Du vet du er babysyk når..

Når du tar deg selv i å tenke at neste år på denne tiden er du kaaanskje i permisjon, og planlegger hva du skal bruke permisjonstiden til.
- og får akutt dårlig samvittighet for at du vet det passer ekstremt dårlig for arbeidsgiver neste år o_O

Jeg teller på scenarier for når jeg kan være i form til å gjøre "vanlige" ting igjen, når jeg kan regne med å kunne løpe, hvilke måneder det passer aller dårligst å være høygravid osv (det er jo noen ting som er mer sure å gå glipp av enn andre) - som om jeg kunne påvirket det uansett! Her er det bare å slappe av og henge med på lasset, kroppen har sikkert en helt egen plan :p :p
 
...når du har bestilt en bitteiten drage-pysj for å pakke inn og gi til mannen som unnskyldning for at han antakelig kommer til å måtte leve med en pregosaurus-drage i et snaut års tid, og påminnelse om at det forhåpentlig kommer en veldig søt liten drage som premie i andre enden :D
 
Når du bruker terminkalkulatoren for å regne ut termindatoene for de nærmeste månedenes sykluser (selv om man fortsatt har spiralen inne enda)... :facepalm:
 
Jeg teller på scenarier for når jeg kan være i form til å gjøre "vanlige" ting igjen, når jeg kan regne med å kunne løpe, hvilke måneder det passer aller dårligst å være høygravid osv (det er jo noen ting som er mer sure å gå glipp av enn andre) - som om jeg kunne påvirket det uansett! Her er det bare å slappe av og henge med på lasset, kroppen har sikkert en helt egen plan :p :p

Haha, word!!
Forrige gang var jeg tidlig gravid og skikkelig uggen heeele jula, romjula og litt utpå nyåret. Så var jeg høygravid den varmeste sommeren jeg kan huske. Det var trope-varme, og jeg holdt på å svette ihjel. Gikk opp to skostørrelser på grunn av vann i kroppen :hilarious: måtte kjøpe nye sko, og svøøømte i de på vei hjem fra sykehuset (da vannet var ute av kroppen...).
MEN, veldig koselig med baby på sensommeren da. Glad jeg ikke fødte på våren det året, for da hadde jeg nok vært svært bekymret for at babyen skulle bli for varm og sånt..
 
Når man bare må ta en graviditetstest fordi det kan jo være at mensen bare var en veldig lang festeblødning, selv om man egentlig er sikker på at det bare var vanlig mens

dette gjorde jeg i dag :p:D:oops:
 
Når du bruker terminkalkulatoren for å regne ut termindatoene for de nærmeste månedenes sykluser (selv om man fortsatt har spiralen inne enda)... :facepalm:
Kjenner meg veldig igjen i denne (minus spiralen):hilarious:

I tillegg:

Når du bruker terminkalkulatoren for å se når man er x antall uker på vei for de nærmeste pp-ene for å planlegge hva vi skal akkurat da og da sånn at man kan planlegge den perfekte måten å fortelle familie og venner at man er gravid :hilarious: :laughing021
 
Når du lager scenarioer for hvordan du skal annonsere det:hilarious:
Og scenarioer for hvordan kjønn skal avsløres.
Når du velger å vente med jobb-bytte fordi du sikkert skal ut permisjon snart likevel:hilarious: (bare prøvd i 2 pp):rolleyes:
 
Når du allerede handler mammatøy selv om du ikke kan prøve før tidligst 3 mnd...!
 
Strikker mer babytøy enn andre nødvendige ting på listen :p

Snuser ofte på babytøyet etter førstemann.. Spesielt de aller minste.

Regner ut termindatoer og når man kan ha UL.

Planlegge ferien neste år tilpasset baby :)
 
Når du aldri før har lagt merke til de gravide i gatene, men nå ser de HELE tiden overalt :dance008«Alle er jo gravide»!
 
Når du prøver å overtale søstrene dine til å gønne på med prøving -så vi kan gå gravide samtidig :smiley-angelic006
 
Når du synes det er alt for få poster som legges ut på dette forumet :hilarious: Er inne og leser flere gang for dag og det er jo kun noen få nye innlegg hver gang :p Selv venter jeg på at NOE (mens eller EL) skal skje etter spiraluttak og er sinnsykt utålmodig!
 
Når man synes tiden til spiraluttak Om en måned er sååå lenge til og har allerede regnet på potensielle termindatoer og foreldrepermisjon i kombinasjon med ferie
 
Når du synes det er alt for få poster som legges ut på dette forumet :hilarious: Er inne og leser flere gang for dag og det er jo kun noen få nye innlegg hver gang :p Selv venter jeg på at NOE (mens eller EL) skal skje etter spiraluttak og er sinnsykt utålmodig!
Word.... :hilarious:
 
1. Når man har skuffen full av EL og graviditetstester selv om planen er at det er flere mnd til man skal begynne å prøve... :oops:
2. Når man har lagt plan om å bygge om huset sånn at kontoret frigjøres til nytt barnerom.... :wideyed:
3. Når man har ExCeL lister klare så man bare kan plotte inn siste mensdag og dermed regne ut termin og permisjonsfordeling... :rolleyes: (og selvsagt X antall scenarier vedrørende potensielle EL og tilhørende termin dager.....)
4. Når man vurderer å «glemme» kondom fordi man egentlig vil bli gravid raskere enn det mannen er enig i... :nailbiting:

....men så må jeg også innrømme at med en toåring som enda ikke har sovet en hel natt, så har jeg også dager der jeg tenker at jeg må være gal som planlegger en til... :wacky: :hilarious:
 
Strikker mer babytøy enn andre nødvendige ting på listen :p

Snuser ofte på babytøyet etter førstemann.. Spesielt de aller minste.

Regner ut termindatoer og når man kan ha UL.

Planlegge ferien neste år tilpasset baby :)
Her er planen å begynne å strikke babytøy, men har en evig lang liste med det jeg vil strikke til 2,5åringen å, hvir begynner man? :p
 
Back
Topp