Du som også føler at navn blir "ødelagt"

Uff, hvis jeg ikke kunne bruke jobbnavn hadde jeg ikke hatt noen igjen etter 15 år i barnehage :hilarious: men det er noen barn som jeg har hatt spesielle forhold til (mest de som har vært vanskelige/utfordrende) som blir utelukket da (heldigvis svært få). men noen av navnene på min liste er der nettopp pga nydelige barn på jobb med de navnene :)

Ikke jeg heller, har jobbet i barnehage og nå på skole. Min favoritt når det kommer til jentenavn er et sjeldent navn som jeg har fra en skjønn jente jeg hadde i barnehagen for nærmere 10 år siden:happy:
 
Jeg er også kjempekresen på navn.

Har nesten 12 års erfaring fra barnehage/skole. Vil helst unngå navn fra barn jeg har hatt mye med å gjøre. I tillegg velger jeg såklart ikke navn fra ekser. Jeg har også mange søskenbarn, de fleste med barn, og der prøver jeg også å unngå å bruke navn som der har valgt på sine barn.

Alt i alt er det en del navn jeg egentlig synes er fine, men som jeg likevel ikke vil bruke.
 
Som lærer har jeg mange jeg assosierer med en god del navn, enten at så mange henter det eller det rett og slett er unger med diverse utfordringer man ikke vil at ens unge skal «oppkalles» etter. Også har jeg noen navn jeg nesten vil påstå jeg kan si hvordan ungen vil oppføre seg når de blir større, så de vil jeg unngå.
Har gitt alle mine barn navn som ingen tidligere elever har hatt eller som jeg vet at noen heter...
 
Back
Topp