Dukkestue/lekehus

Niceday

Forumet er livet
Noen av dere som har bygget selv? altså ett slik som ikke var pakke?

Har veldig lyst på, men syns de er så utrolig dyre[:'(] Hvor mye vil d koste meg å bygge selv vs å kjøpe byggesett??

HVA trenger jeg for å bygge? noen andre tips??

Dette lurer jeg også på..

Vi bygget også selv (rev den gamle garasjen vår, så mannen prøvde så godt han kunne å bevare noen hele partier av veggene på den for å bruke den til lekestua).
Husker ikke hvor mye vi brukte på den... Brukte jo endel av garasjen til vegger, men måtte jo 'skjøte på' her og der, kjøpe material til taket og dør (lagde den selv også), legge tak, la panel på veggene + malte, la gulv osv.. Fikk 2 gamle sjarmerende vinduer gratis av noen bekjente da [:)]
Men jammen er den solid også ja! Pappa snekret min lekestue hjemme, da jeg var liten- mens venninna mi fikk seg en sånn ferdig hytte. Husker bare at lekestua hennes var så liten og lytt- om noen banket på døra, så rista det nesten i hele hytta (neeesten da [:D]).
Så jeg var ikke i tvil da vi bestemte oss for å realisere dukkestue drømmen her hos oss også- ville ikke ha ferdig hus !

Fant forresten lekestue tråden jeg posta tidligere en gang; http://forum.babyverden.no/tm.aspx?m=14225311&mpage=1&key=lekestue�

nydelig Marit_mor!!!

tenkte en litt mer robust lekestue jeg da, for litt utelek i - altså regner med d blir en del sand, vann og gris der inne med mine små......får vel høre med noen bestefedre om de vil bygge!

vår kom på 10-12000 men det er med takstein da

ORIGINAL: Niceday

nydelig Marit_mor!!!

tenkte en litt mer robust lekestue jeg da, for litt utelek i - altså regner med d blir en del sand, vann og gris der inne med mine små......får vel høre med noen bestefedre om de vil bygge!

Lurere å velge gulvbelegg enn det gulvet vi valgte iallefall !
Vi bygde den såpass romslig og med litt takhøyde- så får vi brukt den til oppbevaring av hagemøbler osv vinterstid [;)]

Back
Topp