Dukkehus til 3-åring

permanenta

Glad i forumet
Frøkena vår fyller straks tre år, og vi vurderer om vi skal kjøpe dukkehus.
Men, er det for tidlig? Er det noen som har noen meninger for/imot?
Hvilket dukkehus bør vi eventuelt vurdere? :)

Jeg har planer om å snekre et dukkehus selv etterhvert, så følger med på denne. Hun er 2,5 år til jul så det er nok litt tidlig, men kanskje treårsdagen?

Jenta mi er 2,5 år nå og har begynt å vise intresse for Sylvanian Families.. er jo dukkehus på en måte, bare med dyr istedefor mennesker ;) Hun får ett slik til jul : 

Jenta vår elsker å lekke med dukkehus, og begynte med det før hun var 3 år. Svigermor har et skikkelig fint Lundby-hus hjemme hos seg, og her hjemme har vi et som mannen har snekret selv. Jeg var litt ambisiøs og tenkte jeg skulle lage møbler og sånt selv, men det har foreløpig blitt med tanken, så hun får litt møbler til det i julegave.

Jenta vår elsker å lekke med dukkehus, og begynte med det før hun var 3 år. Svigermor har et skikkelig fint Lundby-hus hjemme hos seg, og her hjemme har vi et som mannen har snekret selv. Jeg var litt ambisiøs og tenkte jeg skulle lage møbler og sånt selv, men det har foreløpig blitt med tanken, så hun får litt møbler til det i julegave.

Jeg synes 3 år er en fin alder å få dukkehus på :)

Da har de gjerne begynt å bli mer forsiktige med ting....

Løvesnuppa skrev:

Kan vi få se bilde av det hjemmesnekra huset? :)

Takk for svar! :)
Jeg har titta litt på hus, og funnet noen vi muligens kan gå for :)
Men, syns det er litt vanskelig enda. Da jeg er redd Lundby kan bli litt smått enda? og kanskje for "detaljert"?
De har et ganske billig et på toysrus i tre, til 250(!) kr, med møbler. Det er nok ikke så stort. Men, om det kan være en start for å se om interessen hennes er der?

Hun fikk et lundby dukkehus til julegave når hun var 2,5 år, hun er veldig glad i det!
Noen av vinduene er litt ødelagte men ellers er alt i tipptoppstand enda

Jenta her fikk Lundeby til jul i fjor, da var hun nesten 4 år. Vi setter det bort nå, rett og slett fordi hun ikke er i stand til og ta vare på det. Ting kastes i sinne, slenger rundt, og mye er ødelagt allerede. 

Nå går det på loftet! Men nå er hun generelt lite flink til og ta vare på ting, kaster og sparker ting i sinne osv. Vet ikke helt hvordan vi skal få bukt med det.

Jeg har nettopp tatt frem mitt gamle Lundbyhus til jenta her, hun er snart 2,5år.. Det var stor stas!    

Back
Topp