Hadde EXU, svangerskap utenfor livmoren som jeg opererte ut 2 januar. Da skulle jeg vært 6 uker på vei. De så ikke noe på UL, men mente den satt i høyre eggleder og fant plasseringen først når jeg ble operert. Jeg måtte ikke fjerne egglederen så fastlegen skal henvise meg til tidlig ultralyd for å se om det ligger der det skal. Kjenner det er litt nervepirrende å vente sånn, men vil jo heller ikke henvises for tidlig sånn at de ikke ser noe. Også gjør det meg bare mer redd for at noe er galt. Har hatt MA som ble oppdaget i uke 9, men de sa utvikling stoppet uke 5/6 og de så heller ikke noe på UL den gangen annet enn fostersekken så de mistenkte også BO blighted ovum.
Vil gjerne høre deres erfaringer.
Når ble du henvist til tidlig ultralyd for å se at alt ligger på riktig plass?
Vil gjerne høre deres erfaringer.
Når ble du henvist til tidlig ultralyd for å se at alt ligger på riktig plass?
Da så vi hjerteslag og at det var på riktig plass, han sjekket i tillegg utenfor nøye for å utelukke eventuell tvilling som hadde festet seg feil.
Selv om jeg må innrømme at det er lenge å vente på å vite om det ligger riktig
Men, kroppen min reagerte raskt sist det gikk dårlig med EXU og 6+4 er lenger enn jeg kom når jeg hadde MA så det er en trøst at jeg evt finner ut ting tidlig denne gangen. Godt å få UL så tidlig siden det beroliger meg mye når jeg kommer så langt