Du som slanker deg

Prox

Gift med forumet
Kan jeg få se en oversikt over alle dine måltider iløpet av en dag/uke? :)

Jeg slanker meg ikke for øyeblikket men når jeg gjorde bestod det av frokost som var havregryn og protein. 4 måltider som var enten kylling, biff, karbonade deig eller kalkun med ris eller søtpotet, salat eller grønnsaker ved siden av.

Kveldens siste måltid bestod av 1/2 avocado og 2 riskaker og litt magert kjøtt pålegg :)

Jeg slanker meg ikke for øyeblikket men når jeg gjorde bestod det av frokost som var havregryn og protein. 4 måltider som var enten kylling, biff, karbonade deig eller kalkun med ris eller søtpotet, salat eller grønnsaker ved siden av.

Kveldens siste måltid bestod av 1/2 avocado og 2 riskaker og litt magert kjøtt pålegg :)
Takk! Riskake med pålegg høres genialt ut!!

For eksempel i går:
To speilegg og et glass melk til frokost.
Fire knekkebrød med prim til lunch.
To små steik med tomater til middag.

Kan jeg få se en oversikt over alle dine måltider iløpet av en dag/uke? :)

Frokost: En shake eller salat med kjøtt og uten pasta
Mellommåltid: Banan
Lunsje: Samme som frokost
Mellommåltid: Gulrot eller liten youghurt
Middag: Vanlig middag, men mindre karbohydrater enn vanlig.
Mellommåltid: en posjon frukt
Kvldsmat: Ett knekkebrød eller shake

Frokost: ryvita eller Rugsprø med magerost eller Kyllingpålegg med agurk og paprika.
Lunsj: enten kyllingsalat med mager kesam, 1 ryvita med pålegg og ett kokt egg eller skyr eller lignende og ett kokt egg.
Middag: hva som helst(ungene skal jo ikke merke noe) men mindre karbohydrater og mindre posjoner enn tidligere. Og mager kesam istedenfor dressing o.l Her prøver vi også å få inn mer ren kylling og svin enn før.
Som mellom måltider spiser jeg frukt, grønnsaker eller muslibarer... Jeg spiser litt for lite kalorier, men dette funker på meg hvertfall:)
P.s: i helgene koser jeg meg som før, bare litt mindre;)

Hehe. Slanker meg ikke nå. Men er vel inhabil ang det. Spiser ett til to måltider om dagen. Og får da i meg flere liter cola, potetgull, godteri og kun junkfood. Da raser jeg ned i vekt. Har omvendt kropp og går opp i vekt av alle slankeproduktene. Veide 60 kg + med slanke mat og var nede i 39 kg med min "slankemat". Alle hat forskjellige kropper og reagerer på forskjellige ting.

Det er min vanskeligste tid!! Er så flink på dagen men spiser bare møkk på kvelden :(

Redningen for meg når jeg har slanka meg har vært å ha ei lita skål med nøtter, tørka frukt (uten sukker) og herbalife proteinbar i småbiter til kveldskosen :)

Ett lite tips. Min svigerfar har urinsyregikt og da er sukker farlig. Som nøtter er det lurt å kjøpe de peanøttene man må skrelle selv. Eller som jeg sier elefant peanøttene.

Slanker meg ikke, men spiser ganske lite. Er veldig glad i bakverk og da spiser jeg mye.

Morgen: Iskaffe
Formiddag: En liten sjokolade, et glass melk
Ettermiddag: Middag
Kveld: Noen glass melk

Jeg har gått ned 24 kg ved å spise "vanlig" mat, Grete roede kosthold der det er lov med alt, men ikke alltid.
Koser meg litt i helgene og sier ja takk til kake i bursdager. Så lenge jeg holder meg innenfor 1500-1600 kcal så går det bra, dette registrerer jeg på nettsiden, men det finnes jo apper osv også :)
Dette har funket for meg, betyr ikke at det funker for alle. Jeg har funnet min balansegang mellom sunn mat og med rom for litt kos og det uten dårlig samvittighet :)

Frokost: 1 Brødskive med pålegg + 1 kokt egg, 2 knekkebrød med pålegg, rundstykke med ost og skinke, brødskive med egg og bacon(to skiver), omelett og juice eller vann.

Mellommåltid(spiser ikke det hver dag): 1 frukt eller lettyoghurt eller hjemmelaget smoothie

Middag: Alt mulig, men spiser mer grønnsaker en før og velger ofte magert kjøtt og fisk, mindre ost, skummet melk, mindre smør osv. Har byttet kjøttdeigen til mager eller karbonadedeig. Spiser en del poteter enten kokt eller så lager jeg potetbåter i ovnen på bakepapir uten olje (må bare snu på de et par ganger). Er ikke redd for saus, bruker ofte Toro da :P
Når vi spiser pølse så velger vi ofte go og mager og speltlompe.
Spiser også mindre en før, men blir forsatt mett. Overspiser bare ikke som før.

Kveldsmat: Samme som frokost eller en smoothie

For meg har ikke dette vært en slankekur, jeg hadde ikke klart det om jeg skulle levd på kun lettprodukter, null saus og null kos. Tenk heller på måter du kan gjøre maten du spiser sunnere, ved å bytte ut noe her og bruke mindre av noe.
Men selvsagt må man helst holde seg unna sukker og de verste karbohydratene i ukene, det har jeg også gjort med noen få unntak.

Har gått på flere slankekurer :p

Lavkarbo:

Frokost: eggerøre/omelett, 2 skinkeskiver, noen små tomater og litt avokado.

Lunsj: salat med kylling eller skinke

Middag: all slags kjøtt, salat/grønnsaker, grantenger, sauser lagd med fløte

Kveldsmat: samme som frokost eller så spiste jeg noen kjøttkaker jeg hadde i fryseren.

Lavkalori: Grete Roede kosthold. Holdt kalorinivået nede, og prøvde å få i meg mest mulig protein.

Frokost: 3 knekkebrød med magert pålegg

Lunsj: salat med kylling eller svin

Middag: grov pasta, ris eller grønnsaker og magert kjøtt ved siden av

Kveldsmat: 2 knekkebrød med magert pålegg

Proteinsparende modifisert faste:
Ingenting stekes i fett. Alt stekes i ovn med vann. Minst mulig fett, karbohydrater og kalorier og mest mulig proteiner.

Frokost: kyllingfilet og grønnsaker

Lunsj: svin og grønnsaker/salat

Middag: karbonadedeig og salat

Kveldsmat cottage cheese

Spiser havregrøt med 50g havregryn kokt i lettmelk og rører inn 100g mager cottage cheese, spiser det enten med syltetøy eller sukker og kanel. Kjempegod frokost. Registerer alt jeg spiser på en app som heter lifesum. Jeg har gått ned ca 8 kg på to mnd. Kjempe morsomt og gir et fint perspektiv på hvor mye man bør spise i løpet av en dag.

Dette er det jeg har spist i dag.

Frokost: hjemmelaget knekkebrød med paprika, cottage Cheese og pepper. 5 jordbær, en kvart agurk og en neve spinat. Drakk vann med sitron til.

Lunsj: salatrester fra dagen før med et kokt egg og vann til.

Mellomåltid: en stor banan og noen mandler.

Middag: fårikål.

Kvelds: havregryn med masse frukt og mandelmelk.

Jeg drikker også en juice hver dag.
(Har juicepresse)

For meg er det viktig at vi har mat som alle i familien kan spise.
Da er det enklere for meg å planlegge.
Ingen klager og alle er fornøyde. :)
Vi har også spart flere 1000 pr. Mnd på å legge om kostholdet.

Last edited:
Back
Topp