Dulcolax

VimseHåve

Forumet er livet
Sensommerbarna 2019
Maiskolbene 2023 :-)
Hei!
Var på apoteket og spurte etter avføringsmiddel til gravide (har ikke hatt skikkelig avføring siden før jul).. fikk slike Dulcolax tabletter man skal ta før man legger seg som virker dagen etterpå.. hun sa det var forsket mye på og undersøkt og det var helt trygt..
Jeg er kjent med Dulcolax dråper fra før av og vet at de virker veldig bra!! Men man får vondt i magen og bæsjer hele dagen..
Jeg kjenner at jeg er redd for å ta det selv om hun på apoteket sa det var helt trygt. Hva tenker dere?

Har du prøvd alt annet? Dråper virker sterkere enn stikkpille, har pasienter som aldri får virkning av stikkpilla, så hvis hun på apoteket sa du kunne ta det, så går det nok greit.
Drukket mye vann, spist bløte svisker, linfrø, druer osv?

Har du prøvd alt annet? Dråper virker sterkere enn stikkpille, har pasienter som aldri får virkning av stikkpilla, så hvis hun på apoteket sa du kunne ta det, så går det nok greit.
Drukket mye vann, spist bløte svisker, linfrø, druer osv?

Ja jeg har prøvd alt :( Har problemer fra før av og til vanlig bruker jeg dråpene så og si nesten hver dag som råd fra legen min da jeg aldri har avføring hvis ikke :/
Håper det går greit for nå er det leeenge siden sist!

Jeg jobber med det. Pasienter som er skikkelig forstoppa pleier vi å gi: laktulose 30ml morgen +kveld. 10-15dråper laxoberal morgen og kveld. 2 toilax/dulcolax tabletter kveld. + klyster til det virker. Kun flytende mat, drikke, supper osv... :) lykke til!

Jeg jobber med det. Pasienter som er skikkelig forstoppa pleier vi å gi: laktulose 30ml morgen +kveld. 10-15dråper laxoberal morgen og kveld. 2 toilax/dulcolax tabletter kveld. + klyster til det virker. Kun flytende mat, drikke, supper osv... :) lykke til!

Laxoberal er djevelens verk :D ga 15ml lactulose og 8dråper laxoberal og når jeg kom dagen etterpå bada dama i avføring i senga si. Hjelpe meg.... :p Hun var veldig glad for å få det ut da :p

Husk at hvis du prøver lactulose, så må du drikke mer væske ila behandlingstiden :)

Hva virka ikke? Det er ofte man må fortsette med dette regimet i mange dager.. da gir vi sånne store klyster 2-4 ganger om dagen itillegg :)

Dulcolax tabletten virka ikke. Har ikke merket noe :p med dråpene har det funket med en gang jeg har våknet dagen etterpå, men ingenting med tabletten :p
Er så redd for å skade noe med fosteret hvis jeg tar mer :p

Back
Topp