Du vet du er småbarnsmamma når....

Lizzie83

Flørter med forumet
Nå har aprilbabyene blitt noen måneder, og mange av dere kjenner dere sikkert igjen i en rekke ting som kjennertegner det å være mamma til en liten baby (og kanskje også eldre søsken i tillegg).

Feel free til å fylle inn videre.....

Du vet du er småbarnsmamma når....

- du aldri kommer tidsnok til avtaler

- du alltid lukter gulp, selv få minutter etter at du har tatt en etterlengtet dusj.

- du spiser dagens første måltid kl. 13

- du føler du burde vaske håret, for du husker ikke sist du gjorde det.

- du alltid står å rugger frem og tilbake på noe (ja, selv handlevogna i butikken)

- du har et heller avslappet forhold til bæsj

- du ikke husker hvilken ukedag det er for alle dagene går i ett

- klesvasken aldri tar slutt

- alltid går rundt og nynner i barnesanger

Last edited:
...du har smokker overalt i alle rom fordi at du orker ikke å løpe rundt og lete etter en smokk når babyen trenger det

- du må begynne å gjøre deg klar til avtaler flere timer i forveien

- Bæsj er et av de mest vanlige samtaleemnene i huset..

Haha! Den med barnesager stemmer så godt med meg! Og det smitter!

Her går mor, mormor og tante å synger på samme barnesang

...Når gulp bare tørkes av og det er helt greit å hente de andre i barnehagen.. Flekker?? Jaja.. :p
...når det er helt naturlig å snakke med babystemme konstant - uansett om du sminker deg, vasker klær, tar oppvaskmaskin eller snakker med mannen..... :p :)

...når du sniffer på T-skjortene om morran for å se om den tåler en dag til, orker ikke å vaske unødvendig. :P

...når du har en buse på overnevnte T-skjorte som babyen jo nøs på deg i GÅR :o

Gulp på klæder. :pOg klemmer i håret 2 årings sina som ligger å flyter øveralt i huset

Når man tar bilder av tidenes bæsjebleie for å kunne vise mannen (som man forøvrig er meeeeget imponert over)... bare sånn i tilfelle han ikke skulle tro på meg.. ingen normale folk som gjør det veitu... Men jeg er tydeligvis ikke spesielt normal... :p

Nå følte jeg meg virkelig ikke som en nybakt småbarns mamma:p her kommer jeg tidsnok til avtaler, lukter sjeldent gulp da både jeg og lillemor heller bytter tøy, vasker håret nesten daglig, står ikke å vugger fram og tilbake på noe da lillemor aldri har trengt å bli vugget på, men heller roer seg kun med nærkontakt. Frokost rekker jeg med en gang jeg står opp mens lillemor ligger på babygymmen:p avslappet forhold til bæsj har jeg hatt i mange år som sykepleier også:p ukedagene husker jeg pga har som regel diverse avtaler iløpet av uka, pluss teller alltid ned til mannen tar helg og skal være sammen med oss. Klesvasken tar aldri slutt, men det gjorde den ikke før heller:p barnesanger nynner jeg på, så det er en forskjell:p har en rolig og fornøyd baby som er lett å planlegge dagen med:p den aller største forskjellen er at på dager jeg ikke skal noe kan heeelt glemme å ta meg en dusj føre mannen kommer hjem. Ikke fordi jeg ikke får tid, men jeg er så oppslukt i den lille jenta mi:p

