han skal lære at det er greit å være annerledes og være seg selv! jeg vet hvordan jeg er daglig, men mors følelsen har jeg ikke hatt før, så hvordan forklare en følelse man ikke vet hvordan kjennes ut? jeg har aldri vært flink til å forklare hva jeg føler, eller hvordan ting kjennes ut. å det bruker de i mot meg å sier jeg er usikker som mor! hvem tviler ikke når hormonene raser rundt i kroppen? men dagen etter er jeg kjempe klar å vet at jeg kan klare dette! og dagen etter kan tvilen komme litt igjen.. kanskje jeg er unormal da :(

merker de vil at vi skal gi opp sønnen til samboeren min, for de vil ikke tape å få bevist at de har gjort så mye galt mot gutten, så de går etter meg så mannen min skal trekke seg fra rettsaken :( å det er snart så han gjør det for å beskytte vår ufødte. 3 uker igjen til termin, å jeg har panikk for å få han ut i denne verdenen. spesielt når jeg ikke klarer å beskytte han, for er jo barnevernet som skal beskytte egentlig, men jeg har ingen tro på at de tar seg av de som trenger det, når de går etter en velfungerende familie, med 2 foreldre som elsker barnet og jeg ville ofret livet mitt for å beskytte min sønn!

alt jeg vil er å se sønnen min for første gang, holde han, kysse han! elske han og beskytte han. lære han alt han trenger for å bli en fantastisk gutt, en gentleman og en god voksen mann en dag. en med høflighet, god moral og som vet forskjell på rett og galt!

hold deg inne til termin lillegutt <3

beklager veldig personlig innlegg. er bare så frustrert og redd :(

Forferdelig å høre hvordan bv behandler mennesker!! Det er en fantastisk institusjon som hjelper utallig mange, men fy søren å katastrofalt ødeleggende de kan være ovenfor familier som kommer på feil side med de :(
Godt du har ditt på det rene med opptak og referater! Ønsker deg og dine all lykke fremover! Håper dere får storebror hjem og at lillebror får komme til en verden hvor mamma ikke må kjempe med nebb og klør for å beholde han <3
Håper du holder oss oppdatert med hvordan det går med deg! Sender deg en stor klem <3

Heller 100 bekymringsmeldinger for mye enn én for lite!

En bekymringsmelding gjør jo bare at barnevernet følger med og kan hjelpe deg og mannen din i deres situasjon (som sikkert ikke kan være lett med usikkerheten rundt storebror). De har jo innkalt deg til samtale, for å snakke med deg og høre hvordan du har det. Møt dem med vennlighet, er mitt råd!

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

takk <3
Om ikke jeg kjemper for han, hvem skal det da?
i alle bv sine papirer sier de jeg er vennlig mot alle, men allikavel kan samme person sende inn bekymrings melding? jeg skjønner ingenting!
jeg har flyttet over 50 mil fra mitt hjemsted, vekk fra familie og venner for å bo med kjæresten min. fikk meg fast jobb men kjenner ikke mange her, utenom mannen min sine venner. å ingen av de vil oss vondt. så den eneste som kan ha sendt inn bekymrings melding, jobber i barnevernet å er saksbehandler i den andre saken vi har gående. det er så trist at jeg ikke får lov til å bli mor engang, før de har stemplet meg som udugelig!

jeg har et stabilt og rolig liv, og endelig følte jeg meg klar for å bli mor. økonomien bedret seg drastisk å det jobbet jeg hardt for hele sommeren så vi skal ha god råd under permisjonen. jeg har alt babyen trenger av utstyr. men viktigste er nærheten jeg ønsker å gi han når han kommer ut! han er uskyldig og jeg gir aldri opp babyen min. :(

vi trenger jo ikke hjelp! her i kommunen har de 7 familier som har saksøkt dem pga feil behandling. de jobber ikke for å tilbake føre barna til familiene engang! de bryter så mange menneske rettigheter, å kommunen bare lar dem kjøre sitt eget løp! det står om dem i avisa ganske ofte. ingen søker på stillingen som barneverns leder der engang fordi dem har så dårlig rykte.
vi får skryt av barnevernet i nabo kommunen for en annen unge mann min har. men her i kommunen får vi bare negative tilbake meldinger. hvordan kan 2 kommuner se ting så annerledes på samme mann?
vet mannen min eksploderer lett, for er barnet hans det gjelder.

jeg prøver å være rolig og høflig mot alle. men er ikke lett når jeg ble truet om å miste barnet mitt allerede i mars av samme bv dame!

