Dublin!

Tessy_

Gift med forumet
Hei!
Jeg skal til Dublin, hva er verdt å få med seg der?
Hvordan er shoppingen der? Dyrere en her hjemme? Rimeligere? Noen tips?

Blir superglad for svar! [:)]

Anbefaler en tur på Guiness-museet! Det var veldig artig, selv for meg som ikke liker øl [;)] Ellers anbefaler jeg sånn busstur, du kan hoppe av og på som du vil, kjekt å se litt av byen. Dublin er en veldig koselig by! Shoppingen var jeg ikke så fornøyd med....litt annen stil enn jeg liker.... Men de hadde veldig billige Converse der [:)] Generelt så er alt litt billigere enn i Norge. Også anbefaler jeg en skikkelig irsk pub på kveldstid med live musikk. Der er det stemning der! [:D]

Hmm... Hva slags stil hadde de der da?
Jeg sliter veldig med å finne klær her jeg er helt fornøyd med [8D]

Gleder meg masse jeg! Hvordan er det eventuelt å gå alene der nede som jente da? Like "skummelt" som i feks tyrkia? [8|]

[:)]

[8D]

[8|]

Digger Dublin!
Bare det å tusle i smågater det var gøy!
Vi tok en sånn turistbuss en dag, du kjøper 24 t billett og kan gå på og av når du vil. Da får du sett attraksjonene. Vi satt på en runde og bestemte oss for hva vi ville se. Guiness må selvsagt besøkes ;-) Litt gøy å være skikkelig turist. De andre dagene gikk vi... Ikke mer avstander enn at det var greit. Gikk ikke bare i sentrum. Så mye koselige puber i utkanten. Anbefaler boka gatelangs i dublin. Bydelskart og masse tips i den!

Morro! [:D]
Gleder meg masse!!!!
Men hvordan er det å gå alene der? [8|] Jeg blir noen timer alene, men aner ikke hva jeg skal finne på da!

ORIGINAL: Tessy_

Morro! [:D]
Gleder meg masse!!!!
Men hvordan er det å gå alene der? [8|] Jeg blir noen timer alene, men aner ikke hva jeg skal finne på da!

nå var jeg der med mannen min.. Så jeg vet ikke egentlig. Men på dagtid hadde ikke jeg hatt noe problem med å gå alene der

Oki! [:D] Nå gleder jeg meg enda mere! [:)]

Oki! [:D] Nå gleder jeg meg enda mere! [:)]

gjør det! Lyst tilbake i sommer jeg... Vi får se. God tur!

Det er jo ikke sånn kjempe billig der. Jeg syns prisene er ganske "norske" spesielt i sentrum.

Ville funnet meg en TK MAXX jeg, som er en outlet butikk med klær,sko, ting og tang (ofte gode merker som ej sikke lej, katvig, fjellräven osv). De har sikkert oversikt over butikkene på websiden. Husker ikke om den finnes i sentrum, men jeg regner med det, er en veldig populær butikk [:D]

Jeg bor i Dublin jeg! [:)]

Du må jo ta deg en tur til Temple Bar. Det er et pub-område med masse koslige puber, live musikk, restauranter med tradisjonell irsk mat osv. Men ikke regn med å finne så mange Irer der siden det er turistplass nr 1!! [;)]

Ellers er det jo diverse å se, Guinness Storehouse er bra greier. Har egentlig ikke gjort så mye turistgreier her skal jeg være ærlig[:)]

JEG synes shopping er fantastisk her!!!! Men det tok litt tid før jeg fant ut hvor jeg skulle gå. Gå til Penneys. Billig billig billig!!! Og nå har de fått inn masse søte sommerkjoler og topper!! [:)] Elsker Penneys!! Ellers har de jo mye samme butikker som i norge også, og der er prisene noenlunde likt, litt billigere her kanskje...

Et MUST i Dublin er pub crawl! Inn på nærmeste pub, ta en øl, gå til neste (som gjerne ligger rett ved siden av) og ta en der, and so on [:)]

spør hvis du lurer på noe mer, så ska jeg spørre gubben. Han er lommekjent Dubliner[;)]

Hmm... Hva slags stil hadde de der da?
Jeg sliter veldig med å finne klær her jeg er helt fornøyd med [8D]

Gleder meg masse jeg! Hvordan er det eventuelt å gå alene der nede som jente da? Like "skummelt" som i feks tyrkia? [8|]

Syntest ikke det var skummelt i det hele tatt å gå alene i dublin, jeg tør nesten ikke gå alene i oslo på dagtid engang for føler meg ikke trygg, men der nede gikk jeg faktisk og shoppet og styra alene et par timer mens gubben satt på pub og tok en øl, virket veldig trygt syns jeg allefall [:D]

ORIGINAL: Linkydonk

Du må jo ta deg en tur til Temple Bar. Det er et pub-område med masse koslige puber, live musikk, restauranter med tradisjonell irsk mat osv. Men ikke regn med å finne så mange Irer der siden det er turistplass nr 1!! [;)]

Ellers er det jo diverse å se, Guinness Storehouse er bra greier. Har egentlig ikke gjort så mye turistgreier her skal jeg være ærlig[:)]

JEG synes shopping er fantastisk her!!!! Men det tok litt tid før jeg fant ut hvor jeg skulle gå. Gå til Penneys. Billig billig billig!!! Og nå har de fått inn masse søte sommerkjoler og topper!! [:)] Elsker Penneys!! Ellers har de jo mye samme butikker som i norge også, og der er prisene noenlunde likt, litt billigere her kanskje...

Et MUST i Dublin er pub crawl! Inn på nærmeste pub, ta en øl, gå til neste (som gjerne ligger rett ved siden av) og ta en der, and so on [:)]

spør hvis du lurer på noe mer, så ska jeg spørre gubben. Han er lommekjent Dubliner[;)]

Penneys var HELT fantastisk! Vi shoppa som gale der og det var jo kjempe billig!
Så var det litt gøy med butikker som topshop og sånn da, som vi ikke har i norge.

ORIGINAL: Miss Hormontroll

ORIGINAL: Linkydonk

Penneys var HELT fantastisk! Vi shoppa som gale der og det var jo kjempe billig!
Så var det litt gøy med butikker som topshop og sånn da, som vi ikke har i norge.

I know!! Husker første gangen jeg shoppa skikkelig der. Kjøpte MASSE babyklær og klær til meg selv, og sko... Tenkte ikke over hva hun sa det kosta, var ikke helt innstilt på euro, så jeg bare dro kortet og tenkte ikke mer over det før jeg kom hjem. Hadde 3 svære poser klær og betalte under 500 kroner for det. [:)]

Topshop glemte jeg å nevne ja! [:)] Er et par fine butikker på St. stephens green shopping centre også...

Og så må dere jo ta en tur innom Carrolls, suvenirbutikk også! [:)] Der er det mye moro! (men der vet de også å ta seg betalt for sakene[8D])

Ang. det å gå alene i Dublin, så hadde jeg ikke bekymra meg for det på dagtid! Jeg synes ikke det er noe problem iallefall, bare pass på lommeboka/veska. Men ikke gå alene på kveldene. Men det hadde jeg sagt om du skulle til Oslo eller Stavanger også [;)]

Fantastisk! [:D]

Gleder meg enda mere!

Back
Topp