Dugnad i barnehagen, på en fredag

mkrago

Elsker forumet
Er det bare meg som synes det er helt bak mål? På småbarnsavdelingen er det foreldre til 5 av ca 19 barn som har skrevet seg opp og dugnaden er i dag. Tror flere hadde kommet hvis det feks hadde vært på en onsdag.

Det var vel det som passet best :)
Kan jo hende de har hatt det andre sager før uten at det har cært noe bedre

Ja det syns jeg blir dumt. "ødelegger" liksom helgen om man hadde planer. Her Jar det alltid vært en midtuke Dag :)

Det var vel det som passet best :)
Kan jo hende de har hatt det andre sager før uten at det har cært noe bedre

Kanskje, første dugnaden på de 16mnd vi har hatt barn der. Men for å ta igjen for det er det en ny dugnad en fredag i mai også.

Ja fredag var en kjip dag å ha det på:P men her har det vært på søndag før, og det har egentlig vært greit, siden da er mannen hjemme og kan hjelpe til:)

Enig i at det burde vært på en annen dag i uken. Fredag ettermiddag er helg :p

Høl i hue, mtp at mange drar bort i helgene og at de som er igjennog deltar gjør dobbel "jobb"....

Regner med at styret i barnehagen er innforstått med at noen ikke kan komme :) Da er det jo bare å skrive seg opp hvis man kan og la vær hvis man har planer.
Kanskje endel som synes det er lettere på fredag og? Kortere arbeidsdager osv? Hvem vet. =)

Burde man egentlig ha dugnad i kommunale barnehager? Burde ikke kommunen tatt seg av det?

Vi har ikke lov til å ha dugnad vi! Kommunal barnehage

De har ikke lov til å kreve oppmøte i kommunale barnehager, men det er lov å ha dugnad (slik jeg har forstått det). Akkurat som det på samme måte er lov for foreldre å donere feks bøker, leker eller spill til barnehagen. Grunnen til at de skal ha dugnad er at en del ting blir hengende igjen vedlikeholdsmessig. De skal bla male noen dører og vinduskarmer osv.

De har ikke lov til å kreve oppmøte i kommunale barnehager, men det er lov å ha dugnad (slik jeg har forstått det). Akkurat som det på samme måte er lov for foreldre å donere feks bøker, leker eller spill til barnehagen. Grunnen til at de skal ha dugnad er at en del ting blir hengende igjen vedlikeholdsmessig. De skal bla male noen dører og vinduskarmer osv.

Foreldre har lov til å kalle inn på dugnad men vi kan ikke be om det.. Er bare en regel vi har, siden vi faktisk ikke kan kreve det!

Jeg hadde reagert på det ja. Når skolearrangementer og foreldremøter skal foregå på kveldstid pleier jeg å oppfordre til å unngå fredager der også, blant annet fordi folk kanskje skal reise bort over helga, folk er slitne på fredag osv.

Her er det Fau som arrangerer dugnad ikke barnehagen. Her kan jeg aldri tenke meg at de hadde satt opp dugnad på en fredag og hadde det blitt det så hadde det ikke kommet noen fra oss tror jeg. Fredag ettermiddag/kveld er den beste dagen i uka og den er hellig :-P

Sent from my iPhone using BV Forum

Her er det Fau som arrangerer dugnad ikke barnehagen. Her kan jeg aldri tenke meg at de hadde satt opp dugnad på en fredag og hadde det blitt det så hadde det ikke kommet noen fra oss tror jeg. Fredag ettermiddag/kveld er den beste dagen i uka og den er hellig :-P

Sent from my iPhone using BV Forum

Samme her!

Fredag er bedre enn onsdag her, for fredager pleier det ikke være fritidsaktiviter og ingen lekser til skolebarn.
I bhg her er det søndager.

Her har de begynt å ta det på lørdager. Vet ikke hva som passer dårligst. Men nå er det jo bare en dag, kanskje 2 ganger i året, så det går jo greit.

Back
Topp