Har aldri pleid å få spesielt mange gaver til bursdagen, men jeg syns jo jeg burde få fra gubben og Sofie. Mamma og pappa får jeg ofte ikke noe særlig av, av ulike årsaker. Mamma pga. dårlig råd, men hun prøver da likevel. Hos pappa fordi de ikke tenker over det, og nå sist var det fordi han har lånt oss penger til å kjøpe bil. Ser ikke helt hvorfor det kvalifiserer til null julegave eller bursdagsgave, for alt skal jo betales tilbake, men sånn ble det iallefall. Han kan være litt kjip av og til, har vært sånn siden jeg var lita. Men jeg er takknemlig for lånet da, vi hadde ikke fått oss bil uten! Så det er jeg jo fornøyd med, ikke misforstå det. :)
Ellers pleier jeg å få hos en venninne, men hun hadde visst glemt meg i år, så hun vil ikke ha noe av meg når hun har bursdag nå. Jeg kommer nok til å ordne en liten gave uansett.
Og svigers gir bestandig gaver til meg, de er mye flinkere på det med gaver. Da får jeg hos svigerforeldre og svigersøsken individuelt. Men vi gir jo i retur også når de har bursdag. På den siden er de glade i anledninger til å kjøpe fine/store/dyre/morsomme ting til hverandre.