dugnad i barnehagen

*yummymummy*

Gift med forumet
Her er det dugnad i barnehagen på torsdag, satt opp tid fra kl 18 til kl 21. Står også at FAU ordner med barnevakt, så barn er ingen hindring for å ikke delta.
Men minste mi legger seg kl 19. Legger jeg henne senere enn det, så blir det bare tull. Så da kan jeg delta fra kl 18 til 18:40 maks. Hvor mye vits er det?? Jeg er alene med ungene, så har ingen andre som bare kan gå på dugnaden heller.
Hvorfor kan de ikke legge dugnadene til helgene heller?
Hva gjør dere når det er dugnad i barnehagen?

Det var lovlig seint å legge dugnad med barnevakt synes jeg...
Jentene her er i seng mellom 19 og 19.30. Så det hadde ikk funka for meg om jeg var alene, men nå er vi jo to voksne her, så da ordner det seg heldigvis for oss...

Kan du ikke ta det opp med barnehagen?

Jeg er vant til mye forskjellig på dugnad i barnehagene. Alt fra maling, til å sette opp gjerder, rake løv, rydde i lekene (kast og reparering), sette opp lavvo, lage til hinderløyper i skogen +++++

Men at de sier de skaffer barnevakt er jo i og for seg greit. MEN.... Da burde de legge det til tidligere på dagen! Det er for sent, syntes jeg da, at barnehageunger skal være oppe til kl 21 altså..
Hvordan har de tenkt å gjennomføre dette da? Det lurer jeg på :/

Du kan høre med lederen om du kan komme 1,5 time, slik at de skriver det ned på antall timer dugnad hver skal jobbe. ( I alle fall sånn jeg er vant til, at foreldre til hvert barn skal ha 5 timer dugnad i året).

men om hun ikke legger seg kl 19, så sover hun kjempe dårlig på kvelden og natten, fordi hun ikke sover på dagen lengre. Da kommer hun til å være kjempe sur hele dagen etter, og sannsynligvis vil hun sove dårlig påfølgende natt, fordi hun er overtrøtt.
Skal ta det opp med barnehagen, og spørre hvordan de tenker å gjennomføre det.
Er jo ikke det at jeg ikke vil delta på dugnad, men jeg forstår bare ikke helt hvordan jeg skal få til å gjennomføre det.
Fint de har tilbud om barnevakt, for all del. Men det er jo så seint på kvelden...

Når vi har dugnad i barnehagen ordner jeg meg barnevakt selv om jeg ikke er fornøyd med opplegget de har laget..

Men skulle de ikke ordne med barnevakt, da?
Trodde det betydde at hvis du trengte barnevakt, så betalte FAU.
Ikke at ungene skulle bli med og bli passet der.
Jeg mener.. hvilke barnehagebarn er oppe til 21?

Hva skjer om du ikke kommer på dugnad da? Her er det det stort sett de samme som gidder å være med og rimelig mange som ikke dukker opp eller melder seg på. men det skjer jo ikke noe ned de som ikke er med.

Eventuelt kan du lage en kake eller et digert brett med smørbrød som du leverer til dugnadsgjengen, for da har du jo bidratt litt.

Her koster det 700 kr om man ikke deltar på dugnad. Så den svir en del altså. Men nesten like dyrt om jeg skal ha barnevakt, og ordne med det selv, som om jeg lar vær å delta på dugnadene.
At de ordner med barnevakt betyr ikke at de betaler for barnevaktene nei, men at man skal ha med ungene, slik jeg forstår det. For det er nemlig lagt opp til grilling og kos om det blir fint vær.

*yummymummy* skrev:
Her koster det 700 kr om man ikke deltar på dugnad. Så den svir en del altså. Men nesten like dyrt om jeg skal ha barnevakt, og ordne med det selv, som om jeg lar vær å delta på dugnadene.
At de ordner med barnevakt betyr ikke at de betaler for barnevaktene nei, men at man skal ha med ungene, slik jeg forstår det. For det er nemlig lagt opp til grilling og kos om det blir fint vær.

til 21????
Jøss. Da hadde jeg bedt de ta legginga på ungene etterpå.

her kan en avtale eget med styrere i barnehagen hvis en ikke kan møtte opp på fellesdugnaden
Siden dugnad her er alt fra oppusing,vask av leker, klippe plen,rake løv, koste sand osv.

Så hva med å ta en prat med barnehagen og evt få en oppgave du evt kan gjøre en annen gang

Hos oss har dugnaden begynt ved hentetid i bhg, altså fra senest stengetid kl. 17 og utover til alt er gjort.

Håpløst med dugnad til kl. 21.

Jøsses 700 for å ikke stille opp, skjønner at den svir ja. Er det kommunal eller privat barnehage?

privat, andelsbarnehage.

Vår bhg skal ha dugnad snart. Da blir det en søndag. De fleste foreldrene syntes det var greit når det ble tatt opp på foreldremøte. Jeg skjønner godt ståstedet ditt. Altfor sent å ha med seg barna når de heller burde vært I drømmeland.

Back
Topp