Dukke - noen med anbefaling?

Søskendrøm2025

Gift med forumet
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
September To Remember 2022
Aprilspirene 2025
Datteren vår blir storesøster om fem måneder, og tenkte at det var hyggelig å gi henne en dukke så hun kunne leke litt med baby før vi får en baby i hus. Noen som har tips til fine eller bra dukker? Hva skal man se etter? For eksempel noen med mange fine klær man kan kle på eller lignende?

Vi ga vår en baby born dukke med potte, flaske osv Den tisser og bæsjer også ( vi tok bort grøten og mulighet for bæsj dog, for det ble så klin:joyful:). Men, hun fikk den først din gave da lillebror hadde kommet.

https://www.jollyroom.no/leker/dukk...18vO9EDGEe5-M_6kPHI79FI5YHOWOwLhoCGLgQAvD_BwE

Nå har datteren min, som var 2,5 da lillebror kom, aldri vært særlig interessert i dukker og er fortsatt ikke det, men jeg tror faktisk hun synes det var litt fint med "egen baby" en gang i blant. Hun har kanksje lekt med den 8-10 ganger siden han ble født i august. Så tror jeg hadde gått for en litt billigere dukke hvis jeg skulle gjort det igjen.:rolleyes: Hun synes det var mere spennende å hjelpe til med å skifte på lillebror da:p

Og gratulerer med nytt tilskudd til familien:)

Jeg synes dukkene fra Asi er utrolig fine ❤️ De er litt dyre da :p men har lyst til å kjøpe en til jenta vår/meg selv, hahaha :hilarious:
Sønnen min fikk et par av mine gamle dukker, og jenta mi på 13mnd leker allerede med dem, men hadde vørt mer praktisk og magen var myk og ikke helt hardplast siden hun er så liten. Tror egentlig alle mulige dukker funker, så kjøp en DU synes er fin, det er mitt råd. Jeg lekte helt ærlig med dukker til jeg var 11 år, og fortsatt til jeg var 15 år men da kun med min 9 år yngre lillesøster. Så gleder meg mildt sagt til å leke mer med dukker igjen. Sønnen min på 4 er ikke kjempeinteresser, men liker å leke «familie» og ha med en dukke da.

Vi kjøpte en billig på Biltema av alle steder, problemet er bare det finnes lite tøy til den (den er 36 cm - like stor som storesøster var). Men heg strikker og vi har brukt noen av de minste plaggene etter henne.

Syns størrelsen er fin og at den er myk virker bedre ift lek for henne. Babyborn var hun ikke interessert i.

Spørs litt på alder, men tenker en dukke som ut fra alder ikke er for stor og tung, og som ser ut som en baby. Ungene er ikke kresne.

Mine har ikke brydd seg om baby born dukke når de har vært små. Den blir både for stor og hard. Små dukker med myk kropp foretrekkes. Små barn bryr seg verken om masse tøy eller om dukken er «fin», så vil anbefale å kjøpe en liten myk billig dukke også kjøpe en større litt «finere» dukke når barnet blir større.

Våre har hatt Corolle sine og har vært fornøyde med dem. 30 cm, myk kropp, vaniljelukt i starten.

Takk for innspill alle sammen. Landet på en mindre og mykere dukke som var lettere å håndtere på en på 1,5 år. Hun løp rundt med «babyen» sin i går, og ga babyen vann fra tåteflaske osv. Veldig søtt!

Våre har hatt Corolle sine og har vært fornøyde med dem. 30 cm, myk kropp, vaniljelukt i starten.
Kjøpte denne i går faktisk. Veldig fornøyd ❤️

Selvsagt bryr ikkr små barn seg om den er fin, likevel liker hvertfall jeg å kjøpe leker som både er fine og holdbare, istedenfor å kjøpe flere. Sånn ellers er det stor forskjell på barn, min niese har lekt masse med babyborn fra hun fikk den som ett åring

Back
Topp