Nå følte jeg meg virkelig ikke som en nybakt småbarns mamma:p her kommer jeg tidsnok til avtaler, lukter sjeldent gulp da både jeg og lillemor heller bytter tøy, vasker håret nesten daglig, står ikke å vugger fram og tilbake på noe da lillemor aldri har trengt å bli vugget på, men heller roer seg kun med nærkontakt. Frokost rekker jeg med en gang jeg står opp mens lillemor ligger på babygymmen:p avslappet forhold til bæsj har jeg hatt i mange år som sykepleier også:p ukedagene husker jeg pga har som regel diverse avtaler iløpet av uka, pluss teller alltid ned til mannen tar helg og skal være sammen med oss. Klesvasken tar aldri slutt, men det gjorde den ikke før heller:p barnesanger nynner jeg på, så det er en forskjell:p har en rolig og fornøyd baby som er lett å planlegge dagen med:p den aller største forskjellen er at på dager jeg ikke skal noe kan heeelt glemme å ta meg en dusj føre mannen kommer hjem. Ikke fordi jeg ikke får tid, men jeg er så oppslukt i den lille jenta mi:p
Er vel ikke snakk om ikke å ha tid, men prioritering ;)
Når man ikke skal noe så prioriterer ikke jeg iallfall å skifte T-skjorte med en gang det kommer en flekk på den, for vet jo at det like fort kommer en ny og jeg har ikke så mange t-skjorter som passer meg. ;)

Apropo flekk. Nå lakk det akkurat tiss på lakenet i dobbeltsenga (de hersens rema-bleiene som jeg føler jeg må bruke opp). Og det skjer ikke at jeg skifter laken. Er på min side uansett. Sikkert masse melkesøl fra før.

...når du savner babyen din når hun sover. Men bruker halve våkentiden hennes på å få henne til å sovne.

Når du begynner å bli ramm på å skrive med feil hånd på mobilen fordi den riktige hånden ofte har en ammende baby på seg.

Når du syns det er luksus å sove fire timer sammenhengende på natta.

Når du tar deg selv i å lure på hva du har spist når ungen har vondt i magen.

Når du egentlig kun vil snakke om hvor fantastisk barnet ditt er, men vet at det kan bli litt vel for andre.

Når du prøver å filme babyen akkurat i det den slipper en skikkelig fis eller eksplosjonsbæsj. At en så stor lyd kan komme ut av noe så lite og søtt, må dokumenteres.

Apropo flekk. Nå lakk det akkurat tiss på lakenet i dobbeltsenga (de hersens rema-bleiene som jeg føler jeg må bruke opp). Og det skjer ikke at jeg skifter laken. Er på min side uansett. Sikkert masse melkesøl fra før.

...når du savner babyen din når hun sover. Men bruker halve våkentiden hennes på å få henne til å sovne.

Når du begynner å bli ramm på å skrive med feil hånd på mobilen fordi den riktige hånden ofte har en ammende baby på seg.

Når du syns det er luksus å sove fire timer sammenhengende på natta.

Når du tar deg selv i å lure på hva du har spist når ungen har vondt i magen.

Når du egentlig kun vil snakke om hvor fantastisk barnet ditt er, men vet at det kan bli litt vel for andre.

Når du prøver å filme babyen akkurat i det den slipper en skikkelig fis eller eksplosjonsbæsj. At en så stor lyd kan komme ut av noe så lite og søtt, må dokumenteres.
Vi også hater rema1000 bleiene :( Har heldigvis brukt de opp nå :-)

Er vel ikke snakk om ikke å ha tid, men prioritering ;)
Når man ikke skal noe så prioriterer ikke jeg iallfall å skifte T-skjorte med en gang det kommer en flekk på den, for vet jo at det like fort kommer en ny og jeg har ikke så mange t-skjorter som passer meg. ;)

Opp til hver enkelt:p men syntes ikke det er godt for verken meg eller lille og lukte gulp. Bruker ikke mange sekundene på å skifte:p vaske klær gjør jeg hver kveld uansett, så en singlett eller 2 merker ikke jeg store forskjellen på:p tror ikke andre hadde syntes jeg stinka så gulp, men føler det selv :p

Bruker en time på å få henne til å sove så man kan få gjort litt i huset, men ender med å sitte og se på at hun sover og ikke gjør noenting innen hu våkner :P

Sitter og vugger hvis noen andre holder henne og hun gråter.

Kan gråte av å være så takknemlig for den lille ved å bare kikke på dem :)

...du har smokker overalt i alle rom fordi at du orker ikke å løpe rundt og lete etter en smokk når babyen trenger det
Ja! Smokker overalt og går ikke hjemmefra uten minst 3 stk i veska:)
Mannen har lagt ned forbud mot klesshopping da vi nå har så mye så jeg har gått over på smokke shopping isteden:)

Back
Topp