Du som har hatt follikelvekst på Progynova (avbrutt fryseforsøk)

Statistikern

Elsker forumet
Assistert-jentene
Februarhjertene 2025
Fikk du prøvd på nytt med høyere dose progynova neste gang, og virket det? Er veldig i tvil om jeg skal be om naturlig syklus ved neste fryseforsøk eller prøve med høyere dose. Veldig redd for avbrutt igjen, og også for bivirkningene siden jeg ble ganske dårlig på standarddose. Men på den andre siden er jo gjerne timingen for innsett sikrere i styrt syklus sammenlignet med naturlig. Skal selvfølgelig diskutere med klinikken men er interessert i å høre andres erfaringer :)

Jeg har også hatt best effekt av kombinasjon plaster (estradot) og progynova. (Også hos st.Olavs)

Første runde på 6mg progynova ble avbrutt pga follikelvekst. Hadde så en runde på 8mg progynova hvor follikelveksten lå i grenseland og først gikk tilbake når det ble supplert med estradot. Skal sies at jeg også har slitt med at slimhinnen ikke har blitt tykk nok på kun progynova, så jeg fikk kombinasjon også av denne grunn.

Jeg har også hatt best effekt av kombinasjon plaster (estradot) og progynova. (Også hos st.Olavs)

Første runde på 6mg progynova ble avbrutt pga follikelvekst. Hadde så en runde på 8mg progynova hvor follikelveksten lå i grenseland og først gikk tilbake når det ble supplert med estradot. Skal sies at jeg også har slitt med at slimhinnen ikke har blitt tykk nok på kun progynova, så jeg fikk kombinasjon også av denne grunn.
Takk for info! Opplevde du forskjell i bivirkninger når du gikk på bare progynova sammenlignet med kombinasjonen med estradot?

Takk for info! Opplevde du forskjell i bivirkninger når du gikk på bare progynova sammenlignet med kombinasjonen med estradot?
Jeg var egentlig heldig og hadde veldig få bivirkninger. Det eneste jeg merket var at migrenen min (som hadde vært borte siden jeg sluttet på p-piller) kom tilbake. Synes imidlertid ikke det ble værre av kombinasjonen med estradot! Tror ikke egentlig jeg merket noen forskjell på kun progynova og begge deler.

Back
Topp