Du vet du er småbarnsmamma....

Lillemor21

Glad i forumet
Tilgangsansvarlig
VIP
Augustmødrene 2014
Syns det var en artig tråd.

Her vet jeg at jeg er småbarnsmamma fordi jeg pusser brillene med gulpeklut, når jeg ikke har annet tilgjengelig. Også når jeg har stått å laget middag og når man skal spise den så våkner lillemann og jeg må gi han mat i stedet, kald mat over here! xD

Du vet du er småbarnsmor når du aldri kan planlegge å komme på et fast tidspunkt. "Jeg trooor vi kommer kl 3" og så blir det halv 4-4 fordi lillemor bæsja rett før du skulle ut i bilen. Og da vil hun selvfølgelig ha påfyll med melk etterpå. :D

Du vet du er småbarnsmor når du kjenner gulpet renne på innsiden av klærne! Til og med bh 'n må skiftes ;)

Når du knapt får 5 minutter på å gå på do å stelle deg uten gråt

- når du går med gulpeflekker på over halvparten av toppene du eier.

- når det brått ikke plager deg å stå opp klokka tre på natta.

- når bæsjebleier og gulp er det mest naturlige i hele verden.

- når den første avdelinga du besøker på shoppingtur er barneavdelinger.

- du glemmer aaaalt du skulle gjort.

:p

Når du den ene gangen er på butikken alene og lar handlekurven henge på arma etter betaling og går ut med den ;)
Vant til å ha med prinsessa i bilstolen :)

Når dusjing blir nedprioritert.

Når man har smokker overalt. I jakkelomma, bilen... ja til og med i fryseren :p

Når man selv glemmer å spise fordi man er så opptatt av å få baby til å spise.

Når man ikke shopper til seg selv lengre. Bare til babyen...

Når man har blitt en rumpesniffer, og sjekker de eldre søsknene også. Som har slutta med bleier for lenge siden.

Når det lukter gulp av alt av klær.

Når du duller med katten eller bikkja på samme måte som med baby'n.

Man prater med "baby" stemme til de som er rundt deg.

Når man ikke husker sist man barberte beina :p

Finner bleier i kjøleskapet :p

At man plutselig ble blekksprut og står med baby i ene hånden og skal hjelpe med lekser og lage middag med den andre.

Glemmer å pakke inn pupp etter Mating :p

Når man ikke husker sist man barberte beina :p

Finner bleier i kjøleskapet :p

At man plutselig ble blekksprut og står med baby i ene hånden og skal hjelpe med lekser og lage middag med den andre.

Glemmer å pakke inn pupp etter Mating :p
Kan heller ikke huske sist barbering av legger :O Haha !

- Når man ikke har barbert leggene siden fødsel, og når man først har gjort det, så skryter man hemningsløst til mannen
- Man synes det er sååå deilig når babyen har sovnet, men bruker halvparten av tiden på å sjekke om babyen faktisk lever

Last edited:
- når du mater den eldste og ammer den yngste samtidig.

- når du heller saft i kjelen istedenfor olje, og olje i muggen istedenfor saft! Kanskje jeg ikke burde legge olje og saft i samme skap!

- når barna endelig sover samtidig og du burde rydde men du bare slapper av mens du kan.

- når du er konstant trøtt og du ikke kan huske sist gang du hadde en dusj som varte lengre enn 30 sekunder.

- når det tar deg to timer å gjøre deg klar å gå ut med begge barna.

Når du legger ammeinnleggene (engangs) til vask og kaster amme-bhen i søpla!

Back
Topp