Du som har pcos, hjelp!

Milla99

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
Junibollene 2023
Snøfnuggene 2025 ❄️
Februarhjertene 2025
Hei! Noen som har peiling på hormon blodprøvesvar? Fikk diagnosen pco i dag, hadde FSH på 7 og LH 6 tror jeg det var (eller omvendt) :scratch, og flere eggblærer på ultralyd. Noen som har peiling på om det virkelig betyr pco? Jeg leste litt på det og tror jeg så at FSH skulle være under 14, og det er det jo? Forstår ikke helt hvorfor hun sier at de er forhøyet da? Noen som har peiling? Ble gravid på første forsøk etter p pille slutt sist jeg ble gravid, så føler liksom ikke jeg har pco men :(

Har desverre ikke noe å komme med. Har aldri før fått høre at jeg har det før nå i januar. Vært gravid 7 ganger, 5 av dem med ivf.. men vi har flere faktorer hos meg pluss hos han, så det er nok ikke pco/pcos som har gitt vanskelighetene hos oss.

Hei! Noen som har peiling på hormon blodprøvesvar? Fikk diagnosen pco i dag, hadde FSH på 7 og LH 6 tror jeg det var (eller omvendt) :scratch, og flere eggblærer på ultralyd. Noen som har peiling på om det virkelig betyr pco? Jeg leste litt på det og tror jeg så at FSH skulle være under 14, og det er det jo? Forstår ikke helt hvorfor hun sier at de er forhøyet da? Noen som har peiling? Ble gravid på første forsøk etter p pille slutt sist jeg ble gravid, så føler liksom ikke jeg har pco men :(
PCO-diagnosen settes basert på antallet egg, ustabil menstrasjon, økt behåring og økning i testosteron. Eventuelt også vanskelighet med å gå ned i vekt. Kan det være at du har ustabil syklus? Det kan også ofte ses på ultralyd ved at man har flere eggblærer enn forventet og at disse er mor randen på eggstokkene.

Selv fikk jeg diagnosen basert på mange eggposer (telte rundt 30 i hver, burde være rundt 15) og at mensen varierte fra dag 30 til 55. Har ikke forhøyet testosteron, så trenger ikke å ha alt.

Hvis du prøver å bli gravid, men sliter, kan man ha nytte av Metformin eller Letrozol. Dersom du ikke har plager eller ikke prøver å bli gravid uten hell, trenger du ikke bekymre deg for noe ☺️

Back
Topp