"er du villig til å miste barnet ditt for en annen sin? får dere ungen hjem så blir det mer hjemmebesøk og vi kan oppdage ting som gjør at du mister barnet ditt"
å nå skjer det!
jeg har hatt panikk for den dama siden mars! å nå blir trusselen til virkelighet :(

Så bra at du har egne opptak, selv om det burde vært helt unødvendig :( Håper alt ordner seg uten for mye tullball for dere.

For barnevernet gjør jo utrolig mye bra også (hvertfall andre steder), og skal være der for å hjelpe

Heller 100 bekymringsmeldinger for mye enn én for lite!

En bekymringsmelding gjør jo bare at barnevernet følger med og kan hjelpe deg og mannen din i deres situasjon (som sikkert ikke kan være lett med usikkerheten rundt storebror). De har jo innkalt deg til samtale, for å snakke med deg og høre hvordan du har det. Møt dem med vennlighet, er mitt råd!

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
Her må jeg være uenig etter å ha sett barnevernets framferd mot en av mine beste venninner det siste året. Fjerner ungen uten forvarsel, uten å forhøre seg om hennes vaner og rutiner. Sender henne i beredskapshjem i en helt annen by enda det fins ledige hjem i hjembyen. Svarer ikke på halvparten av henvendelsene fra foreldrene og nekter generelt å innrømme feil som blir gjort. For meg ser det ut som det går prestisje i det. Kan ikke tape ansikt ved å innrømme feil. Jeg er litt skremt over hvordan de får lov til å holde på. Det er helt udiskutabelt at vi trenger et barnevern, MEN, de bør holdes under streng oppsikt. Det er ingen bagatell å splitte familier!

Noe så forferdelig! Enda godt du har bevis sier jeg bare! Husk å ta kopi av det og gjem det i en bankboks eller noe sånt! Bare at de har dømt deg som mor før babyen er født er helt tragisk og ikke minst komme med trusler om at de skal ta barnet ditt.. og spørre om du vil bytte babyen din med din manns sønn.. Mener dem at sønnen hans er til fare for babyen eller at dere 2 ikke klarer å ta vare på baby og sønnen hans som er ganske stor? hva med å få den andre bv til å skrive brev til bv som har dømt dere?
Men møt opp på alle møter og prøv å unngå å bytte tid/dato... sånn at dem ikke har det å bruke mot dere hvertfall.

Masse lykke til!

Det finnes alltid feil folk i alle instanser.. kan dere be om en annen saksbehandler? Ingen kan referere til deg som mor når du enda ikke har født.. ikke engang deg selv... Bare vær glad i barnet ditt og vis verden det, så kan jeg aldri tro det går galt.. :) Masse lykke til, håper du får til et kjapt møte med en menneskelig sjel som ser at du trenger ro og fred rundt å bli mamma for første gang.. stoor klem <3

Last edited:
han på 16 har ADHD og en tilknytnings lidelse og trenger masse kjærlighet, stabile mennesker og rutiner. hva slags behov han har, vet vi ikke enda å bv ser ikke ut til å vite det selv heller, men er vist viktig for meg å vite absolutt alt om ungen. vi har samvær 8 timer annenhver mnd. vi sitter ikke å prater om guttens behov når han er her.. så nå har jeg sitti ved dataen i hele dag og undersøkt hva slags behov et barn har. de mener gutten ikke klarer noe selv. må vist ha hjelp til absolutt alt mener de. det er en oppegående og smart gutt. bare lat og sluntrer unna ting som dusjing og bytte klær å sånn.. men han hører når vi ber han om å gjøre ting, og gjør det. så ser ikke helt hva de mener han trenger så mye hjelp til :/
bv sa først at vi ville få nok med å hanskes med babyen og at vi ikke kom til å gi oppmerksomhet til storebroren. og i sakspapirer vi fikk forrige uke skreiv de ingenting negativt om meg. å plutselig oppretter de sak på meg! Jeg har hatt bv på hjemmebesøk mange ganger, og deltar på alle møter de ber meg komme på.

