DU som har hatt vogn i et snørikt sted med mye bakker/turløyper?

Vanillaflower

Gift med forumet
Tilgangsansvarlig
Himmelbarn
MayDay2021
Hei, skal kjøpe oss vogn snart.
Jeg bor i Tromsø og her er snø på veiene 6 måneder hvert år så vognen MÅ være god å kjøre på snø og is.
Jeg går også mye tur i lysløyer så den må kunne trilles på tursti også,

Jeg er IKKE ute etter en typisk "trille kun i byen og på kjøpesenter" vogn :)

Tips? :) :)

Gjerne spesifiser modell også, ikke skriv bare emmaljunga for eksempel :) :)

Bor også i i nord, og har hatt Stokke Trailz. Brukt til alt fra byvogn til trilling i skogen på vinteren, kommer definitivt til å bruke den til en evt. nestemann :joyful:

Tromsø her også, og mamma som jobber i barnehage her nord hadde store meninger om vogn!:hilarious:
Så, 4 hjul, store hjul og god demping! Og for guds skyld ikke svingbare! Vi har selv en Emmaljunga tror den heter edge duo? En eldre modell som ble kjøpt brukt - veldig fornøyd! Med de store tykke hjulene, ingen svinghjul, og metallkurv som tåler en støt. Finnes også ski man kan kjøpe å feste på hjulene, men har ikke hatt behov for det :)

Bor i Bergen så det er ikke ofte mye snø, men i fjor fikk vi mye snøfall en periode som la seg godt på fortauene. Vi hadde Emmaljunga Edge duo med Classic understell. Store gode hjul som ikke er svingbare, og den fungerte veldig fin. Hadde også metallkurv på understellet slik at snøen kom oppi kurven og ut igjen når det ikke var snø under og dermed ikke ble skuflet foran og gjorde det tungt og vanskelig. Har også brukt vognen en del på grusveier i turområder og den er veldig god å trille der også.

Var veldig fornøyd med emmaljunga monidial deluxe med Classic understell. Trillet godt på gjørme, snø, slaps og grus :) hatt den til to unger og vil trillet hver dag. Nå skal jeg teste emmaljunga nxt 90. Veldig spent! :)

Jeg fikk anbefalt emmaljunga(edge duo eller mondial ) med classic understell. Dvs 4 faste store hjul. Damen på barnas hus argumenterte med at 4 faste var lettere å trille i snø en f.eks svingbare hjul. Større jo bedre.

Vi endte opp med emmaljunga outdoor med svingbare hjul. Vi har "bare" snøsesong 3-4mnd.

Har Emmaljunga edge duo med Classic hjul og Emmaljunga mondial med de lux Chrome. De lux Chrome, store faste hjul er desidert mest på snø og slapsføre. Triller fantastisk bra

Har hatt stokke trailz med første og forguda den når jeg var hjemme på besøk hos familien min i Finnmark i vinterhalvåret.
Har hatt ei britax b-motion 4 plus ellerno med vinterhjul (kjøpes på sida) som reisevogn på vinterstid i ettertid pga lettere og mindre når den er lagt sammen. Funket rimelig bra, men med originalhjula er den ikke god på vinterføre en plass. Kan kjøpe liggedel til den også har jeg sett i ettertid.

Stokke Trailz har funka bra i snø for min del, bare å låse hjula. Bor også i en laaang bratt bakke, da er den vogna grei fordi den er ganske lett og grei. Iallfall i forhold til litt eldre vogner jeg har vært borti.

Sniker.. Beste vogna jeg har hatt var en eldre simo vogn. Kom seg igjennom skikkelig ubrøyta snøføre. Da snakker vi snø til toppen av hjulene. Også helt fantastisk å trille på grus og humpete/steinete skogsveier. Angrer som en hund på at jeg kvitta meg med den! Har nå kjøpt en emmaljunga nxt90 outdoor som jeg tester ut på kommende storebror og den kan ikke måle seg med simoen.. vurderer at jeg enten må kjøpe ski til nxt90 vogna eller få tak på en ny gammel simo til neste vinter :p..

Back
Topp