Du stoltmortil4!!

Dollface

Forumet er livet
VIP
Jeg ringte mamman min jeg - som jeg ofte gjør når jeg lurer på ting.. for å få oppklaring i logikk og uansvarlige leieboere.. [8D]
(og jeg tar dette public sånn at alle som ikke ser logikken i å ha varmen på om vintern når man er borte får det med seg...)

Hvis din leieboer har skrudd av all strøm og rørene sprakk pga dette, så har du som husier IKKE opptrådd uansvarlig, og du vil IKKE få avkortning i ditt forsikringsoppgjør.  Leietageren din derimot vil kunne få avkortning i sitt innboforsikringsoppgjør om det har oppstått skade på hennes innbo.  Det er hun som har opptrådd uansvarlig.

Så da vet dere det, alle som skal på tur i kulda og skrur av strømmen for å unngå brann.  Får du vannlekkasje pga dette, får du avkortning.
Hvis huset begynner å brenne fordi du derimot har hatt varmen på, vil du IKKE få noe avkortning - så lenge du har tatt nødvendige forhåndsregler - som å fjerne brennbare elementer (gardiner, tepper osv) i nærheten av varmekilden. 

Så bra!! :)

ORIGINAL: Rebecca85

Ganske logisk egentlig..[:D]

ikke for alle.. [8D]

ORIGINAL: Dollface

ORIGINAL: Rebecca85

Ganske logisk egentlig..[:D]

ikke for alle.. [8D]

Det blir det når de blir huseiere og må stå ansvarlig for det selv[8D]

ORIGINAL: ~prinsesse vilikke~

Hva betyr det å få avkortning? [:-]

du får "rabatt" i utbetalingen - i forsikringsselskapets favør, fordi du har opptrådd uansvarlig og kan holdes delvis ansvarlig for skaden..

takk dollface!!![:)]
mannen ringte forsikringa (tidligere ikveld)og de skal ringe oss igjen til mandag!!

Back
Topp