DUBAI

Siriusa

Forelsket i forumet
Noen som har vært der? hvordan er det evt å ta med ei på 2år dit? Å anbefales ferieturen dit?[:D] Isåfall bestiller jeg tur imorgen.

Jeg har ikke vært der selv, men venninna mi har vært der to ganger med barn.

Nå er de 2 og 5 år.

Ikke noe problem, sier hun!!!

Det er visst veldig barnevennlig, det er ikke bølger i vannet på stranda (fordi det ligger litt mer skjermet enn ved middelhavet) og det serveres jo ikke alltid alkohol i mange av restaurantene pga at det er et muslimsk land.

Hun er i hvertfall veldig fornøyd, og drar stadig tilbake [:D] God tur [:D][:D][:D]

Har ikke vært der selv, men kjenner flere som har. Veldig fint der, de trivdes[:)] Men husk at det er et arabisk land så en del hensyn må man ta. Når hun ene var der, ble en mann fra dubai og en kvinne fra et annet arabisk land fengslet på hotelet hun bodde og dømt til et års fengsel for sex utenfor ekteskap.
Så sikkert fint for en liten en der, minimalt med fyll og åpenlys ferie sex[;)]

Jeg har vært der! Kjempe flott.. Å ikke noe problem å ha med små barn, men tenk litt på når dere reiser for tempraturen er ganske høy!:) det er ellers veldig rent og barnevennlig, det er også kjekt for større barn med to store badeland osv.. Kriminaliteten er lav og hotellene har godt vakthold. Men ta dine for håndsregler som dame i et arabisk land.. De er MEGET opptatt av dette,og både folket og politiet er strenge på dette.

ORIGINAL: MathiasOgMamma

Ingen problem med små barn, var der for ett år siden, hadde da med junior på knappe 2 år.

Han storkoste seg i varmen.

Som turist, tåles mye mer ang. bekledning på dagtid, men på kveldstid kan det være lurt å dekke til skuldre og knær.
Ang. badestrender anbefales det å dra på "lukket" strand - betaler 20 kr ca for å komme inn. Da er der vakter og man slipper de voksne mennene som "bare skal se på turistene".

Ellers kan jeg anbefale jeep safari i ørkenen. De har bilseter til barn for en sånn tur - vi har vært på. Setene er forovervendt, men skikkelige.

GOD TUR, kjenner jeg blir misunlig, vil gjerne reise ned igjen.

Åååååh, tuuuusen takk[:)] turen er bestilt, å jeg gleder meg vilt. Tror mannen min blir veldig glad for julegaven sin iår[:D]

ORIGINAL: snart mamma til en!!

Jeg har vært der! Kjempe flott.. Å ikke noe problem å ha med små barn, men tenk litt på når dere reiser for tempraturen er ganske høy!:) det er ellers veldig rent og barnevennlig, det er også kjekt for større barn med to store badeland osv.. Kriminaliteten er lav og hotellene har godt vakthold. Men ta dine for håndsregler som dame i et arabisk land.. De er MEGET opptatt av dette,og både folket og politiet er strenge på dette.

Herlig altså. Men blir nesten litt skeptisk til at de er så strenge på dette med klær. men får vel bare dekke meg til da[;)]

Back
Topp