heldigvis er det en annen saksbehandler i min sak. men barneverns lederen er jo en enig i alt den andre saksbehandleren kommer med.

jeg har aldri hatt noe med BV å gjøre før denne saken, å jeg skal innrømme at jeg er skremt av holdningene dems! saksbehandleren er så utrolig negativ å velger å se alt på en negativ måte. jeg er stikk motsatt og har alltid vært blid og gla, uansett hva som foregår i livet mitt. og jeg velger å se positivt på alt. men er ikke lett å møte dette med en positiv holdning. jeg er livredd! de bare gjennomfører trusselen. men den fikk jeg ikke på opptak. er etter det møtet og den trusselen at jeg tar opp alt når det er møte med dem. i hvert fall kan jeg vise det til sjefen hennes å anmelde dem for æreskrenkelse. for så mye løgner i en rapport om meg, godtar jeg ikke! gir de seg ikke saksøker jeg dem i tillegg..

Jeg er enig i at BV sikkert hjelper mange barn som trenger det. men når de har lite å gjøre virker det som om de går å leter etter en familie å ødelegge! vi vet at saksbehandleren hater mann min, for han sier meningene sine høyt og tydelig. og blir lett sint når de snakker så negativt om sønnen hans og familien hans. så virker bare som en hevn aksjon og for å skremme oss vekk fra rettsaken...

ja håper den andre dama ser meg på en annen måte! er livredd for møtet til uka. får ikke sove og matlyst eier jeg ikke. vondt i magen. har liggi rett ut med mage kramper de siste timene, noe jeg pleier å få når jeg er stresset.

dette har vært et utrolig vondt år :( først døde bestemor,så døde hunden min. også blander bv seg inn å ødelegger alt.. orker snart ikke mere..

Huff... Synes det er forferdelig å lese om dette. Håper du får fred fra dem og kan kose deg med lille gutten din når han kommer til verden.

Jeg har en onkel som har blitt fratatt sin stesønn 14 dager etter at han kom til verden. De har vært gjennom maange rettsaker men har tapt alle MEN de har ingen grunn til å ha tatt den gutten fra foreldrene. Men bv kjører på sin sak. Med løgner og div.
Blir så sint på bv for det fungerer ikke slik som det skal gjøre.
Bv har ingen kontrollorgan over seg, så de gjør akkurat som de vil. De har sagt til disse foeldrene at de ikke skjønner hvorfor de skal anke saken vidre, for det var jo bare en fillesak! En fillesak??? Det er jo faktisk snakk om barnet deres! Klart de vil ha gutten tilbake!

Bv kan gå å grave sin egen grav for min del. De gjør ikke noe godt for dette landet. Blir bare mer og mer saker der de tar barn hvor ting kunne vært gjort annerledes.

Jeg kommer aldrig til å sende en bekymringsmelding til bv ang barn. Da man vet at de ikke hjelper noen overhodet.
Man burde være jævlig forsiktig med å sende bekymringsmeldinger!

Håper i vertfall du får være i fred for dem, og at dete vinner rettssaken med den andre ungen til samboeren din!

Meg&Magetrollet<3

ja er leit at de ikke fungerer som de skal :/ er trist, begge sakene våre. for vi føler vi bare vil hjelpe ungen til å føle trygghet igjen, å at han ikke blir for ødelagt av systemet. men det er snart for seint å redde han :/ 6 måneder på institusjon har endret gutten. jeg vil ikke at min sønn skal ende opp som storebroren :(

Back
Topp